• Liten man

Kortväxt man

Hej! Är här igen. Blir väldigt påhoppad från alla håll. Vi skyller våra barn för internetmobbning, men vi vuxna är inte bättre. Min fråga var, varför väljer kvinnor långa män? 

• Svar på tråden Kortväxt man
  • Anonym (Gripen)
    Liten man skrev 2024-01-31 16:23:06 följande:

Det är skillnad, för jag kan tänka mej att ändra mina preferenser.

Du kanske ska ändra dina preferenser för vad som klassificeras som mobbning också.
  • Liten man
    Anonym (Gripen) skrev 2024-01-31 16:29:22 följande:
    Du kanske ska ändra dina preferenser för vad som klassificeras som mobbning också.
    Så då blir det aldrig några mobboffer mer? Om den som blir mobbad ska ändra sina preferenser för vad som är mobbning. Ska köra den på Skolan 
  • Liten man

Agda 90. Det verkar inte vara så många på den här tråden som är redo att ändra på sina preferenser 

• Anonym (Men..)
    Liten man skrev 2024-01-31 15:57:02 följande:

Det spelar ingen roll vad jag skriver här, så är det fel, och tummen ner, är inte det mobbning. Jag skrev i en annan tråd vad ni tycker jag ska göra, som kortväxt, hade ett förslag om att skjuta mej, så slipper ni mej, men det dög inte heller. På Skolan där jag jobbar, hade vi ett mobboffer som valde att ta livet av sej. Men nu förstår jag bättre, för nu vet jag att det kommer från vuxna.

Vad upplever du som mobbning? Jag tycker att du drar på dig en lite väl stor offerkofta. Dessutom har du ju enligt vad du sagt en kvinna. Älskar hon dig inte på det sätt du skulle önska, eller vad är problemet?

• Anonym (Gripen)
    Liten man skrev 2024-01-31 16:57:03 följande:
    Så då blir det aldrig några mobboffer mer? Om den som blir mobbad ska ändra sina preferenser för vad som är mobbning. Ska köra den på Skolan 
    Du tycker ju att om någon blir nobbad för att den är för kort så klassificeras det som mobbning. Du har själv preferenser men säger att du tänker ändra dessa. Varför kan du inte ändra uppfattning över vad som är mobbning då?

Det hör till ovanligheterna att människor uppfattar andras preferensramar som mobbning. Du är ute på hal is. Alla har rättighet till att ha sina egna preferenser. Det börjar kliva in på andras självbestämmanderätt när någon helt omotiverat säger till en grupp (för det första homogenisera gruppen, i det här fallet kvinnor) att "ni har fel, ni behöver ändra vad ni tycker om." "Så det passar mig"
  • Liten man
    Anonym (Men..) skrev 2024-01-31 17:19:05 följande:
    Vad upplever du som mobbning? Jag tycker att du drar på dig en lite väl stor offerkofta. Dessutom har du ju enligt vad du sagt en kvinna. Älskar hon dig inte på det sätt du skulle önska, eller vad är problemet?
    Jag har en kvinna, en lång kvinna. Jag skriver mer allmänt, för jag vet hur svårt det är för oss kortväxta män, att finna en kvinna. Jag tycker det är intressant att lyfta frågan. Men här verkar dom flesta vara rörande överens om att vi kortväxta män inte är värd mer än det katten släpar in. Ingen vill ändra sina preferenser. Om jag hade blivit längre på grund av något ingrepp, så är jag helt plötsligt attraktiv. Känns konstigt. Jag är väl samma invändigt? Mina dåliga gener finns väl kvar? Tycker det är mobbning 
  • Agda90

@Liten man. Du kan ju börja med att fråga i skolan vad mobbing är. Det är solklart att du behöver fräscha upp de kunskaperna!

Det är direkt pinsamt att du gör den jämförelsen med dig själv och en elev som begick självmord pga att hen blev mobbad!!
    Ingen här har utsatt dig för mobbing! 

• Anonym (Men..)
    Liten man skrev 2024-01-31 17:43:46 följande:
    Jag har en kvinna, en lång kvinna. Jag skriver mer allmänt, för jag vet hur svårt det är för oss kortväxta män, att finna en kvinna. Jag tycker det är intressant att lyfta frågan. Men här verkar dom flesta vara rörande överens om att vi kortväxta män inte är värd mer än det katten släpar in. Ingen vill ändra sina preferenser. Om jag hade blivit längre på grund av något ingrepp, så är jag helt plötsligt attraktiv. Känns konstigt. Jag är väl samma invändigt? Mina dåliga gener finns väl kvar? Tycker det är mobbning 
    Du har väl inte sämre gener pga din längd. Men du har skrivit några trådar om detta nu, så uppenbart har du ju komplex för att du är kort. Kvinnor har olika preferenser. Var är det skon klämmer egentligen?

• Liten man

Jag har sämre gener när jag är kort. Det är därför inte kvinnor vill avla oss små. Det är väl inte så konstigt? 

Svar på tråden Kortväxt man