• Anonym (Deppig)

Han vågar inte

Jag behöver pepp. Är förkrossad men ändå hoppfull, döm mig inte - jag vet redan att jag handlat omoraliskt. 

Jag har haft ett förhållande med en gift man sen i somras, han är ganska mycket äldre än mig och normalt inte mannen jag skulle falla för. Han föll för mig och jag trodde på honom, och jag blev verkligen kär i honom. För några månader drog han sig tillbaka utan någon förklaring, jag vet att han haft det tungt privat med jobb och familj men jag tog det så fruktansvärt hårt och vad jag egentligen ville ha från honom var tröst och en förklaring, jag förstår att det inte kan bli vi. Det är klart att hans familj måste gå först, det stöttar jag även om det krossar mitt hjärta. Men förklaringen kom aldrig utan han var bara tyst. Lovade att vi skulle ses som ett avslut men drog sig bara mer och mer undan. Jag vet att jag måste släppa det, men jag har verkligen inte haft någon självaktning alls i det här. Har skickat meddelande på meddelande om hur mycket jag saknar honom. Han saknar mig också. I veckan svarade han och ville att vi skulle ses, trots att jag inte trodde att det skulle bli av så blev jag så glad. Det var skönt att höra från honom och det lindrande mitt självförakt. Dagen efter ställer han in. Det var som att jag igen inte kunde andas
     Der är inte första gången det händer och jag var förberedd, men det är ändå fruktansvärt. Den här gången fick jag dock också en förklaring, han vill inte för då kommer känslorna för mig komma tillbaka och det kan aldrig bli vi.
     Han är inte lycklig där han är nu,  det vet jag. Men hur kan jag gå vidare för att förhoppningsvis lyckas övertala honom. 
    Snälla ge mig pepp och råd, jag saknar verkligen vad vi hade. 

• Svar på tråden Han vågar inte
  • molly50
    Anonym (Ursäkter) skrev 2025-03-10 20:58:48 följande:
    Har jag sagt att hon inte får det?
    Ja, jag tycker ju uppenbarligen att det spelar roll. Om man lever ett liv med trekanter och ligger med flera olika, så är det lätt att man hamnar i destruktiva mönster, vilket jag helt klart tycker att TS har gjort. Nä, hon har inte varit otrogen, men i övrigt har hon ju precis samma sexliv som mannen. Varför ens hålla på så då man är så trasig.
    Det har du kanske inte. Men jag förstår inte varför det ens måste dras upp då det inte är trådens ämne.

Det kanske är just för att hon är trasig som hon gör så.
    Det kanske är någon slags tröst för henne,hur konstigt det än kan låta.
    Eller så kanske det helt enkelt är ett intresse hon har att få leva ut sexuellt.

Det jag reagerar mest på är att hennes älskare blev arg på henne när han fick veta att hon hade legat med någon annan.
    Själv är han gift,men det verkar vara en annan sak,enligt honom.
    De hade dessutom en överenskommelse om att vara exklusiva.
    Vilket jag också tycker är märkligt när man är gift.
    Men när TS låg med den andra så hade han ju dessutom gjort slut med henne.
    Så han har ju faktiskt ingenting att göra med vem eller vilka TS ligger med.
    Speciellt inte när han själv är gift.
  • Ezmeraldah
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-10 15:42:38 följande:
    Kanske, men sen när vi fick kontakt igen (när den här tråden startade) så har jag ju hälsat på honom flera ggr där, han har frågat om jag vill flytta in med honom, jobba i deras projekt. Antingen på den orten eller i hans hemort.
    Projektet avslutades i förtid, det är helt sant. 
    Men oftast har han ställt in med kort varsel?
  • Anonym (Ursäkter)
    molly50 skrev 2025-03-10 21:50:40 följande:
    Det har du kanske inte. Men jag förstår inte varför det ens måste dras upp då det inte är trådens ämne.

Eller så kanske det helt enkelt är ett intresse hon har att få leva ut sexuellt.

Det jag reagerar mest på är att hennes älskare blev arg på henne när han fick veta att hon hade legat med någon annan.
    Håller med dig där. Det är verkligen märkligt.
  • Ezmeraldah
    Anonym (Ursäkter) skrev 2025-03-10 20:58:48 följande:
    Har jag sagt att hon inte får det?
    Ja, jag tycker ju uppenbarligen att det spelar roll. Om man lever ett liv med trekanter och ligger med flera olika, så är det lätt att man hamnar i destruktiva mönster, vilket jag helt klart tycker att TS har gjort. Nä, hon har inte varit otrogen, men i övrigt har hon ju precis samma sexliv som mannen. Varför ens hålla på så då man är så trasig.
    Det är en sak att ha en destruktiv livsstil och skada sig och en annan sak att bete sig omoraliskt och känslokalla och skada andra. Jag håller inte med dig om att "där är de lika" eller att "'båda vill ligga med andra". Jag tycker inte alls att det går att jämföra TS destruktiva beteende med hur mannen behandlar andra människor.
  • Anonym (Deppig)
    molly50 skrev 2025-03-10 21:50:40 följande:

Ja, sex är ett intresse hos mig. Men helst vill jag ju ha det med någon som jag håller kär. Det har inget med att jag är trasig att göra, snarare att jag har svårt att knyta an och låta någon komma nära. 
    Nej, jag tycker inte heller att han har rätt att fundera på vem jag ligger med om vi inte är ett par. Han frågar ibland hur dejtandet går, fortfarande. Jag får känslan av att han kollar om jag sitter och rullar tummarna och väntar på honom.
  • Anonym (Ursäkter)
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-10 22:03:28 följande:
    Ja, sex är ett intresse hos mig. Men helst vill jag ju ha det med någon som jag håller kär. Det har inget med att jag är trasig att göra, snarare att jag har svårt att knyta an och låta någon komma nära. 
    Nej, jag tycker inte heller att han har rätt att fundera på vem jag ligger med om vi inte är ett par. Han frågar ibland hur dejtandet går, fortfarande. Jag får känslan av att han kollar om jag sitter och rullar tummarna och väntar på honom.
    Fast det är väl just det som är att vara trasig. Att ha problem med anknytningen.
  • Ezmeraldah
    Anonym (Ursäkter) skrev 2025-03-10 21:32:17 följande:
    Fast nu träffade hon inte honom på en svampkurs. Hon träffade honom på en trekant med någon hon visste var en gift man. Kanske inte jättekonstigt att man sedan sitter där sårad.
    Det är en annan sak. Jag håller bara med om att "de är lika". Mannen behandlar andra som skit och det gör inte TS. Att hon har tagit dåliga beslut som fått konsekvenser för hennes egen hälsa är nog de flesta här överens om. 
  • Anonym (Deppig)
    Ezmeraldah skrev 2025-03-10 21:54:01 följande:
    Men oftast har han ställt in med kort varsel?
    Ja. Kanske inte när jag har hälsat på hos honom, men många gånger har planen ändrats medan jag varit där. Jag ser tydligt när humöret förändras och han blir tyst och butter, ofta något som har med jobbet att göra. Jag vet att han har ett tufft jobb och vantrivs nör han jobbar på annan ort så att säga och att det kan hända oförutsedda saker under helgerna också som gör att han måste iväg. 
    Den senaste tiden har han tex sagt att vi ses den eller den dagen och sen när dagen närmar sig har jag inte hört något. Då brukar han skicka ett meddelande några dagar senare och fråga hur helgen var tex. Inget om att det inte blev som det var tänkt.
    Men vi har haft många fina stunder också,  men mest saknar jag hur han var när vi träffades från början och kunde sitta uppe hela natten och prata med varandra och han planerade vad vi skulle göra tillsammans. 
  • Ezmeraldah
    Anonym (Ursäkter) skrev 2025-03-10 21:55:45 följande:
    Håller med dig där. Det är verkligen märkligt.
    Du tyckte ju att hon inte borde ligga med hans kompis och att hon betedde sig lika illa som han. 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Ursäkter) skrev 2025-03-10 22:08:17 följande:
    Fast det är väl just det som är att vara trasig. Att ha problem med anknytningen.
    Ja, men det har ju inte med mitt sexliv att göra. 
Svar på tråden Han vågar inte