• Anonym (Deppig)

Han vågar inte

Jag behöver pepp. Är förkrossad men ändå hoppfull, döm mig inte - jag vet redan att jag handlat omoraliskt. 

Jag har haft ett förhållande med en gift man sen i somras, han är ganska mycket äldre än mig och normalt inte mannen jag skulle falla för. Han föll för mig och jag trodde på honom, och jag blev verkligen kär i honom. För några månader drog han sig tillbaka utan någon förklaring, jag vet att han haft det tungt privat med jobb och familj men jag tog det så fruktansvärt hårt och vad jag egentligen ville ha från honom var tröst och en förklaring, jag förstår att det inte kan bli vi. Det är klart att hans familj måste gå först, det stöttar jag även om det krossar mitt hjärta. Men förklaringen kom aldrig utan han var bara tyst. Lovade att vi skulle ses som ett avslut men drog sig bara mer och mer undan. Jag vet att jag måste släppa det, men jag har verkligen inte haft någon självaktning alls i det här. Har skickat meddelande på meddelande om hur mycket jag saknar honom. Han saknar mig också. I veckan svarade han och ville att vi skulle ses, trots att jag inte trodde att det skulle bli av så blev jag så glad. Det var skönt att höra från honom och det lindrande mitt självförakt. Dagen efter ställer han in. Det var som att jag igen inte kunde andas
     Der är inte första gången det händer och jag var förberedd, men det är ändå fruktansvärt. Den här gången fick jag dock också en förklaring, han vill inte för då kommer känslorna för mig komma tillbaka och det kan aldrig bli vi.
     Han är inte lycklig där han är nu,  det vet jag. Men hur kan jag gå vidare för att förhoppningsvis lyckas övertala honom. 
    Snälla ge mig pepp och råd, jag saknar verkligen vad vi hade. 

• Svar på tråden Han vågar inte
  • Ezmeraldah
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-10 15:14:20 följande:
    Ja, det var i samband med att hans projekt blev avslutat i förtid. Så han skulle inte vara kvar här - vad spelar det för roll sa han sen när vi väl pratade, vi skulle ju inte kunna ses mer. Från att tidigare sagt att om han byter projekt så kan ju jag följa med. 
    Nej, jag håller med om att tråden är vansinnigt lång. Förlåt för det! Inte lätt att hänga med, och framför allt är jag tacksam för allt engagemang ni alla lägger ner ❤️

Han är inte typen för att ses snabbt, vi har aldrig setts som hastigast. Så bilen är inte troligt. Men jag förstår vad du menar. 
    Det låter ju som att han utnyttjade dig för att det var praktiskt att ha en älskarinna på nära håll men aldrig var intresserad på riktigt. Oavsett om det var sant att projektet avslutades i förtid.

Du behöver inte be om ursäkt för att tråden är lång. Inte ditt fel. Och inget fel med en lång tråd heller. Ville bara förklara varför jag missat vissa detaljer. 
  • Anonym (Deppig)
    Ezmeraldah skrev 2025-03-10 15:20:56 följande:
    Det låter ju som att han utnyttjade dig för att det var praktiskt att ha en älskarinna på nära håll men aldrig var intresserad på riktigt. Oavsett om det var sant att projektet avslutades i förtid.

Du behöver inte be om ursäkt för att tråden är lång. Inte ditt fel. Och inget fel med en lång tråd heller. Ville bara förklara varför jag missat vissa detaljer. 
    Kanske, men sen när vi fick kontakt igen (när den här tråden startade) så har jag ju hälsat på honom flera ggr där, han har frågat om jag vill flytta in med honom, jobba i deras projekt. Antingen på den orten eller i hans hemort.
    Projektet avslutades i förtid, det är helt sant. 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-10 15:42:38 följande:
    Kanske, men sen när vi fick kontakt igen (när den här tråden startade) så har jag ju hälsat på honom flera ggr där, han har frågat om jag vill flytta in med honom, jobba i deras projekt. Antingen på den orten eller i hans hemort.
    Projektet avslutades i förtid, det är helt sant. 
    Han gick tom så långt att han pratade med sin chef och presenterade mig för sina kollegor. Kom med löneförslag osv. 
  • Anonym (LOB)
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-10 08:19:09 följande:
    Rutinen bryts ju förhoppningsvis iom att jag flyttar och möjligheten att ses försvinner. 
    Så du vill att någon annan ska agera så att du slipper?

Sånt brukar kallas fegt!
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (LOB) skrev 2025-03-10 16:33:55 följande:
    Så du vill att någon annan ska agera så att du slipper?

Sånt brukar kallas fegt!
    Jo, jag är feg i det här. Det är ingen hemlighet. 
  • molly50
    Ezmeraldah skrev 2025-03-10 14:36:31 följande:
    Exakt så. Fattar inte vad nån har med hennes sexliv att göra. 
    Nej,precis. Och det är väl inte heller trådens ämne.
  • Anonym (M)
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-10 18:14:13 följande:
    Jo, jag är feg i det här. Det är ingen hemlighet. 
    Som sagt att maka söker kaka
  • Anonym (Ursäkter)
    molly50 skrev 2025-03-10 14:18:31 följande:
    Spelar det någon roll?
    TS gör väl vad hon vill med sitt sexliv så länge hon är singel.
    Det har inte hennes älskare med att göra så länge han väljer att stanna hos sin fru.
    Har jag sagt att hon inte får det?
    Ja, jag tycker ju uppenbarligen att det spelar roll. Om man lever ett liv med trekanter och ligger med flera olika, så är det lätt att man hamnar i destruktiva mönster, vilket jag helt klart tycker att TS har gjort. Nä, hon har inte varit otrogen, men i övrigt har hon ju precis samma sexliv som mannen. Varför ens hålla på så då man är så trasig.
  • Anonym (o)
    Anonym (Ursäkter) skrev 2025-03-10 20:58:48 följande:
    Ja, jag tycker ju uppenbarligen att det spelar roll. Om man lever ett liv med trekanter och ligger med flera olika, så är det lätt att man hamnar i destruktiva mönster, vilket jag helt klart tycker att TS har gjort. Nä, hon har inte varit otrogen, men i övrigt har hon ju precis samma sexliv som mannen. Varför ens hålla på så då man är så trasig.
    Det destruktiva mönstret TS är i är att hon låter denna man göra illa henne. Och hon har inte hamnat i det destruktiva mönster pga att hon haft trekanter.
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Ursäkter) skrev 2025-03-10 20:58:48 följande:
    Jag håller verkligen inte med dig. Mitt sexliv som singel betyder inget för hur jag är i ett förhållande och borde inte spela någon roll. Det har inget att göra med någon trasighet, jag har inte mått dåligt av något jag gjort och borde inte dömas för det. 
Svar på tråden Han vågar inte