• Anonym (Deppig)

Han vågar inte

Jag behöver pepp. Är förkrossad men ändå hoppfull, döm mig inte - jag vet redan att jag handlat omoraliskt. 

Jag har haft ett förhållande med en gift man sen i somras, han är ganska mycket äldre än mig och normalt inte mannen jag skulle falla för. Han föll för mig och jag trodde på honom, och jag blev verkligen kär i honom. För några månader drog han sig tillbaka utan någon förklaring, jag vet att han haft det tungt privat med jobb och familj men jag tog det så fruktansvärt hårt och vad jag egentligen ville ha från honom var tröst och en förklaring, jag förstår att det inte kan bli vi. Det är klart att hans familj måste gå först, det stöttar jag även om det krossar mitt hjärta. Men förklaringen kom aldrig utan han var bara tyst. Lovade att vi skulle ses som ett avslut men drog sig bara mer och mer undan. Jag vet att jag måste släppa det, men jag har verkligen inte haft någon självaktning alls i det här. Har skickat meddelande på meddelande om hur mycket jag saknar honom. Han saknar mig också. I veckan svarade han och ville att vi skulle ses, trots att jag inte trodde att det skulle bli av så blev jag så glad. Det var skönt att höra från honom och det lindrande mitt självförakt. Dagen efter ställer han in. Det var som att jag igen inte kunde andas
     Der är inte första gången det händer och jag var förberedd, men det är ändå fruktansvärt. Den här gången fick jag dock också en förklaring, han vill inte för då kommer känslorna för mig komma tillbaka och det kan aldrig bli vi.
     Han är inte lycklig där han är nu,  det vet jag. Men hur kan jag gå vidare för att förhoppningsvis lyckas övertala honom. 
    Snälla ge mig pepp och råd, jag saknar verkligen vad vi hade. 

• Svar på tråden Han vågar inte
  • Anonym (Deppig)
    Ezmeraldah skrev 2025-03-10 23:21:57 följande:
    Det är alltså okej att det händer att han bara hakar på trekanter med andra när han är ihop med dig. Det är bättre att göra slut först men det kan hända att man har trekant med andra utan att göra slut först och det är okej. Då vet vi din åsikt. Det står klart och tydligt ovan.
    Fast nej, så klart inte. Du vet vad jag menade.
    Att hänga på en trekant när man är i ett förhållande är inte okej om inte den andre partnern gett medgivande. 
    Men man KAN få känslor för någon ny fast man är i ett förhållande. Men det är så klart bättre göra slut innan man hoppar i säng, men ibland blir det vad det blir. 
    Jag var inte ute efter ett förhållande när vi träffades första gången, det kom efter att vi började umgås. 
  • Ezmeraldah

Att råka flytta ihop med en ny kvinna och bo med henne i flera månader utan att göra slut eller ens berätta att man träffat nån ny - är det också okej och sånt som kan hända? Eller han kanske ville testa först om gräset var grönare på den andra sidan? Och det var det uppenbarligen inte. 

• Anonym (Deppig)
    Ezmeraldah skrev 2025-03-10 23:31:31 följande:

Att råka flytta ihop med en ny kvinna och bo med henne i flera månader utan att göra slut eller ens berätta att man träffat nån ny - är det också okej och sånt som kan hända? Eller han kanske ville testa först om gräset var grönare på den andra sidan? Och det var det uppenbarligen inte. 

Nej, det är inte okej. Han sa att han skulle ta tag i det vid rätt tillfälle. Men det kom ju såklart inte och sen blev han förflyttad. 
  • Ezmeraldah
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-10 23:25:36 följande:
    Fast nej, så klart inte. Du vet vad jag menade.
    Att hänga på en trekant när man är i ett förhållande är inte okej om inte den andre partnern gett medgivande. 
    Men man KAN få känslor för någon ny fast man är i ett förhållande. Men det är så klart bättre göra slut innan man hoppar i säng, men ibland blir det vad det blir. 
    Jag var inte ute efter ett förhållande när vi träffades första gången, det kom efter att vi började umgås. 
    Ibland blir det så att man hakar på en trekant? Flera gånger till och med? För det var ju knappast första gången. 

Det KAN hända att man ljuger om att man har känslor för att man vill vara otrogen och det är praktiskt med en älskarinna på nära håll.
  • Ezmeraldah
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-10 23:33:16 följande:
    Nej, det är inte okej. Han sa att han skulle ta tag i det vid rätt tillfälle. Men det kom ju såklart inte och sen blev han förflyttad. 
    Eller så sa han så för att få bo hos dig och ha sex med dig men egentligen fade han inga känslor för dig utan älskar sin fru och har aldrig tänkt lämna henne. Sånt KAN också hända. 
  • Anonym (Deppig)

Alltså det är okej att han valde att stanna med sin familj. Det är inte därför jag är ledsen. Eller jo först att det inte blev vi. Men nu är jag ledsen att han inte kan låta mig få ro. Han velar fram och tillbaka utan att förstå att det skadar mig. Säger ena dagen att vi inte kan ha mer kontakt, att han inte vill det här längre men sen tar upp kontakten på nytt och låtsas som ingenting. Det är det som gör ont. 
    Att han stannar med sin fru är självklart! De har ett helt liv tillsammans, barn, hus, älskar eller har älskat varandra. Oavsett vad anledning är så är det okej. Men inte att leka med mina känslor och låta mig hoppas, eftersom han vet vad jag känner för honom, och sen dra sig undan igen.

Jag respekterar alla gånger att han väljer att stanna med henne och bryta med mig. Jag tar aldrig kontakt, jag har inte försökt övertala honom. Jag har bara varit tacksam för den tid jag har fått spendera med honom. 

• Anonym (Deppig)
    Ezmeraldah skrev 2025-03-10 23:36:48 följande:
    Eller så sa han så för att få bo hos dig och ha sex med dig men egentligen fade han inga känslor för dig utan älskar sin fru och har aldrig tänkt lämna henne. Sånt KAN också hända. 
    Ja, det kan hända. Men jag trodde på honom när han sa de sakerna. Men det kan också vara som du säger. 

• Ezmeraldah
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-10 23:25:36 följande:
    Men du sa att du trodde att var en bra person? 
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-10 23:14:22 följande:
    Lugn nu. Ingen blev tvingad. 

Så han hade trekant frivilligt trots att han var gift? Hur kunde du då tro att han var bra? 
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-10 23:33:16 följande:
    Nej, det är inte okej. 

Men du trodde att han var bra? 

Han blev "meddragen" och "med såna kompisar kan det hända" men det är inte okej eller det är okej att bli kär men bäst att göra slut innan man har trekant men det kan hända att man bara hakar på fast det är inte okej? Jag fattar inte? Hur ska du ha det?
  • Anonym (o)
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-10 23:14:22 följande:
    Lugn nu. Ingen blev tvingad. 
    Så han blev inte tvingad att bedra sin fru men du trodde ändå att han var bra?
  • Ezmeraldah
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-10 23:41:56 följande:
    Ja, det kan hända. Men jag trodde på honom när han sa de sakerna. Men det kan också vara som du säger. 
    Eller så tröttnade han på dig. Du verkar vara en slirig person. Hal som en ål. Säger vad som passar dig bäst i sammanhanget.  För att hålla ryggen fri. Står inte för nånting du säge utan ändrar på allt fram och tillbaka så att det passar din egen agenda. Kappvändare är en underdrift. Skulle aldrig orka leva med en sån person.
Svar på tråden Han vågar inte