• Anonym (Deppig)

Han vågar inte

Jag behöver pepp. Är förkrossad men ändå hoppfull, döm mig inte - jag vet redan att jag handlat omoraliskt. 

Jag har haft ett förhållande med en gift man sen i somras, han är ganska mycket äldre än mig och normalt inte mannen jag skulle falla för. Han föll för mig och jag trodde på honom, och jag blev verkligen kär i honom. För några månader drog han sig tillbaka utan någon förklaring, jag vet att han haft det tungt privat med jobb och familj men jag tog det så fruktansvärt hårt och vad jag egentligen ville ha från honom var tröst och en förklaring, jag förstår att det inte kan bli vi. Det är klart att hans familj måste gå först, det stöttar jag även om det krossar mitt hjärta. Men förklaringen kom aldrig utan han var bara tyst. Lovade att vi skulle ses som ett avslut men drog sig bara mer och mer undan. Jag vet att jag måste släppa det, men jag har verkligen inte haft någon självaktning alls i det här. Har skickat meddelande på meddelande om hur mycket jag saknar honom. Han saknar mig också. I veckan svarade han och ville att vi skulle ses, trots att jag inte trodde att det skulle bli av så blev jag så glad. Det var skönt att höra från honom och det lindrande mitt självförakt. Dagen efter ställer han in. Det var som att jag igen inte kunde andas
     Der är inte första gången det händer och jag var förberedd, men det är ändå fruktansvärt. Den här gången fick jag dock också en förklaring, han vill inte för då kommer känslorna för mig komma tillbaka och det kan aldrig bli vi.
     Han är inte lycklig där han är nu,  det vet jag. Men hur kan jag gå vidare för att förhoppningsvis lyckas övertala honom. 
    Snälla ge mig pepp och råd, jag saknar verkligen vad vi hade. 

• Svar på tråden Han vågar inte
  • Anonym (M)
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-10 11:30:59 följande:
    Jag har inte fått fel kompass på så sätt att jag saknar sunda värderingar. Det var inte en bra uppväxt för att jag har varit för hårt kontrollerad, med väldigt lite erfarenhet av ömhet och förtroende där man har använt sårbarheten mot en. 
    Jag har ett fungerande liv utanför det här, men jag är vilsen i mig själv och saknar självkänsla. Jag har väldigt sällan fått höra att jag är bra helt enkelt. 
    Ja, okej. Då har du fel kompass och måste skaffa en annan. En kompass som berättar för dej att du är bra och är värd att behandlas väl och tas på allvar. DU måste säga det här till dej själv och visa att du menar allvar. Att inte acceptera att sårbarheten vänds mot en, som du uttrycker det.
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-10 12:25:13 följande:
    Därför att då måste han åka från sin familj. Det var betydligt enklare när han "måste" iväg pga jobb. Jag tror inte han kommer komma till mig, och jag kommer absolut inte åka hem till honom. Det är deras hem, hon "finns" inte för mig och jag vill henne inget illa. Att träffa honom i deras hem skulle vara ett rent hån (nej, det är inte rätt mot henne som det är redan nu) mot henne så där kommer även jag säga nej. 
    Sen måste du behandla andra på samma sätt som du vill behandlad. Nu låter du han göra som han vill och det innebär att du INTE står upp för dina värderingar. Det vill säga du konstaterar bara att det inte är rätt mot frun att du utan hennes vetskap ligger med hennes man. Så hur ska du ha det? När ska du stå upp för dej själv och dina värderingar?
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-10 08:12:25 följande:
    Nej, jag har väldigt sällan samtal med psykologen. Mina tillåtna sessioner är förbrukade och jag kan ju inte boka tid med någon ny, fysiskt, eftersom jag ska flytta. 
    Och jag vet inte inte om jag orkar börja om. Det är så jävla mycket som skaver och att dra allt igen... få förtroende för någon ny.. egentligen behöver jag mest prata med  någon, det är därför jag skriver så mycket här. Jag vill att någon lyssnar på vad jag har att säga. 
    Vi har heller inte pratat så mycket om den här mannen på slutet för han är ju egentligen inte grundproblemet utan jag är trasig pga annat. 
    Jag tycker att du i alla fall borde ge det en chans när du har flyttat till det nya stället.
    Som du själv skriver så behöver du ju prata.
    Visst är det bra att kunna skriva av dig här. Kanske känns det även lättare för dig.
    Men är ju inga psykologer och vi har ju inte de rätta verktygen för att kunna hjälpa dig att hantera dina känslor.
    Även om vi såklart gärna finns här för dig och vill försöka hjälpa dig.
    Men jag tycker ändå du ska ge det en chans. Jag tror att du behöver det.
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-10 08:02:54 följande:
    Ja, när jag är i relation är jag inte med andra om det inte är en överenskommelse att det är något båda gillar. 
    Men vi hade, hur tokigt det än låter eftersom han är gift, uttalat att vara "exklusiva".
    Fast hur kan man lova en sådan sak,och dessutom ha detta krav på dig, när man är gift?
    Det är,för mig,helt orimligt.
  • Ezmeraldah
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-10 12:25:13 följande:
    Därför att då måste han åka från sin familj. Det var betydligt enklare när han "måste" iväg pga jobb. Jag tror inte han kommer komma till mig, och jag kommer absolut inte åka hem till honom. Det är deras hem, hon "finns" inte för mig och jag vill henne inget illa. Att träffa honom i deras hem skulle vara ett rent hån (nej, det är inte rätt mot henne som det är redan nu) mot henne så där kommer även jag säga nej. 
    Det är ju självklart jättebra att ni inte kommer att ses. Då har du möjlighet att gå vidare med ditt liv och så småningom träffa nån annan. Jag är bara orolig att han kommer att fortsätta försöka utnyttja och kontrollera dig även om du flyttar. Han kanske vill att ni ska ta in på hotell eller ses i bilen eller vadsomhelst. Man vet aldrig. Men det låter bra det du säger. 

Får jag fråga om den gången han drog sig undan första gången, alltså när ni bodde ihop, och han försvann med sin resväska och bodde på hotellrum som hans arbetsgivare betalade - var det i samband med det som han började jobba på en annan ort? Eller skedde bytet av arbetsort långt efteråt? Finns det nån koppling mellan att han avslutade er relation och att han inte längre skulle jobba i din stad? (Du har antagligen skrivit om det. Jag har följt tråden i ca ett år och nu har jag börjat gå tillbaka och läsa från början men det är mycket att läsa och många turer fram och tillbaka och han har bytt ort flera gånger under resans gång... Så jag ber om ursäkt för att jag har missat detta.)
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-10 08:30:36 följande:
    Han vet. Han sa att då är det ju inte så långt men jag tvivlar starkt på att han kommer lämna sin familj där att ses, det är inte som att vi kommer bo i samma stad.
    Men du har ju inte trott att han skulle höra av sig tidigare heller.
    Trots detta så har han ändå gjort det.
    Och det lär han ju fortsätta med. Han kan ju bara skylla på att han ska iväg med jobbet för sin fru t ex.
  • Ezmeraldah
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-10 12:30:18 följande:
    Jag har varit på jobb i hans stad även när det var "okej" mellan oss utan att vi har träffats så jag tror verkligen inte att det kommer hända. 
    Vad var anledningen till det? Ni hade ju kunnat ta en kaffe ihop på stan eller vadsomhelst, alltså ses utan sova ihop. Var han rädd att nån bekant skulle se er och berätta för hans fru? 
  • molly50
    Anonym (Ursäkter) skrev 2025-03-10 10:28:56 följande:
    Min poäng är att de båda verkar ha ganska utsvävande sexliv. Du fick det att låta som att TS sitter hemma och väntar på honom och det gör hon ju inte. Hon drar sig ju inte ens för att ligga med hans vän. Så kaka söker maka, helt enkelt.
    Spelar det någon roll?
    TS gör väl vad hon vill med sitt sexliv så länge hon är singel.
    Det har inte hennes älskare med att göra så länge han väljer att stanna hos sin fru.
  • Ezmeraldah
    molly50 skrev 2025-03-10 14:18:31 följande:
    Spelar det någon roll?
    TS gör väl vad hon vill med sitt sexliv så länge hon är singel.
    Det har inte hennes älskare med att göra så länge han väljer att stanna hos sin fru.
    Exakt så. Fattar inte vad nån har med hennes sexliv att göra. 
  • Anonym (Deppig)
    Ezmeraldah skrev 2025-03-10 14:14:13 följande:
    Vad var anledningen till det? Ni hade ju kunnat ta en kaffe ihop på stan eller vadsomhelst, alltså ses utan sova ihop. Var han rädd att nån bekant skulle se er och berätta för hans fru? 
    Jag vet inte, han hade ju kunnat komma till mig tex. Jag hade hotell. Men han ville väl inte åka från familjen, svårt att förklara sig eller vad som helst. Eller så förstod han inte. Jag hade gjort en ganska stor presentation, som man normalt firar efter, men jag tror inte han förstod hur stort det var för mig. 
  • Anonym (Deppig)
    Ezmeraldah skrev 2025-03-10 14:07:58 följande:
    Det är ju självklart jättebra att ni inte kommer att ses. Då har du möjlighet att gå vidare med ditt liv och så småningom träffa nån annan. Jag är bara orolig att han kommer att fortsätta försöka utnyttja och kontrollera dig även om du flyttar. Han kanske vill att ni ska ta in på hotell eller ses i bilen eller vadsomhelst. Man vet aldrig. Men det låter bra det du säger. 

Får jag fråga om den gången han drog sig undan första gången, alltså när ni bodde ihop, och han försvann med sin resväska och bodde på hotellrum som hans arbetsgivare betalade - var det i samband med det som han började jobba på en annan ort? Eller skedde bytet av arbetsort långt efteråt? Finns det nån koppling mellan att han avslutade er relation och att han inte längre skulle jobba i din stad? (Du har antagligen skrivit om det. Jag har följt tråden i ca ett år och nu har jag börjat gå tillbaka och läsa från början men det är mycket att läsa och många turer fram och tillbaka och han har bytt ort flera gånger under resans gång... Så jag ber om ursäkt för att jag har missat detta.)
    Ja, det var i samband med att hans projekt blev avslutat i förtid. Så han skulle inte vara kvar här - vad spelar det för roll sa han sen när vi väl pratade, vi skulle ju inte kunna ses mer. Från att tidigare sagt att om han byter projekt så kan ju jag följa med. 
    Nej, jag håller med om att tråden är vansinnigt lång. Förlåt för det! Inte lätt att hänga med, och framför allt är jag tacksam för allt engagemang ni alla lägger ner ❤️

Han är inte typen för att ses snabbt, vi har aldrig setts som hastigast. Så bilen är inte troligt. Men jag förstår vad du menar. 
Svar på tråden Han vågar inte