• Anonym (Deppig)

Han vågar inte

Jag behöver pepp. Är förkrossad men ändå hoppfull, döm mig inte - jag vet redan att jag handlat omoraliskt. 

Jag har haft ett förhållande med en gift man sen i somras, han är ganska mycket äldre än mig och normalt inte mannen jag skulle falla för. Han föll för mig och jag trodde på honom, och jag blev verkligen kär i honom. För några månader drog han sig tillbaka utan någon förklaring, jag vet att han haft det tungt privat med jobb och familj men jag tog det så fruktansvärt hårt och vad jag egentligen ville ha från honom var tröst och en förklaring, jag förstår att det inte kan bli vi. Det är klart att hans familj måste gå först, det stöttar jag även om det krossar mitt hjärta. Men förklaringen kom aldrig utan han var bara tyst. Lovade att vi skulle ses som ett avslut men drog sig bara mer och mer undan. Jag vet att jag måste släppa det, men jag har verkligen inte haft någon självaktning alls i det här. Har skickat meddelande på meddelande om hur mycket jag saknar honom. Han saknar mig också. I veckan svarade han och ville att vi skulle ses, trots att jag inte trodde att det skulle bli av så blev jag så glad. Det var skönt att höra från honom och det lindrande mitt självförakt. Dagen efter ställer han in. Det var som att jag igen inte kunde andas
     Der är inte första gången det händer och jag var förberedd, men det är ändå fruktansvärt. Den här gången fick jag dock också en förklaring, han vill inte för då kommer känslorna för mig komma tillbaka och det kan aldrig bli vi.
     Han är inte lycklig där han är nu,  det vet jag. Men hur kan jag gå vidare för att förhoppningsvis lyckas övertala honom. 
    Snälla ge mig pepp och råd, jag saknar verkligen vad vi hade. 

• Svar på tråden Han vågar inte
  • Anonym (Ursäkter)
    Ezmeraldah skrev 2025-03-09 19:48:57 följande:
    Han var gift och TS var singel. Hur då lika? 
    Lika på det sätt att de vill ha sex med flera personer. Du skriver att han har sex med andra. Det har TS också.
  • Anonym (o)
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-09 19:23:04 följande:
    Jag menade otroheten generellt. Inte bara med mig.
    Ja samma sak där, en fin kille gör inte så. Den fina kille du längtar efter existerar inte.
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-09 18:17:00 följande:
    Det är inte logiskt jag vet. Men jag är så förbaskat rädd för hur ont det kommer göra. 
    Det kan ju inte bli värre än vad det är nu,när han behandlar dig som en dörrmatta och leker med dina känslor,eller hur.
    Jag tror,som någon skrev,att du klamrar dig fast vid något som inte finns.
    Pratar du fortfarande med psykologen? Om inte så fortsätt med det. Jag tror du behöver det. Du har så mycket annat i din bakgrund som du kanske behöver få ur sig också. Saker som kanske ligger bakom det som händer dig nu.
  • Ezmeraldah
    Anonym (Ursäkter) skrev 2025-03-09 20:29:31 följande:
    Lika på det sätt att de vill ha sex med flera personer. Du skriver att han har sex med andra. Det har TS också.
    Men TS vill inte ha sex med andra när hon är i relation? Hon vill vara monogram med den här mannen? 
  • Anonym (Deppig)
    Ezmeraldah skrev 2025-03-09 22:01:53 följande:
    Men TS vill inte ha sex med andra när hon är i relation? Hon vill vara monogram med den här mannen? 
    Ja, när jag är i relation är jag inte med andra om det inte är en överenskommelse att det är något båda gillar. 
    Men vi hade, hur tokigt det än låter eftersom han är gift, uttalat att vara "exklusiva".
  • Anonym (Deppig)
    Ezmeraldah skrev 2025-03-09 19:54:54 följande:
    Och så fick han tillgång till ett gratishotell hemma hos dig i samma veva. Gratis boende och tillgång till sex på den ort där han jobbade. Så praktiskt. Och så lurade han dig att tro att ni hade en framtid och att han skulle lämna sin fru. Och sen tröttnade han på dig och drog till hotellet med en annan tjej. Trevlig kille. Jag förstår att du har svårt att komma på nån fin egenskap som du ser hos honom.
    För han blev det ju ingen kostnadsskillnad, han betalar ju inte för sitt jobbs hotell. Men det tillkom rätt mycket tid i bil för att kunna spendera tiden med mig som han hade sluppit annars. 
    Och om han hade en annan tjej vet vi ju faktiskt inte
     Jag tror inte det, även om du nu gör det. 
  • Anonym (LOB)
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-10 08:02:54 följande:
    Ja, när jag är i relation är jag inte med andra om det inte är en överenskommelse att det är något båda gillar. 
    Men vi hade, hur tokigt det än låter eftersom han är gift, uttalat att vara "exklusiva".
    Jaha, så vad tänker du göra nu, fortsätta i samma självdestruktiva rutin? 
  • Anonym (Deppig)
    molly50 skrev 2025-03-09 21:55:14 följande:
    Det kan ju inte bli värre än vad det är nu,när han behandlar dig som en dörrmatta och leker med dina känslor,eller hur.
    Jag tror,som någon skrev,att du klamrar dig fast vid något som inte finns.
    Pratar du fortfarande med psykologen? Om inte så fortsätt med det. Jag tror du behöver det. Du har så mycket annat i din bakgrund som du kanske behöver få ur sig också. Saker som kanske ligger bakom det som händer dig nu.
    Nej, jag har väldigt sällan samtal med psykologen. Mina tillåtna sessioner är förbrukade och jag kan ju inte boka tid med någon ny, fysiskt, eftersom jag ska flytta. 
    Och jag vet inte inte om jag orkar börja om. Det är så jävla mycket som skaver och att dra allt igen... få förtroende för någon ny.. egentligen behöver jag mest prata med  någon, det är därför jag skriver så mycket här. Jag vill att någon lyssnar på vad jag har att säga. 
    Vi har heller inte pratat så mycket om den här mannen på slutet för han är ju egentligen inte grundproblemet utan jag är trasig pga annat. 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (LOB) skrev 2025-03-10 08:07:12 följande:
    Jaha, så vad tänker du göra nu, fortsätta i samma självdestruktiva rutin? 
    Rutinen bryts ju förhoppningsvis iom att jag flyttar och möjligheten att ses försvinner. 
  • Anonym (o)
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-10 08:19:09 följande:
    Rutinen bryts ju förhoppningsvis iom att jag flyttar och möjligheten att ses försvinner. 
    Vet han att du ska flytta? Vad svarade han i så fall på det?
Svar på tråden Han vågar inte