• Anonym (Deppig)

Han vågar inte

Jag behöver pepp. Är förkrossad men ändå hoppfull, döm mig inte - jag vet redan att jag handlat omoraliskt. 

Jag har haft ett förhållande med en gift man sen i somras, han är ganska mycket äldre än mig och normalt inte mannen jag skulle falla för. Han föll för mig och jag trodde på honom, och jag blev verkligen kär i honom. För några månader drog han sig tillbaka utan någon förklaring, jag vet att han haft det tungt privat med jobb och familj men jag tog det så fruktansvärt hårt och vad jag egentligen ville ha från honom var tröst och en förklaring, jag förstår att det inte kan bli vi. Det är klart att hans familj måste gå först, det stöttar jag även om det krossar mitt hjärta. Men förklaringen kom aldrig utan han var bara tyst. Lovade att vi skulle ses som ett avslut men drog sig bara mer och mer undan. Jag vet att jag måste släppa det, men jag har verkligen inte haft någon självaktning alls i det här. Har skickat meddelande på meddelande om hur mycket jag saknar honom. Han saknar mig också. I veckan svarade han och ville att vi skulle ses, trots att jag inte trodde att det skulle bli av så blev jag så glad. Det var skönt att höra från honom och det lindrande mitt självförakt. Dagen efter ställer han in. Det var som att jag igen inte kunde andas
     Der är inte första gången det händer och jag var förberedd, men det är ändå fruktansvärt. Den här gången fick jag dock också en förklaring, han vill inte för då kommer känslorna för mig komma tillbaka och det kan aldrig bli vi.
     Han är inte lycklig där han är nu,  det vet jag. Men hur kan jag gå vidare för att förhoppningsvis lyckas övertala honom. 
    Snälla ge mig pepp och råd, jag saknar verkligen vad vi hade. 

• Svar på tråden Han vågar inte
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Ursäkter) skrev 2025-03-10 22:19:34 följande:
    Jag tror att det spelar in faktiskt. Jag tror inte att du hållit på som du gör ifall du inte varit trasig.
    Jag däremot tror att det var precis vad jag behövde. Jag har haft jätteroligt sen jag blev singel och lämnade ett sexlöst förhållande. Jag tycker det är fantastiskt att jag har fått leva ut i princip alla mina fantasier och inte behöver fundera och längta efter att få utforska. Hur många kan säga det?
    Ja, jag har pratat med min psykolog om det här och han håller med mig. 
    Däremot är jag beredd att erkänna att jag har använt sex som substitut för intimitet men jag har inte mått dåligt av det. 
  • Anonym (Ursäkter)
    Ezmeraldah skrev 2025-03-10 22:26:24 följande:
    Du skrev ju det.
    Nope.
  • Anonym (Deppig)
    Ezmeraldah skrev 2025-03-10 22:25:50 följande:
    Hur ofta träffade han sin fru när ni bodde ihop? 
    Alltså bodde ihop är ju en sanning med modifikation, han bodde hos mig istället för med sitt jobb. Han var hemma ungefär varannan/var tredje helg. Resten av tiden hos mig. Så han stannade här även när han var ledig, och kortade även ner sin semester för att vara här istället. 
  • Ezmeraldah

Här är vad jag reagerar på.

Anonym (Ursäkter) skrev 2025-03-09 15:53:51 följande:
    Fast i det är de ju lika. De var både ute efter trekant och tycker om att ha sex med olika personer. Även TS har ju ett sexliv utanför detta.
    Hon är singel. Han är gift. 
    Anonym (Ursäkter) skrev 2025-03-10 10:28:56 följande:
    Min poäng är att de båda verkar ha ganska utsvävande sexliv. Du fick det att låta som att TS sitter hemma och väntar på honom och det gör hon ju inte. Hon drar sig ju inte ens för att ligga med hans vän. Så kaka söker maka, helt enkelt.
    Efter att han dumpat henne. 
    Anonym (Ursäkter) skrev 2025-03-09 20:29:31 följande:
    Lika på det sätt att de vill ha sex med flera personer. Du skriver att han har sex med andra. Det har TS också.
    Hon hade inte sex med andra när de bodde ihop. Jan har sex med andra fast han är gift. 

Nej, de är inte lika. 
  • Anonym (Deppig)
    Ezmeraldah skrev 2025-03-10 22:24:22 följande:
    Jag tror inte att nån av oss här tycker att det är bra att TS har trekanter med sviniga män. Men det vi reagerar på är att du jämför hennes självskadebeteende med hur mannen skadar andra samt att du menar att de beter sig lika illa för "de är ju båda såna som vill ligga med andra". Det är att döma och skuldbelägga snarare än att visa omtanke och oro för att hon skadar sig själv. 
    Det enda som egentligen varit dåligt med det är ju att jag fick känslor för en i trekanten. Man kan ha bra sex med sviniga män utan att bli kär. 
  • Ezmeraldah
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-10 22:30:01 följande:
    Alltså bodde ihop är ju en sanning med modifikation, han bodde hos mig istället för med sitt jobb. Han var hemma ungefär varannan/var tredje helg. Resten av tiden hos mig. Så han stannade här även när han var ledig, och kortade även ner sin semester för att vara här istället. 
    Så varannan-var tredje helg med fru och dotter? Hur ser du på att han valde att spendera mindre tid med sin dotter för att vara med sin älskarinna? Alltså jag anklagar inte dig för nåt. Jag undrar hur du tänker kring det beteendet hos en man. 
  • Ezmeraldah
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-10 22:34:40 följande:
    Det enda som egentligen varit dåligt med det är ju att jag fick känslor för en i trekanten. Man kan ha bra sex med sviniga män utan att bli kär. 
    Men det kanske inte är trekanter med svin man behöver när man mår som du gör. Om jag får spekulera fritt. Men det är en annan diskussion. Vill bara poängtera att jag inte uppmuntrar till den typen av träffar i det här sammanhanget. Bara så ingen missförstår. 
  • FillippaFL
    Ezmeraldah skrev 2025-03-10 22:32:50 följande:

Här är vad jag reagerar på.

Hon är singel. Han är gift. 
    Anonym (Ursäkter) skrev 2025-03-10 10:28:56 följande:
    Min poäng är att de båda verkar ha ganska utsvävande sexliv. Du fick det att låta som att TS sitter hemma och väntar på honom och det gör hon ju inte. Hon drar sig ju inte ens för att ligga med hans vän. Så kaka söker maka, helt enkelt.
    Efter att han dumpat henne. Hon hade inte sex med andra när de bodde ihop. Jan har sex med andra fast han är gift. 

Nej, de är inte lika. 
    Och jag har flera gånger förklarat att de båda verkar gilla samma typ av sexliv: trekanter och att ha sex med flera. Har inte sagt något annat eller lagt in någon värdering. Tänker inte förklara fler gånger nu
  • Ezmeraldah
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-10 22:34:40 följande:
    Man kan ha bra sex med bra män och bli kär. Men det hör kanske inte hit. Vi har olika åsikter och det är okej. 
Svar på tråden Han vågar inte