• Anonym (Hmm)

Ångrar min otrohet

Jag har varit otrogen mot min parter. det hände för några veckor sedan. Det var absolut inte planerat och nu i efterhand väldigt konstigt att det ens hände. Inte någon person jag känner attraktion till alls. Vi var ute och festade och jag följe med honom hem. Jag har nu sån fruktansvärd ångest över detta att jag inte vet vad jag ska ta mig till. jag har inte berättat detta för min parter och han verkar inte ha någon misstänkte om att detta hänt heller. Var väldigt berusad och har mycket minnesluckor från kvällen men jag förstod vad som hänt på morgonen när jag vaknade och jag var i chock. Känner mig otroligt äcklig. Någon som varit i liknade situation? Jag har bestämt mig för att inte berätta för övrigt. Det hade sårat alldeles för mycket?

• Svar på tråden Ångrar min otrohet
  • Anonym (typ så)
    Anonym (Jag vet, men ingen annan) skrev 2024-03-11 20:15:54 följande:

Du svamlar återigen om saker som du uppenbarligen inte har någon aning om och du framställer dig själv som ännu mera pinsam.

Nu är det nog bäst för dig själv att du börjar studera två ord vad de betyder och vilken innebörd de har.
    "Manipulation"
    "Filosofi"

Av ren vänlighet, och med hänsyn till dina uppenbara svårigheter, hjälper jag dig återigen med en enkel och snabb start i dina studier (jag har tappat räkningen för vilken gång i ordningen jag är vänlig och försöker hjälpa dig...) 

NE:
    Ordet filosofi kommer från grekiskan och betyder ?kärlek till vishet?. Att filosofera handlar om att kritiskt granska och tänka över frågor som inte har några självklara svar 

filosofi är den vetenskap som studerar de grundläggande villkoren för tillvaron, mm

Så du borde typ så begripa att du inte ska använda ordet filosofi (och ordet manipulera) när du så uppenbart och mycket tydligt inte känner till vad ordet betyder, du använder ordet i fel sammanhang och på fel sätt, när du inte klarar greppa ordets innebörd. Du framställer dig själv typ så otroligt pinsam, typ så

Blanda inte ihop riktigt filosofi med ditt bisarra och sjukliga BS, det skit du kräker ur dig är inte filosofi, det är mer likt att klämma en finne.

När du ändå är inne på filosofi borde du kanske kolla lite på dess nära släkting etik, det vore nog väldigt nyttig läsning för dig.
  • Anonym (abc)

Exakt så. Etik och moral är de spörsmål som främst behöver beröras i Familjelivs alla otrohetstrådar. Inflation i dem? 

• Anonym (Jag vet, men ingen annan)
    Anonym (typ så) skrev 2024-03-11 21:41:29 följande:
    Blanda inte ihop riktigt filosofi med ditt bisarra och sjukliga BS, det skit du kräker ur dig är inte filosofi, det är mer likt att klämma en finne.

När du ändå är inne på filosofi borde du kanske kolla lite på dess nära släkting etik, det vore nog väldigt nyttig läsning för dig.
    Nu blandar du ihop saker igen som får dig verka både förvirrad och pinsam.
    Var har jag skrivit något om filosofi?

Det var du, eller någon annan (kanske något annat av dina nick?) som tog upp ordet filosofi. Då svarade jag och försökte hjälpa till med att förklara ordet filosofi eftersom det så helt och totalt verkade saknas kunskap om ordet och dess innebörd.

Vilket ju också upprepat har visat sig vara en motsvarande brist även gällande ordet manipulation.

Nu börjar du prata om etik också.
    Vad vet du om ordets innebörd?
    Ditt sätt att bemöta och fördöma andra medlemmar och andra människor, alltså dina egna mänskliga handlingar, hur tycker du detta står i relation till "god etik"?

Återigen, för tusende gången?, har en mycket märklig medlem lyckats förstöra tråden.
    En medlem (flera har undrat om det möjligen är en och samma medlem med flera nick?) som med fruktansvärt dåligt språk medvetet väljer uppträda direkt illa mot andra medlemmar och mot andra människor.

Jag gör ett försök att återgå till ämnet.

TS,
    Ångra dig. Hantera dina känslor. Låt tiden läka dina sår.
    Ta hjälp om du behöver.
    Och gå vidare i livet, utan att riskera att rasera kärleken och riskera rasera allt för nära och kära bara för att du känner ett eget behov av att lätta ditt eget dåliga samvete.

Att berätta är det värsta och mest egoistiska du kan göra.

Ingenting, inget i livet, kan bli bättre för dig, för din partner, eller för någon i hela världen, av att du berättar.

Om du på riktigt har känslor som är för svåra att bära så ta professionell hjälp. En kompetent terapeut kan garanterat hjälpa dig att på enkelt sätt komma över dessa svåra känslor och komma vidare.

Tiden läker alla sår.
    Detta är inte en myt, utan det stämmer nästan alltid.

• Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
    Anonym (typ så) skrev 2024-03-12 13:08:58 följande:
    Tiden läker kanske alla sår men tiden läker inte egoism och narcissism så det är nog ganska kört för dig, beklagar. Dock kan du kanske få lite självinsikt över din diagnos med professionell hjälp, om inte annat så är det nog bra om din fru vet om den så hon kan hjälpa dig med dina svårigheter.
    Har du ens läst trådstarten?

Var finner du något i trådstarten och ämnet som skulle ha något samband med det du skriver om i alla dina förvirrade inlägg?

När någon medlem har en annan åsikt än du så kommer du alltid in på personangrepp, oftast på ett förvirrande och för dig själv pinsamt sätt. Hur kan du finna något sammanhang med trådstarten som får dig att diskutera en annan medlems eventuella diagnoser? Hur finner du något samband mellan TS frågeställning och min fru?

Det enda du sysslar med är att förstöra tråden och att framställa dig själv som förvirrad på ett för dig pinsamt sätt.
    Dina inlägg framstår som extremt förvirrade och det blir pinsamt när inte något enda av dina inlägg håller sig till ämnet.

Du verkar ständigt inbilla dig själv att trådstarten och ämnet gäller om TS anser att otrohet är bra eller dåligt. Var får du det ifrån?

Du verkar ständigt inbilla dig att jag har gett uttryck för att jag har åsikter om och att jag skulle ha skrivit om ifall jag tycker att otrohet är något bra eller dåligt.
    Detta har jag inte överhuvudtaget diskuterat eller givit uttryck för.
    Var får du det ifrån?

Du skriver om självinsikt.
    Men du visar ju gång på gång en total avsaknad av självinsikt.
  • Anonym (typ så)
    Anonym (Jag vet, men ingen annan) skrev 2024-03-12 16:46:10 följande:
    Har du ens läst trådstarten?

Var finner du något i trådstarten och ämnet som skulle ha något samband med det du skriver om i alla dina förvirrade inlägg?

När någon medlem har en annan åsikt än du så kommer du alltid in på personangrepp, oftast på ett förvirrande och för dig själv pinsamt sätt. Hur kan du finna något sammanhang med trådstarten som får dig att diskutera en annan medlems eventuella diagnoser? Hur finner du något samband mellan TS frågeställning och min fru?

Det enda du sysslar med är att förstöra tråden och att framställa dig själv som förvirrad på ett för dig pinsamt sätt.
    Dina inlägg framstår som extremt förvirrade och det blir pinsamt när inte något enda av dina inlägg håller sig till ämnet.

Du verkar ständigt inbilla dig själv att trådstarten och ämnet gäller om TS anser att otrohet är bra eller dåligt. Var får du det ifrån?

Du verkar ständigt inbilla dig att jag har gett uttryck för att jag har åsikter om och att jag skulle ha skrivit om ifall jag tycker att otrohet är något bra eller dåligt.
    Detta har jag inte överhuvudtaget diskuterat eller givit uttryck för.
    Var får du det ifrån?

Du skriver om självinsikt.
    Men du visar ju gång på gång en total avsaknad av självinsikt.
    Visa din fru denna tråd så får vi se om du har rätt Drömmer
    Anonym (typ så) skrev 2024-03-12 17:18:29 följande:
    Visa din fru denna tråd så får vi se om du har rätt Drömmer
    Förklara detta så att jag och andra medlemmar kan förstå:
    Hur finner du något samband mellan TS frågeställning och min fru?

För den medlemmen som uppträder med total förvirring och som framställer sig själv alltmera pinsam,
    och som uppenbarligen har något fel på sin utrustning, eller som bara har något allmänt fel, som gör att den inte klarar att se trådstarten, 
    här följer trådstarten bara för din skull:

Ångrar min otrohet

Jag har varit otrogen mot min parter. 

Någon som varit i liknade situation?

Jag har bestämt mig för att inte berätta för övrigt. Det hade sårat alldeles för mycket?

Svar på tråden Ångrar min otrohet