• Anonym (Hmm)

Ångrar min otrohet

Jag har varit otrogen mot min parter. det hände för några veckor sedan. Det var absolut inte planerat och nu i efterhand väldigt konstigt att det ens hände. Inte någon person jag känner attraktion till alls. Vi var ute och festade och jag följe med honom hem. Jag har nu sån fruktansvärd ångest över detta att jag inte vet vad jag ska ta mig till. jag har inte berättat detta för min parter och han verkar inte ha någon misstänkte om att detta hänt heller. Var väldigt berusad och har mycket minnesluckor från kvällen men jag förstod vad som hänt på morgonen när jag vaknade och jag var i chock. Känner mig otroligt äcklig. Någon som varit i liknade situation? Jag har bestämt mig för att inte berätta för övrigt. Det hade sårat alldeles för mycket?

• Svar på tråden Ångrar min otrohet
  • Anonym (Jag vet, men ingen annan)
    Anonym (Gno) skrev 2024-03-20 00:51:36 följande:

Lite sent att ändra sig när skadan redan är skedd.

Helt rätt.
    Därför finns ingen anledning att berätta. Det skulle bara vara egoistiskt att lämpa över detta på sin partner bara för att lätta sitt eget hjärta och minska sitt eget dåliga samvete.
    Att berätta skulle bara innebär ökade risker för att förstöra mera, skapa svåra känslor och svåra följder för partnern och för alla andra nära och kära. 

Handlingen har redan skett och det går inte göra ogjort.
    Att berätta kan inte göra något bättre utan tvärtom bara göra allt värre.
  • Anonym (Gno)
    Anonym (Jag vet, men ingen annan) skrev 2024-03-20 10:52:59 följande:
    Helt rätt.
    Därför finns ingen anledning att berätta. Det skulle bara vara egoistiskt att lämpa över detta på sin partner bara för att lätta sitt eget hjärta och minska sitt eget dåliga samvete.
    Att berätta skulle bara innebär ökade risker för att förstöra mera, skapa svåra känslor och svåra följder för partnern och för alla andra nära och kära. 

Att låta ens partner leva i en lögn är lika fel det.
  • Anonym (XXX)
    Anonym (Jag vet, men ingen annan) skrev 2024-03-20 10:52:59 följande:
    Helt rätt.

Ja, jag håller med. Don't trouble trouble. Man får så mycket problem ändå i livet, utan att själv dra det på sig.
  • Anonym (typ så)
    Anonym (XXX) skrev 2024-03-19 18:08:34 följande:
    Fast du - och ett par till - väcker ju bara irritation i relationstrådarna. Ni tillför absolut inget. 
    Och dina dåliga ursäkter för lögner och manipulation gör det menar du?
  • Anonym (typ så)
    Anonym (Betraktaren) skrev 2024-03-19 23:08:55 följande:
    Antingen så har du inlärningssvårigheter och då har naturligtvis större förståelse, men mycket mer troligt är att du bara är arrogant. Uppenbart är iallafall att du inte läst vad jag skrivit utan för hela ditt resonemang utifrån min åsikt gällande hur man bemöter andra och försöker få det till att jag uppmuntrar till otrohet och underlättar för henne. Hela resonemanget är väldigt naivt. Jag har varit tydlig med att jag anser att hon borde berätta för han har rätt att få bestämma om han kan gå vidare tillsammans med henne. Hon borde berätta därför att vill hon ha ett liv tillsammans med honom så är det skitdåligt om en sån stor lögn ska ligga mellan dom hela livet. Sen finns ju också risken att sanningen förr eller senare kommer fram och då skulle hela deras tid tillsammans bara kännas som en lögn och skada ännu värre.
    Nu har jag iallafall tagit mig tid för att upprepa det jag redan skrivit, så får vi hoppas att det uppstår färre missförstånd den här gången!
    Eller så är det du som har svårt med läsförmåga eftersom jag ingenstans påstått att just DU underlättar otrohet,  det jag skrev var att slippa kritik för egoistiskt beteende givetvis underlättar saker för egoister.

Nu har jag tagit mig tid att upprepa det jag skrev, så får vi hoppas att du kan skilja på dig och egoister den här gången.
  • Anonym (Jag vet, men ingen annan)
    Anonym (Gno) skrev 2024-03-20 14:58:24 följande:
    Att låta ens partner leva i en lögn är lika fel det.
    Alla människor ljuger.
    Du ljuger också.
    Alla lever i en lögn. Du också.
    Och du låter redan din partner leva i en lögn, om du har en partner.

Det är inget dramatiskt med att leva i en lögn, alla gör det redan.
    Särskilt odramatiskt om man slipper veta något om det.

Livet och kärleken går vidare helt opåverkade och på precis samma sätt.
  • Anonym (XXX)
    Anonym (Jag vet, men ingen annan) skrev 2024-03-21 08:10:03 följande:
    Alla människor ljuger.
    Du ljuger också.
    Alla lever i en lögn. Du också.
    Och du låter redan din partner leva i en lögn, om du har en partner.

Det är inget dramatiskt med att leva i en lögn, alla gör det redan.
    Särskilt odramatiskt om man slipper veta något om det.

Livet och kärleken går vidare helt opåverkade och på precis samma sätt.
    Jomen så är det ju. ALLA ljuger för sin partner, det handlar bara om olika saker - och vilka saker det har blivit så med, beror nog oftast bara på slumpen.

Den som aldrig har varit otrogen, kanske i stället fuskar med den ekonomiska uppgörelsen. Undanhåller löneförhöjningar, bonusar, arv och vinster - och sparar dessa på ett hemligt konto. Eller köper saker för dem till sig själv, som partnern inte förstår värdet av, t.ex. modeplagg, handväskor, armbandsur, smycken, reservoarpengar, en sportbil, en segelbåt.

Blir plötsligt krasslig när det är dags att åka med barnen till svärmor, eller till simskolan. För att få lite egen tid. Går på bio på kvällen och påstår att man måste jobba över - så får den andre klara av hämtandet på dagis, handlandet, matlagningen, disken, badandet, tandborstningen och nattningen ensam. Säger att företagsjubiléet inte var för respektive fast det visst var det - men man är rädd att maken/frun/sambon ska bli för full och skämma ut en.

Jag tror faktiskt inte att det FINNS ett enda par som levt tillsammans mer än ett par år, där det inte ljugs om NÅGOT.
  • Anonym (XXX)
    Anonym (XXX) skrev 2024-03-21 09:02:03 följande:
    Jomen så är det ju. ALLA ljuger för sin partner, det handlar bara om olika saker - och vilka saker det har blivit så med, beror nog oftast bara på slumpen.

Den som aldrig har varit otrogen, kanske i stället fuskar med den ekonomiska uppgörelsen. Undanhåller löneförhöjningar, bonusar, arv och vinster - och sparar dessa på ett hemligt konto. Eller köper saker för dem till sig själv, som partnern inte förstår värdet av, t.ex. modeplagg, handväskor, armbandsur, smycken, *reservoarpengar, en sportbil, en segelbåt.

Blir plötsligt krasslig när det är dags att åka med barnen till svärmor, eller till simskolan. För att få lite egen tid. Går på bio på kvällen och påstår att man måste jobba över - så får den andre klara av hämtandet på dagis, handlandet, matlagningen, disken, badandet, tandborstningen och nattningen ensam. Säger att företagsjubiléet inte var för respektive fast det visst var det - men man är rädd att maken/frun/sambon ska bli för full och skämma ut en.

Jag tror faktiskt inte att det FINNS ett enda par som levt tillsammans mer än ett par år, där det inte ljugs om NÅGOT.
    *reservoarpennor
  • Anonym (XXX)
    Anonym (XXX) skrev 2024-03-21 09:02:03 följande:

Den som aldrig har varit otrogen, kanske i stället fuskar med den ekonomiska uppgörelsen. Undanhåller löneförhöjningar, bonusar, arv och vinster - och sparar dessa på ett hemligt konto. Eller köper saker för dem till sig själv, som partnern inte förstår värdet av, t.ex. modeplagg, handväskor, armbandsur, smycken, reservoarpengar, en sportbil, en segelbåt.

...för att inte tala om alla som får "huvudvärk" när den andra vill sexa... Eller har mens väldigt många dagar i månaden...

Det finns även kvinnor som använder preventivmedel i hemlighet, och låter maken tro att det inte blir några /fler/ barn av medicinska skäl. Och tvärtom: som "glömmer" ett p-piller eller två för att de vill bli med barn, fast uppgörelsen är att man ska vänta några år med det. Fast detta är GROVA saker anser jag, mycket värre än både allt annat jag räknade upp och otrohet. 
  • Anonym (typ så)
    Anonym (XXX) skrev 2024-03-21 09:07:46 följande:
    ...för att inte tala om alla som får "huvudvärk" när den andra vill sexa... Eller har mens väldigt många dagar i månaden...

Det finns även kvinnor som använder preventivmedel i hemlighet, och låter maken tro att det inte blir några /fler/ barn av medicinska skäl. Och tvärtom: som "glömmer" ett p-piller eller två för att de vill bli med barn, fast uppgörelsen är att man ska vänta några år med det. Fast detta är GROVA saker anser jag, mycket värre än både allt annat jag räknade upp och otrohet. 
    Ja det är väl ingen nyhet att du anser att knulla runt bakom ryggen på sin partner och sen undanhålla det för att kunna äta kakan och ha den kvar är petitesser men allt annat jätte jättegrovt.Drömmer
Svar på tråden Ångrar min otrohet