• Anonym (Hmm)

Ångrar min otrohet

Jag har varit otrogen mot min parter. det hände för några veckor sedan. Det var absolut inte planerat och nu i efterhand väldigt konstigt att det ens hände. Inte någon person jag känner attraktion till alls. Vi var ute och festade och jag följe med honom hem. Jag har nu sån fruktansvärd ångest över detta att jag inte vet vad jag ska ta mig till. jag har inte berättat detta för min parter och han verkar inte ha någon misstänkte om att detta hänt heller. Var väldigt berusad och har mycket minnesluckor från kvällen men jag förstod vad som hänt på morgonen när jag vaknade och jag var i chock. Känner mig otroligt äcklig. Någon som varit i liknade situation? Jag har bestämt mig för att inte berätta för övrigt. Det hade sårat alldeles för mycket?

• Svar på tråden Ångrar min otrohet
  • Anonym (typ så)
    Anonym (Jag vet, men ingen annan) skrev 2024-03-21 08:10:03 följande:
    Alla människor ljuger.
    Du ljuger också.
    Alla lever i en lögn. Du också.
    Och du låter redan din partner leva i en lögn, om du har en partner.

Det är inget dramatiskt med att leva i en lögn, alla gör det redan.
    Särskilt odramatiskt om man slipper veta något om det.

Livet och kärleken går vidare helt opåverkade och på precis samma sätt.
    Mmmm eller hur, men alla springer ju inte runt och knullar andra bakom ryggen på sin partner och sen ljuger om det. Så dina grova generaliseringar faller ju ganska platt.

Nejdå alla lever inte i en lögn, vissa gör det för att skithögar ser till att de gör det så de själva ska slippa billigt undan och försöker sen normalisera sin falskhet och egoism genom att påstå att alla är lika genomruttna.
  • Anonym (J)
    Anonym (typ så) skrev 2024-03-21 12:09:01 följande:
    Ja det är väl ingen nyhet att du anser att knulla runt bakom ryggen på sin partner och sen undanhålla det för att kunna äta kakan och ha den kvar är petitesser men allt annat jätte jättegrovt. // Drömmer
    Det är väl upp till var och en vad man känner är värst. Inget som du bestämmer.
  • Anonym (J)
    Anonym (J) skrev 2024-03-21 13:09:03 följande:
    Åh herregud varför en minustumme på denna...folk är inte kloka. Om signaturen XXX skulle anse det är det värsta sveket om hennes man fifflar med ekonomi eller annat bakom ryggen så varför ska någon annan lägga sig i det och underkänna det? Det kan ju ingen annan än hon bestämma!
  • Anonym (Usch)
    Anonym (J) skrev 2024-03-21 13:39:14 följande:
    Åh herregud varför en minustumme på denna...folk är inte kloka. Om signaturen XXX skulle anse det är det värsta sveket om hennes man fifflar med ekonomi eller annat bakom ryggen så varför ska någon annan lägga sig i det och underkänna det? Det kan ju ingen annan än hon bestämma!

Det var nog jag som råkade missförstå, ber om ursäkt! Självklart kan ingen bestämma vad den bedragna ska känna är värst.
    Men det är det oftast inte de bedragna som blir tillfrågade vad de tycker ,utan de som är otrogna som säger sig veta vad som är bäst för deras partner.

Det är det jag i min stress ( hemma med småbarn) råkade missuppfatta att du menade. Går inte att editera bort minustummar, så jag ber så mycket om ursäkt för detta. 

• Anonym (typ så)
    Anonym (J) skrev 2024-03-21 13:09:03 följande:
    Ja och det borde väl då rimligtvis även gälla den som blir bedragen att själv få avgöra vad hen tycker om sin partners otrohet?

Men det tycker ju vissa i denna tråd att det helt ok att förneka personen. Så hur fan få det det att gå ihop med att som du så fint påpekar att "det är upp till alla att själv avgöra vad som är värst"?

Får den som blir bedragen en chans att avgöra det när man mörkar sanningen för personen?

Och hur fan kan man sitta och påstå att man "bara besparar personen lidande" när man totalt skiter i att låta personen själv få avgöra vad hen tycker är värst?
  • Anonym (J)

Jag skrev inte att det går ihop på det sättet, lär dig läsa. Det var du som påstår saker om vad som är värst. Och det är faktiskt inte upp till dig att bestämma.

Anonym (typ så) skrev 2024-03-21 15:01:07 följande:
    Ja och det borde väl då rimligtvis även gälla den som blir bedragen att själv få avgöra vad hen tycker om sin partners otrohet?

Men det tycker ju vissa i denna tråd att det helt ok att förneka personen. Så hur fan få det det att gå ihop med att som du så fint påpekar att "det är upp till alla att själv avgöra vad som är värst"?

Får den som blir bedragen en chans att avgöra det när man mörkar sanningen för personen?

Och hur fan kan man sitta och påstå att man "bara besparar personen lidande" när man totalt skiter i att låta personen själv få avgöra vad hen tycker är värst?
  • Anonym (typ så)
    Anonym (J) skrev 2024-03-21 15:21:18 följande:

Jag skrev inte att det går ihop på det sättet, lär dig läsa. Det var du som påstår saker om vad som är värst. Och det är faktiskt inte upp till dig att bestämma.

Eller så kan du sluta slingra dig med en massa skitsnack och svara på frågan istället... om det nu är så jäkla viktigt för dig att det är upp till var och en själv att få bestämma, varför gäller inte det även den som blir bedragen?

Hela diskussionen handlar ju trotts allt om den som blir bedragen ska eller inte ska få chansen att själv få bestämma vad den tycker om sin partners otrohet.
  • Anonym (Jag vet, men ingen annan)
    Anonym (typ så) skrev 2024-03-21 12:12:13 följande:
    Nejdå alla lever inte i en lögn
    Jasså, du har ett behov av att inbilla dig att inte alla lever i en lögn.
    Ja jösses säger jag bara... (och jösses börjar med j...)

Vem menar du skulle det vara som ingen har ljugit för och som har fått veta precis allt?
    Du själv då, eller?
  • Anonym (Jag vet, men ingen annan)
    Anonym (typ så) skrev 2024-03-21 16:14:22 följande:
    Eller så kan du sluta slingra dig med en massa skitsnack och svara på frågan istället... om det nu är så jäkla viktigt för dig att det är upp till var och en själv att få bestämma, varför gäller inte det även den som blir bedragen?

Hela diskussionen handlar ju trotts allt om den som blir bedragen ska eller inte ska få chansen att själv få bestämma vad den tycker om sin partners otrohet.
    Lär dig läsa och sluta upp med dina lögner!

Hur kan du lyckas inbilla dig själv att hela diskussionen skulle gälla det som du påstår?

HAR DU INTE ENS LÄST TRÅDSTARTEN???

Det som du påstår finns inte i trådstarten och det du påstår hör inte till ämnet.
    Du är fullständigt off topic och du ljuger dig blå om vad hela diskussionen handlar om.

Det är INTE du som bestämmer vad hela diskussionen handlar om.
    Det är TS som i trådstarten har angett vad diskussionen ska handla om.

Klarar du inte ens att fatta detta så bör du stänga av dig själv från tråden.

Om du trots allt tänker fortsätta skriva inlägg i den här tråden, se då åtminstone till att ditt nästa inlägg har anknytning till trådstarten och se till att du håller dig till ämnet.
Svar på tråden Ångrar min otrohet