Vad har du ärvt?
Ni vars föräldrar avlidit.
Vad har ni fått ärva?
När jag jämför mig med de omkring mig så är ingen i min situation dvs att det inte funnits ett arv.
Ni vars föräldrar avlidit.
Vad har ni fått ärva?
När jag jämför mig med de omkring mig så är ingen i min situation dvs att det inte funnits ett arv.
Förväntar mig inte att få ärva ett skit. Farsan borta och nu börjar morsan ställa en massa ultimatum på än det ena och än det andra. Ren jävla utpressning i mina ögon. Annars ska mina barn få min del av arvet....
Unnar verkligen mina barn de pengarna, vilken start i livet de skulle få. Handpenning på boende till exempel. Hon är av generationen att hon tycker en miljon är livsavgörande
Jag vägrar gå med på utpressningen och ser hellre att mina barn kommer tillgodo.
Är arbetslös men vägrar "blodspengar"
900 000 USD I skulder ärvde jag. Tack farsan och arvsystemet i vissa delstater i USA.
Båda mina föräldrar lever, men min far lär jag inte få något arv efter då jag sa upp bekantskapen med honom för många år sen eftersom han är en riktigt elak jävel.
Jag förväntar mig inget helt enkelt så blir man inte besviken. Men det vore trevligt med ett arv som i alla fall täckte psykologräkningarna.
Mammas lägenhet är värd drygt 2 miljoner och sen har hon en 400 000 i kapital utöver det. Helt normalt för en kvinna som mestadels kämpat ensam i livet, och valt fel man två gånger av två. Hon börjar nu bli dement och jag måste tyvärr i närtid hitta ett boende som är trevligt och kan ta hand om henne tills det oundvikliga sker. 
Båda mina föräldrar lever, men min far lär jag inte få något arv efter då jag sa upp bekantskapen med honom för många år sen eftersom han är en riktigt elak jävel.
Jag förväntar mig inget helt enkelt så blir man inte besviken. Men det vore trevligt med ett arv som i alla fall täckte psykologräkningarna.
Mammas lägenhet är värd drygt 2 miljoner och sen har hon en 400 000 i kapital utöver det. Helt normalt för en kvinna som mestadels kämpat ensam i livet, och valt fel man två gånger av två. Hon börjar nu bli dement och jag måste tyvärr i närtid hitta ett boende som är trevligt och kan ta hand om henne tills det oundvikliga sker. // 
6 000 kronor och en gammal rostig flakmoped när min pappa dog
Ärvde inget när min pappa dog som hade skulder. Jag förstår din frågeställning. Vi alla kommer hamna i situationen att förlora anhöriga(om vi själva inte skulle gå bort i ung ålder först). Märklig inställning med ?hade jag fått välja mellan pengarna och min mamma??nu får man inte det och får man välja mellan att förlora sin förälder och bli lämnad med 0 eller 1 miljon väljer man väl självklart 1 miljon? Känns väldigt privilegierat tänkt att säga man inte bryr sig om pengar men det kanske är just de som har pengar som kastar ur sig sånt? Livet är verkligen inte rättvist när det gäller sånt här, en del av oss har fått kämpa bara för att går inte hela livet och andra har rika föräldrar som köper dom ett hus som ett framtida arv.
Själv hoppas jag kunna ha köpt en bostad som ökat i värde när jag, förhoppningsvis är gammal och skruttig så när det är min tur att lämna får mina barn en ekonomisk trygghet. Ser absolut inget fel med det.
900 000 USD I skulder ärvde jag. Tack farsan och arvsystemet i vissa delstater i USA.
Jag har inte ärvt något och kommer inte göra det. Våra två barn skulle i dagsläge ärva runt 8 miljoner om man räknar in bostäder.