Vad har du ärvt?
Ni vars föräldrar avlidit.
Vad har ni fått ärva?
När jag jämför mig med de omkring mig så är ingen i min situation dvs att det inte funnits ett arv.
Vad har ni fått ärva?
När jag jämför mig med de omkring mig så är ingen i min situation dvs att det inte funnits ett arv.
Vad har ni fått ärva?
Jag ärvde fastigheter för runt 5 miljoner när min mamma gick bort för några år sen, kommer ärva några miljoner till när det är pappas tur, men hoppas det dröjer många år dit.
Min man kommer i princip inte ärva nåt när hans föräldrar går ur tiden.
Ärvde mammas hus, sålde för 325 000.
Hon gick bort relativt ung och hade försäkringar genom jobbet, ca 125 000 där också. Hon hade det knapert och jag hade hellre sett att hon sålde huset medan hon levde och använde pengarna själv men så blev det inte.
Min man och jag har flera miljoner ligger i huset som vi kommer sälja och flytta till annan ort kring pensionen, kommer få 4-5 miljoner över innan vi skattat beroende på hur dyrt vi köper. Vi kommer leva för pengarna, resa, göra roliga saker, unna våra barn och barnbarn lite emellanåt. Det som blir kvar får de ärva. Vi kommer inte aktivt hålla igen för att arvet ska bli större. Vi sparar åt barnen och de kommer få pengar den dag de är stora och flyttar. Sen får de bygga sitt eget liv såsom man själv gjort. Givetvis med stöttning om det behövs.
Jag fick dela 9 miljoner med mina två syskon. Tänker inte använda pengarna utan investera så att nästa generation kan få ärva när de behöver.
Tycker att det är sjukt snålt att lämna efter sig ett dåligt arv.
Jag fick dela 9 miljoner med mina två syskon. Tänker inte använda pengarna utan investera så att nästa generation kan få ärva när de behöver.
Ingenting i ren valuta. Alla pengar gick till hans exfru. De gifte sig strax innan pappa dog. Känns lite ledsamt att hon fick allt och jag inget. Pappa var iofs ganska egoistisk även när han levde och visade mig inte mycket till omtanke. Men det rättvisa hade väl åtminstone varit om vi kunde ha delat på arvet, hon och jag.
Detta är något som definitivt har färgat min syn på män och en delorsak till att jag aldrig haft en pojkvän. Ser bara snåljåpar och gnidenhet i alla. Känner inte att jag behöver ge något till en man när ingen man - ej ens min egen far - någonsin gett mig något.