EnAnonumius skrev 2024-05-06 20:38:05 följande:
Anonym (Hoppas) skrev 2024-05-06 18:57:41 följande:
Enligt antagningsservice kan man göra det.
Du kanske skall börja med att lära dig att läsa och förstå vad som står på antagningsservice så du kunde skiva en begriplig TS i stället för att sitta fräsa gnälla åt folk som svara helt i analogt med vad du faktiskt skriver i din TS.
Det finns flera som svarat i denna tråden som har gått på högskola/universitet som du har fräst och gnällt på när de svarar bara för att de svara i helt analogt med din TS.
Men för att gå vidare. De flesta hade nog förestått dig bättre om du hade använt rätt utlåtande, som man kan också se via antagningsservice vad det är.. D.v.s "reell kompetens"..
Ja det går att ansöka via s.k "Reell kompetens". Dock ger det inget meritvärde, och de som har grundläggande behörighet prioriteras alltid.
Att man gått på högskola eller universitet gör inte att man har kunskap om nuvarande regler kring grundläggande behörighet.
Jag har ingen som helst aning om jag fått undantag pga reell kompetens det är inget jag ansökt om. Och faktum är att det folk svarat i tråden är fel att jag inte gav ett lätt googlat ord ändrar inte på det. Man kan få undantag från grundläggande behörighet.
Har du källa på att de med grundläggande behörighet alltid prioriteras?
EpicF skrev 2024-05-06 20:35:24 följande:
Har du ett fullständigt gymnasiebetyg eller ett samlat betygsdokument? Det är skillnad på det.
I samlat bettygsdokumnet kan byta ut kurser men har du ett fullständigt gymnasiebetyg kan du det inte eftersom du då gått ett specifikt programm.
Jag antog att du hade ett samlat betygsdokument eftersom du inte fullfört gymnasiet.
Jag har ett fullständigt gymnasiebetyg. Det står i trådstarten att jag gått gymnasiet men fick väldigt många IG.