• Anonym (Mamma)

Föräldrar som låter barn äta varor i butik som man inte betalat för

Alltså, vad är det för fel på dagens småbarnsföräldrar? Det händer nästan dagligen när jag är i matbutiken att jag ser mindre barn äta på saker som man uppenbarligen inte betalat för än. Eller att föräldrar har dålig koll på sina ungar vid lösgodiset så deras barn tar godis och föräldern ser ungen stoppa godiset i munnen och säger knappt ifrån. Det är liksom snatteri i tidig ålder som vissa föräldrar inte bryr sig om. 

Ja, jag vet att barn ibland får ta exvis frukt som ligger på ett visst ställe MEN det här är mina lokala butiker och ingen av dom kör med sånt. 

Har folk blivit mer lata, korkade, bekväma eller vad? Är dom inkapabla att hantera sina barn när dom ska göra en så enkel sak som att handla mat? Skulle dom kanske gett tusan i att skaffa barn när dom inte ens kan gå och handla med dom?

• Svar på tråden Föräldrar som låter barn äta varor i butik som man inte betalat för
  • PH76
    Anonym (Mx) skrev 2024-05-14 10:39:50 följande:
    Spelar ingen roll att du betalar för det. Det är ganska WT att gå in i en matbutik och börja äta och dricka innan man betalt. Dålig impulskontroll, måste ha nu beteende. 
    Ha ha, åh nej WT-kortet. Oroa dig ite, ingen kommer ta mig för "WT", inte för att jag skulle bry mig i alla fall.

Herre gud, folk går omkring och är så oroliga hela tiden, för hur folk ser på dem, att de säger och gör rätt saker. Försök att leva lite istället. flytta till en söderhavsö ett par år, få lite perspektiv.

Du kommer att må bättre av det, jag lovar.
  • Anonym
    PH76 skrev 2024-05-14 10:51:15 följande:
    Ha ha, åh nej WT-kortet. Oroa dig ite, ingen kommer ta mig för "WT",
    Fast du skrev ju faktiskt själv att du inte bara travar omkring med ungar på ICA i Täby utan dessutom öppnar varor inne i butiken.
  • PH76
    Anonym skrev 2024-05-14 10:54:22 följande:
    Fast du skrev ju faktiskt själv att du inte bara travar omkring med ungar på ICA i Täby utan dessutom öppnar varor inne i butiken.
    Ha ha, du är roligt du lilla superanonymen. 
  • PH76
    Anonym skrev 2024-05-14 10:54:22 följande:
    Ha ha, du är roligt du lilla superanonymen. 
  • Anonym (Mx)
    PH76 skrev 2024-05-14 10:51:15 följande:
    Ha ha, åh nej WT-kortet. Oroa dig ite, ingen kommer ta mig för "WT", inte för att jag skulle bry mig i alla fall.

Herre gud, folk går omkring och är så oroliga hela tiden, för hur folk ser på dem, att de säger och gör rätt saker. Försök att leva lite istället. flytta till en söderhavsö ett par år, få lite perspektiv.

Du kommer att må bättre av det, jag lovar.

Ja, det är ganska trashigt att öppna förpackningar och gå omkring och äta och dricka inne i en matbutik. 

Att du dessutom tror att folk som inte gör som du inte lever utan måste flytta till en Söderhavsö stärker ju inte direkt ditt case.

Du framstår som en trotsig unge i vuxenkläder som minsann måste få äta nu, annars skriker jag. 

• Bergegardh
    PH76 skrev 2024-05-14 06:47:42 följande:

Alla ni som har ett problem med detta får gärna komma till Ica kvantum i Täby Centrum och skälla på mig, jag frekventerar ett par gånger i veckan och delar frimodig ut saker till min 9 och 12 åring. Det händer även att jag själv dricker något i butiken efter ett hårt träningspass.

Ni kommer att få en kanondag. 😀

Bästa kommentaren 
  • Anonym
    Bergegardh skrev 2024-05-14 11:49:28 följande:
    Bästa kommentaren 
    Sämsta om du frågar mig.
    Inte nog med att personen själv beter sig uselt, han lär sina ungar samma beteende.

Blir ju roligt när de åker fast för snatteri... eller inte.
  • Anonym (Mx)
    Anonym skrev 2024-05-14 11:52:29 följande:
    Sämsta om du frågar mig.
    Inte nog med att personen själv beter sig uselt, han lär sina ungar samma beteende.

Blir ju roligt när de åker fast för snatteri... eller inte.
    Undrar hur de gör om de ör bortbjudna och hungriga när de anländer och maten inte är klar. Går de ut k köket och tar något i kylen så länge och lägger en tjuga som betalning? 
  • Anonym (Palla)
    Anonym (Mx) skrev 2024-05-14 11:09:28 följande:

Ja, det är ganska trashigt att öppna förpackningar och gå omkring och äta och dricka inne i en matbutik. 

Att du dessutom tror att folk som inte gör som du inte lever utan måste flytta till en Söderhavsö stärker ju inte direkt ditt case.

Du framstår som en trotsig unge i vuxenkläder som minsann måste få äta nu, annars skriker jag. 

Jag tycker det är ganska trashigt att kalla andra för trashiga. Du framstår som väldigt fördomsfull och inrutad. Men om man ska leva i Sverige är det ju väldigt passande egenskaper.
  • Anonym (Nejdu)
    Anonym (Mx) skrev 2024-05-14 11:55:37 följande:
    Undrar hur de gör om de ör bortbjudna och hungriga när de anländer och maten inte är klar. Går de ut k köket och tar något i kylen så länge och lägger en tjuga som betalning? 
    Om jag har gäster med småbarn på besök och barnen är jättehungriga eller törstiga får de såklart något att äta.

Har jag en vän på besök som säger "du, jag är jättetörstig, skulle jag kunna få ett glas vatten" så är det ju självklart att den får det.

Hur behandlar du dina gäster egentligen?
Svar på tråden Föräldrar som låter barn äta varor i butik som man inte betalat för