• Anonym (TS)

BIM juni 2024

En tråd för oss som hoppas plussa i juni :)  Lycka till alla! <3

• Svar på tråden BIM juni 2024
  • Whatev
    Wemma skrev 2024-06-22 16:22:20 följande:

Wow, kul med inte ett enda svar.
    hoppas ni inser hur priviligerade ni är som kan prova varje månad, och dessutom utan att behöva punga ut tusentals kronor på att försöka. 

Lycka till..

Du skrev ju IGÅR? Vad vill du att folk ska göra om dom inte vet eller känner igen sig? Herregud 
  • Anonym (UWU)
    Wemma skrev 2024-06-21 20:58:27 följande:
    Hej!
    jag är nu Bim +2 och undrar såklart om det kan betyda att jag är gravid. Alla test har blivit negativa utom ett som jag inte litar på då jag gjorde fel eftersom inga linjer alls dök upp från början, och sen ett jättesvagt och kontroll-linjen som var mörk. Efter det blev alla test negativa.

Det som ger mig mest hopp är att jag kände krämpor, väldigt centrerat i livmodern som inte alls kändes som mensvärk utan något annat. Mer som skarpa, men inte jättesmärtsamma, stickande krämpor. Dessa kände jag 12 och 13 dpo (days past ovulation). Nu är jag som sagt 16dpo (eller bim +2) och har varken mens eller fått något positivt test.

Någon som känner igen sig?

Detaljer: jag vet när jag hade ägglossning (ganska säkert) eftersom jag gjorde insemination och tog ägglossningsspruta (otrivelle).
    Troe ingen inte varar för att vara elak eller negligera. Kanske ingen som har erfarenhet/känner igen sig i det du beskriver.

Tänker att du kan väl absolut vara så att du är gravid, svårt när testet är negativt men det kan ju fortfarande vara lite tidigt att testa. Kan ju vara så att menscykeln inte är riktigt som den "brukar" eftersom du tagit otrivelle och därför kanske är lite senare än vanligt😊

Håller alla tummar för dig 
  • Ellinor11111

hoppar In i tråden om det är okej (Hoppas oxå på plus nu i juni). fick missfall förra månaden och har inte fått någon mens emellan, tanken var egentligen att vänta tills mensen kommit så kroppen kommer igång igen. Men i sista stund ångrade jag mig och vi hade sex på ägglossning (tog test så vet att de va det). 7 dagar efter började jag få symtom som jag fick när jag var gravid sist men har nu även ont i livmodern tror jag? Någon som haft ont i mitten av ?tjejmagen? alltså där livmodern är? Hade inte det sist men det kan ju såklart variera för varje graviditet :) 

• Anonym (Tri)
    Ellinor11111 skrev 2024-06-22 20:01:18 följande:

hoppar In i tråden om det är okej (Hoppas oxå på plus nu i juni). fick missfall förra månaden och har inte fått någon mens emellan, tanken var egentligen att vänta tills mensen kommit så kroppen kommer igång igen. Men i sista stund ångrade jag mig och vi hade sex på ägglossning (tog test så vet att de va det). 7 dagar efter började jag få symtom som jag fick när jag var gravid sist men har nu även ont i livmodern tror jag? Någon som haft ont i mitten av ?tjejmagen? alltså där livmodern är? Hade inte det sist men det kan ju såklart variera för varje graviditet :) 

Håller tummarna att det är ett tidigt tecken och beklagar ert missfall. Jag hade dock ont som kom och gick efter ma, har ingen aning om vad det berodde på för min del men det pågick några månader efter missfallet. 
  • Ellinor11111
    Anonym (Tri) skrev 2024-06-22 20:22:30 följande:
    Håller tummarna att det är ett tidigt tecken och beklagar ert missfall. Jag hade dock ont som kom och gick efter ma, har ingen aning om vad det berodde på för min del men det pågick några månader efter missfallet. 
    Tack! men fy vad jobbigt, kroppen är så jobbig ibland? har oxå tänkt att det mycket väl kan vara kroppen som ?sätter igång? igen efter missfallet så hade inte blivit förvånad om jag inte är gravid. Men nu börjar det bli lite mycket, har sen i tisdags haft ont i brösten, mått illa till och från och kan absolut inte dricka kaffe, en sipp och jag får kväljningar direkt. känns väldigt ovärt att gå igenom sånna symtom om man inte är gravid haha! Men vi får se på onsdag när jag kan testa helt enkelt.
  • Whatev
    Ellinor11111 skrev 2024-06-22 20:01:18 följande:

Håller tummarna! Har hört att många har smärta i livmodern pga att den växer snabbt i takt med embryot, det kan alltså vara en bra smärta ❤️

• mammaatillen

Lägger in mig här också, tror jag tänkte lägga in mig själv för någon vecka sen men gjorde visst aldrig det. Är på ÄL+5 idag, BIM-8, så än känns det långt kvar tills man orkar hoppas något ;) månad efter månad?suck känner jag bara nu.

Man är 24 år gammal också o känner att det borde vara enklare än såhär men icke sa Nicke :/ 7e försöket och nu väntar vi o ser..har ingen lust alls att söka någon hjälp för att få till det här heller då jag känner mig larvigt ung för det, man får väl inte ens någon hjälp i min ålder? 

Camomill, 3/6, första barnet, fjärde försöket - plussat 1/6
    Anonym Eken, 6/6, andra barnet, första försöket-testat neg 4/6 o fick mens 5/6.

Loktok, 10/6, första barnet, första försöket.
    PrettyTiedUp, 10/6, första barnet, 37:e försöket, IVF
    Sand13, 12/6, femte barnet (första för sambon), ca 19 försök (står i kö för fertilitetshjälp).
    Morticia91 15/6 första barnet 6te försöket 
    Båten, 16/6, 4 barnet, 4 försöket. 
    Juliaaaaaaaaa, 16/6, första barnet, tredje försöket efter missfall. Fick mens 16/6. 
    Pez 17/6 andra barnet andra försöket. - plussat
    Bunny s 18/6 3e barnet. Andra försöket. 
    snowplay970 19/6 tredje barnet (med ny partner), andra försöket
    Anonym (UWU) andra barnet 4e försöket
    Cattis 21/6 sjätte barnet, första försöket.
    PrettyMoon 21/6 andra barnet, första försöket
    Snorkfrökenhär, 26/6, tredje barnet, andra försöket. 
    Sanso, 24/6, andra barnet, andra försöket. Lugnoro, 26/6, första barnet, tredje försöket efter missfall.
    LillaSam, 26/6. andra barnet, andra försöket (supertidigt missfall förra cykeln)
    Signatur, 27/6, första barnet, 9:e försöket
    Anonym Eken, 30/6, andra barnet, andra försöket
    Anonym Längtar, 28/6, andra barnet, 8e försöket
    Amaaandaaa00 30/6 första barnet 1 försöket
    Mammaatillen, 30/6 andra barnet, 7e försöket
  • Ellinor11111
    Whatev skrev 2024-06-22 21:33:05 följande:

Håller tummarna! Har hört att många har smärta i livmodern pga att den växer snabbt i takt med embryot, det kan alltså vara en bra smärta ❤️

Åh det är ju bra! Håller tummarna för oss alla ❤️
  • Anonym (planerar)
    Ellinor11111 skrev 2024-06-22 20:56:55 följande:
    Tack! men fy vad jobbigt, kroppen är så jobbig ibland? har oxå tänkt att det mycket väl kan vara kroppen som ?sätter igång? igen efter missfallet så hade inte blivit förvånad om jag inte är gravid. Men nu börjar det bli lite mycket, har sen i tisdags haft ont i brösten, mått illa till och från och kan absolut inte dricka kaffe, en sipp och jag får kväljningar direkt. känns väldigt ovärt att gå igenom sånna symtom om man inte är gravid haha! Men vi får se på onsdag när jag kan testa helt enkelt.

Goda symptom för en graviditet då! håller tummarna att du plussar 🤞🏻 
    Fy va jobbigt å inte kunna dricka kaffe mer än en sipp. mardröm för mig hade det vart haha! 

Jag har också haft illamående till och från sen torsdag. Nu drog det rejält till igen nu på kvällen 😒😒

• Anonym (Hoppsan?)

Vi har inte försökt aktivt denna månad men inte skyddat heller, jag har typ gett upp på att bli gravid igen. Men nu är mensen sen 1 dag. Är detta positivt? Eller bara spöksträck? 

Svar på tråden BIM juni 2024