• Anonym (o)

Era impopulära åsiker

Mina: 
    Fler borde ha långt hår. Kvinnor till röven, män axellångt. Äldre kvinnor med pojkfrisyr är det fulaste som finns. 
    Att bo ihop och att skaffa barn utanför äktenskapet är inte bra. 
    Jag gillar inte att man döper spädbarn när föräldrarna inte har en tro. 

Låt mig höra era impopulära åsikter. 

• Svar på tråden Era impopulära åsiker
  • Anonym (G)
    Anonym (Mimmi) skrev 2024-05-20 15:21:51 följande:
    Att behandlas likvärdigt kan mycket väl vara att låta dem bestämma över sin egen tid.
    Tycker du inte det?

Det händer emellanåt att kidsen måste börja på dagis alldeles för tidigt för att familjens ekonomi inte riktigt tål att det är föräldern  med högst inkomst som ska leva på FK.
    Det beror lika mycket på att den med lägre inkomst tjänar så lite att det inte kan vägas upp. Och här kommer en annan impopulär åsikt: Denna personen ifrågasätts aldrig, utan det är alltid helt OK att tjäna uselt. Utan att tänka ett varv till på vad det faktiskt får för konsekvenser. En smart person tänker också längre över vad man kan ha för inkomster. Det finns fler inkomstslag än F-kassan. Spara innan inför föräldraledighet och passiva inkomster t ex. Att kidsen börjar förskola "för tidigt" och skylla på staten är att inte ta något som helst eget ansvar. Reglerna för föräldraledighet har varit stabila över tid. 

Och ja, man kan tjäna uselt pga sjukdom och olyckor, de behöver inte kommentera.
  • Tow2Mater
    Core skrev 2024-05-20 10:40:36 följande:

Tvångskvoteras? Är du kommunist? Jag har tagit 100% av all vabb och 50% fl för våra barn, hon har inte varit hemma en dag. Det var något jag ville för att stärka min relation till barnen så mycket jag kunde, och en del jag inte hade velat vara utan.

Vuxna människor måste klara av att ta eget ansvar utan att staten ska lägga sig i familjens planering.

Utan att kanske inse det målar du upp kvinnor som försvarslösa mähän som staten måste ta hand om, för att de är oförmögna själv. 

Vill du skaffa barn med en man som engagerar sig i barnen får du söka den profilen hos en man, inte bli på smällen med första bästa soffpotatis 

Betald foräldraledighet borde då tas bort helt.
  • Anonym (PolareniSkolan)

Att det finns bidrag överhuvudtaget i samhället är ett symptom på att något är fel i samhällsalgoritmen. Ta vilket bidrag som helst, rot, Rut, barnbidrag, bostadsbidrag

Månggifte borde inte vara olagligt. Vem skadar det egentligen? 

• Anonym (Detta)

- att skärmtid skulle vara skadligt i sig självt. Tror helt enkelt inte på det och tror att vi kommer himla med ögonen åt det om 40 år. Det är inaktiviteten, inte skärmen, som är det dåliga isf.

- att allt är en fråga om  inställning och att tänka positivt, nä det tror jag inte på. En del personer har helt enkelt mer otur än andra och toxisk positivitet hjälper inget.

- Alkohol borde också vara klassat som samma gift som andra droger. Det är galet att ett gift är undantaget.

• Anonym (Impopulär man)
    Anonym (PolareniSkolan) skrev 2024-05-20 16:05:22 följande:

Att det finns bidrag överhuvudtaget i samhället är ett symptom på att något är fel i samhällsalgoritmen. Ta vilket bidrag som helst, rot, Rut, barnbidrag, bostadsbidrag

Helt rätt! Bidrag är bara ett sätt att sätta plåster på något som inte funkar. Alla bidrag borde avskaffas omedelbart.
  • Tom Araya
    Anonym (PolareniSkolan) skrev 2024-05-20 16:05:22 följande:

ROT och RUT är inga bidrag utan skatteavdrag.
  • Anonym (Impopulär man)
    Tom Araya skrev 2024-05-20 16:20:27 följande:
    Alla skatteavdrag borde också avskaffas. De är lika skeva som bidragen, och ett plåster på något som är fel.
    Anonym (Impopulär man) skrev 2024-05-20 16:17:54 följande:
    Helt rätt! Bidrag är bara ett sätt att sätta plåster på något som inte funkar. Alla bidrag borde avskaffas omedelbart.
    Jag ser det mer som symptom på en algoritm som inte fungerar. Sätter man inte plåster så blöder det ju. Grundproblemen till symptomet behöver lösas först.
    Tom Araya skrev 2024-05-20 16:20:27 följande:
    Det är en anpassning till ett system som inte fungerar. Skulle det fungera så hade alla glatt betalat skatt och anlitat fixare/städare utan att tänka två gånger. 
Svar på tråden Era impopulära åsiker