• Anonym (o)

Era impopulära åsiker

Mina: 
    Fler borde ha långt hår. Kvinnor till röven, män axellångt. Äldre kvinnor med pojkfrisyr är det fulaste som finns. 
    Att bo ihop och att skaffa barn utanför äktenskapet är inte bra. 
    Jag gillar inte att man döper spädbarn när föräldrarna inte har en tro. 

Låt mig höra era impopulära åsikter. 

• Svar på tråden Era impopulära åsiker
  • Anonym (Detta)
    Anonym (PolareniSkolan) skrev 2024-05-21 01:06:40 följande:
    Ta vilken teknik du vill som finns i rullning på svenska vägar idag. Det är framförallt det som stör mig. Dessa drivmedel fungerar ju, men då ska det genast sågas för att oljeindustrins propaganda mest handlar om det. Inte det självklara faktum att bensindrivna bilar inte hör hemma i Sverige, som en exotisk fågel. Fokuset ska flyttas från det. Så hjärntvättas folk. Ingen är immun, men se saken från ett annat perspektiv och backa några steg så syns det. Oljeindustrin har enormt mycket pengar och makt. De vill manipulera en opinion så att man bara tar bensinarna för givet och automatiskt känner sig hotad av ny teknik.
    Men alltså. Vilken värld lever du i? Varannan bil är ju snart en elbil. Vilket också är en udda fågel då,med behoven av vissa ämnen som krävs för batterierna.
  • Anonym (Vattenmelon)

- inför dödsstraff! T.ex. är man dömd tre gånger för våldtäkt då är det tack och adjö

- Återinföra tvångssterilisering. 

- tänk att folk 2024 inte kan inse att invandrare inte är en homogen grupp???

- alla män med ölmage borde enligt lag inte få gå i badbyxor på stranden.

- hårdare straff för de som väljer att gå till prostituerade. 

- vårdnadshavare som väljer att försumma sina barn borde bli av med sin rätt till vårdnad men ändå betala ett underhåll för det ska inte skattepengar gå till! Har man satt barn till världen får man ta konsekvenserna av det.

• Anonym (PolareniSkolan)
    Anonym (Detta) skrev 2024-05-21 06:08:29 följande:
    Men alltså. Vilken värld lever du i? Varannan bil är ju snart en elbil. Vilket också är en udda fågel då,med behoven av vissa ämnen som krävs för batterierna.
    Det är ju det här som stör mig. Oljeindustrins främsta försvar för bensinarna handlar mest om att flytta fokus bort från dom. Sverige kryllar av mineraler, inte olja. Det är så fruktansvärt ologiskt att köra en bensinare i Sverige.

Hade Sverige däremot haft olja så hade jag velat att bensinarna skulle köras i Sverige.
  • Anonym (Detta)
    Anonym (PolareniSkolan) skrev 2024-05-21 13:20:37 följande:
    Det är ju det här som stör mig. Oljeindustrins främsta försvar för bensinarna handlar mest om att flytta fokus bort från dom. Sverige kryllar av mineraler, inte olja. Det är så fruktansvärt ologiskt att köra en bensinare i Sverige.

Hade Sverige däremot haft olja så hade jag velat att bensinarna skulle köras i Sverige.
    Vilket drivmedel har Sverige alla mineral för menar du? 

En annan impopulär åsikt jag har är att människor dömda för brott inte ska kunna rösta i politiska val (eller kunna bli politiker) Jag anser att de straffar ut sig från samhället och borde inte ha en styrande röst.

Anonym (Detta) skrev 2024-05-21 13:23:35 följande:
    Vilket drivmedel har Sverige alla mineral för menar du? 
    Inte olja i alla fall, det importeras en hel del varje dag.
  • FuckGoggleAskMe
    Anonym (PolareniSkolan) skrev 2024-05-20 16:07:52 följande:

Månggifte borde inte vara olagligt. Vem skadar det egentligen? 

Giftemål är en juridisk handling, tycker knappast det är värt att skriva om massor av lagar och förordningar för att ett fåtal vill gifta sig med fler än en. Slöseri med skattepengar att lägga kraft på det, det skadar andra områden i samhället som hellre borde fått dessa skattepengar. 

Jag bryr mig inte om en vuxen man lever i äktenskapsliknande förhållande med elva kvinnor, eller om två kvinnor lever tillsammans i en relation med sju män eller varför inte sju andra kvinnor, det är inte olagligt. Men varför ska de absolut gifta sig? För komplicerat och dyrt för dagens samhälle. 
    FuckGoggleAskMe skrev 2024-05-21 14:00:57 följande:
    Giftemål är en juridisk handling, tycker knappast det är värt att skriva om massor av lagar och förordningar för att ett fåtal vill gifta sig med fler än en. Slöseri med skattepengar att lägga kraft på det, det skadar andra områden i samhället som hellre borde fått dessa skattepengar. 

Jag bryr mig inte om en vuxen man lever i äktenskapsliknande förhållande med elva kvinnor, eller om två kvinnor lever tillsammans i en relation med sju män eller varför inte sju andra kvinnor, det är inte olagligt. Men varför ska de absolut gifta sig? För komplicerat och dyrt för dagens samhälle. 
    Varför ska vi ha giftermål i samhället överhuvudtaget isf? Man kan ju bara leva ihop om man så behagar. 
  • Anonym (S)

*Om en person blir dömd och ska sitta i fängelse så tycker jag att offren ska godkänna ifall den kriminella ska få tidsbestämt straff eller kortare straff 

*Betyg i uppförande. 

*Böter i trafik och parkeringsböter skulle vara inkomstbaserad. Att man betalar en viss procent av sin årslön på böter.

Anonym (S) skrev 2024-05-21 17:58:27 följande:

*Om en person blir dömd och ska sitta i fängelse så tycker jag att offren ska godkänna ifall den kriminella ska få tidsbestämt straff eller kortare straff 

*Betyg i uppförande. 

*Böter i trafik och parkeringsböter skulle vara inkomstbaserad. Att man betalar en viss procent av sin årslön på böter.

Ja, betyg i uppförande håller jag med om
Svar på tråden Era impopulära åsiker