• Anonym (o)

Era impopulära åsiker

Mina: 
    Fler borde ha långt hår. Kvinnor till röven, män axellångt. Äldre kvinnor med pojkfrisyr är det fulaste som finns. 
    Att bo ihop och att skaffa barn utanför äktenskapet är inte bra. 
    Jag gillar inte att man döper spädbarn när föräldrarna inte har en tro. 

Låt mig höra era impopulära åsikter. 

• Svar på tråden Era impopulära åsiker
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (PolareniSkolan) skrev 2024-05-21 18:45:21 följande:
    Ja, betyg i uppförande håller jag med om
    Kan jag hålla med om  - problemet är bara att så många föräldrar anser att det är skolans uppgift att uppfostra barnen.
    Uppfostran ska ske hemma ska visa sig i skolan.
    När barnet får ett dåligt betyg i ordning är det redan för sent.
    Föräldrar är generellt för släpphänta och lata gentemot sina barn.
    Förespråkar ingen uppfostringsanstallt  men man kommer långt med att lära ut empati och sunt förnuft.
  • Anonym (Om)
    Anonym (S) skrev 2024-05-21 17:58:27 följande:

*Om en person blir dömd och ska sitta i fängelse så tycker jag att offren ska godkänna ifall den kriminella ska få tidsbestämt straff eller kortare straff 

*Betyg i uppförande. 

*Böter i trafik och parkeringsböter skulle vara inkomstbaserad. Att man betalar en viss procent av sin årslön på böter.

+1 på den första. Vill inte ha en våldtäktsman eller kvinnomisshandlare ute i samhället mer än nödvändigt. 
  • Anonym (Hmm)
    *Böter i trafik och parkeringsböter skulle vara inkomstbaserad. Att man betalar en viss procent av sin årslön på böter

Håller jag inte med om. Har man begått en typ av fel så ska det väl vara samma straff för alla.? 
    Det ska väl inte ha med inkomst att göra? Skulle det vara dyrare att felparkera en Tesla än en rostig Opel? Felet är ju detsamma.
  • Anonym

Att ett oväntat möte med pepparrotsvisp mitt i en annars god smörgåstårta är en stor besvikelse och närmast lägger grunden till tankar om att intag av smörgåstårta är förenat med risktagande.

• Anonym (PolareniSkolan)
    Anonym (Hmm) skrev 2024-05-21 18:53:26 följande:
    Kan jag hålla med om  - problemet är bara att så många föräldrar anser att det är skolans uppgift att uppfostra barnen.
    Uppfostran ska ske hemma ska visa sig i skolan.
    När barnet får ett dåligt betyg i ordning är det redan för sent.
    Föräldrar är generellt för släpphänta och lata gentemot sina barn.
    Förespråkar ingen uppfostringsanstallt  men man kommer långt med att lära ut empati och sunt förnuft.
    Jag tror att det tvärtom skapar en medvetenhet hos föräldrar och vikt läggs på uppfostran. De vet redan när skolan startar att ens barn kommer att få ett betyg i uppförande. Det kan sen fungera som diskussionsunderlag med lärarna. 

Jag tycker att merparten av människor överskattar sitt eget utseende. Tycker det borde vara en större medvetenhet kring det. (Men att du ändå duger i samhället fast du inte är en "sjua")

Tror den här inbillningen medför att människor blir bittra och tror de ska få en pojkvän/flickvän bara för att.

• Anonym (Mimmi)
    Anonym (PolareniSkolan) skrev 2024-05-21 19:41:32 följande:

Jag tycker att merparten av människor överskattar sitt eget utseende. Tycker det borde vara en större medvetenhet kring det. (Men att du ändå duger i samhället fast du inte är en "sjua")

Tror den här inbillningen medför att människor blir bittra och tror de ska få en pojkvän/flickvän bara för att.

Jag håller med.
    Plus att folk går och inbillar sig att de ser yngre ut än sin faktiska ålder. Det om något ser man ofta här i forumet.
  • Anonym (Detta)
    Anonym (PolareniSkolan) skrev 2024-05-21 13:25:56 följande:
    Inte olja i alla fall, det importeras en hel del varje dag.
    Ok, du har alltså inget alternativ. 
    Anonym (Detta) skrev 2024-05-21 20:36:51 följande:
    Du bevisar hela tiden det jag menar. Hur kan du verkligen inte förstå? Hjärntvätten går så djupt. Oljeförespråkarna försöker hela tiden flytta fokus från oljan och prata om annat. Inte att "oljan är så bra för att ditten eller datten"

Nog måste du väl någonstans i ditt medvetande förstå varför Olja är ett dåligt alternativ för just Sverige och att dina åsikter är hämtade från en manipulativ propaganda som oljeproducerande länder kablar ut?
    Anonym (Detta) skrev 2024-05-21 20:36:51 följande:

En utmaning för dig: Försök hitta argument till varför Sverige ska behålla den oljebaserade förbränningsmotorn som INTE nämner andra typer som idag rullar på vägarna. 

Det kan du inte. Och så fungerar manipulationen också.

Svar på tråden Era impopulära åsiker