Flytta utomlands?
Finns det några här som valt att flytta från Sverige? Antingen att ni bor utomlands nu eller att ni kanske flyttat utomlands förr men nu är tillbaka i Sverige igen?
Finns det några här som valt att flytta från Sverige? Antingen att ni bor utomlands nu eller att ni kanske flyttat utomlands förr men nu är tillbaka i Sverige igen?
Jag tror att många har rätt när de säger att man måste flytta TILL något för att det ska bli bra. Försöker man flytta FRÅN något har det något en tendens att vänta på den nya platsen, för man kan inte flytta ifrån sig själv.
Jag har inte flyttat utomlands, men har extra boende utomlands där jag planerar bo längre perioder. Jag tror att det kan bli hur bra som helst beroende på vart man ska flytta. Är det tex som någon i tråden beskriver ett land typ Iran eller så, tror jag inte man gör sina barn en tjänst direkt - förmodligen inte som kvinna heller. Känns som ett stort misstag - gå från demokrati och frihet till precis tvärtom. Men ett land där man är fri som människa med tänkande, kön och individ - blir säkert en fin uppmevelse
Jag har flyttat till två olika länder innan barn och familj och ett när vår första var 6 månader. Nu har vi två barn i låg/mellanstadiet och bor och trivs i Sverige. Men vi har ett utlandsboende som jag planerar att bo i 50% vid vide pensionen.
Det är mycket bråk och stök i svenska skolan, så jag kan förstå att man vill flytta till ett lugnare land.
USA är verkligen inte lugnare, där riskerar barnen att bli skjutna i skolan.