• Gullvivor

Flytta utomlands?

Finns det några här som valt att flytta från Sverige? Antingen att ni bor utomlands nu eller att ni kanske flyttat utomlands förr men nu är tillbaka i Sverige igen?

Kändes det 100% rätt från första början? Kände ni ingen tvekan under tiden? Ångrar ni er lite nu i efterhand? Hur var era tankar?
    Vi har planerat en flytt utomlands och trots att det känns rätt att flytta från Sverige så är jag orolig över att man kanske kommer ångra sig efter en kortare/längre period pga nytt land, nytt liv osv.
    Visst kan man ju flytta tillbaka i värsta fall, men det är ju inte kul att få börja om igen, särskilt när man flyttar med barn. Vår äldsta går i skolan så det är inte bara att flytta dit och tillbaka.
    Vill därför gärna läsa erfarenheter av er andra som varit i ungefär samma sits.
  • Svar på tråden Flytta utomlands?
  • välbärgad man i mina bästa år

Som läget är i Sverige och den kriminalitet som trollvänstern har tvingat på svenska folket så har jag med största sannolikhet lämnat Sverige för gott inom 5 år och tänker aldrig någonsin återvända. Ärligt talat är jag klar med Sverige idag. Är självklart född i Sverige och vår släkt har bott här så länge all släktforskning kan visa.

• Anonym (Jenny)
    Gullvivor skrev 2024-06-26 10:46:16 följande:
    Nej, det skulle vi inte. 
    Jag vet inte, precis som jag inte vet vad som skulle hända om han inte kunde försörja oss här i Sverige heller. Ska man sitta och fundera på alla "tänk om" innan varje beslut man tar så kommer man inte komma någonstans.
    Jag tror att det är bra om du har en plan B här, du är så rigid i ditt tänkande och du har barn att ta hänsyn till. För oss andra, som jobbar båda så är det ju inte lika sårbart om en blir sjukskriven ett tag, men har man bara en inkomst i familjen så blir det ju katastrof om man inte har en ordentlig buffert, men det kanske ni har..

Sen måste man väl alltid tänka på oförutsedda saker som kan hända, man har ju olycksfallförsäkring, hemförsäkring osv. 
  • Anonym (Jenny)
    välbärgad man i mina bästa år skrev 2024-06-26 13:23:54 följande:

Som läget är i Sverige och den kriminalitet som trollvänstern har tvingat på svenska folket så har jag med största sannolikhet lämnat Sverige för gott inom 5 år och tänker aldrig någonsin återvända. Ärligt talat är jag klar med Sverige idag. Är självklart född i Sverige och vår släkt har bott här så länge all släktforskning kan visa.

År du också sugen på att flytta till Irak alltså? Cool
  • Anonym (M)
    Gullvivor skrev 2024-06-26 13:09:11 följande:
    För det första, sluta med ditt ohyfsade språk. Får ingen lust att ens besvara dina inlägg när du skriver sådär äckligt.

För det andra, kul för dig att du som bisexuell inte bryr dig om en människas kön (inte könsorgan, eftersom det verkar vara svårt att förstå), för majoriteten av människor däremot spelar det roll.
    Jag är inte bisexuella. Men jag kör i personen och inte i snoppen som dinglar mellan benen. 

Så nu är snopp äckligt. Hur har du ens fått dina barn om snopp är äckligt? Provrör? 

När jag sa att man blir kär i personen inte könet så menar jag precis könsorganet, det som är mellan benen. Men av någon konstig anledning verkar detta vara svårt att förstå. Kanske för att du tycker snopp är äckligt? Jag kan tala om för dig varken vagina eller snopp är äckligt. Det är normala ord. 
  • Gullvivor
    Anonym (M) skrev 2024-06-26 13:40:14 följande:
    Jag är inte bisexuella. Men jag kör i personen och inte i snoppen som dinglar mellan benen. 

Så nu är snopp äckligt. Hur har du ens fått dina barn om snopp är äckligt? Provrör? 

När jag sa att man blir kär i personen inte könet så menar jag precis könsorganet, det som är mellan benen. Men av någon konstig anledning verkar detta vara svårt att förstå. Kanske för att du tycker snopp är äckligt? Jag kan tala om för dig varken vagina eller snopp är äckligt. Det är normala ord. 
    Men är du 6 år? Sättet du uttrycker dig på är äckligt och hur du antyder vissa saker samt nu din nyfikenhet kring hur jag har fått mina barn. Har du inga gränser öht?

Mer tänker jag inte svara nu när jag upptäckt vem du faktiskt är, smart dock att skriva anonymt eftersom du vet att jag inte hade besvarat dig om jag visste från första början vem du var.
  • Anonym (M)
    Gullvivor skrev 2024-06-26 13:48:23 följande:
    Men är du 6 år? Sättet du uttrycker dig på är äckligt och hur du antyder vissa saker samt nu din nyfikenhet kring hur jag har fått mina barn. Har du inga gränser öht?

Mer tänker jag inte svara nu när jag upptäckt vem du faktiskt är, smart dock att skriva anonymt eftersom du vet att jag inte hade besvarat dig om jag visste från första början vem du var.
    Nej, du vet vem jag är och kommer aldrig kunna lista ut det heller. 

Nej, jag är inte 6 år. Du däremot verkar fortfarande var kvar i det stadiet. 

Men jeg är faktiskt nyfiken på om din man vet att du rnbsrt är med honom pga hans snopp? 

Hade jag varit man och en kvinna enbart varit med mig pga min snopp så hade den relationen inte blivit långvarig. 
  • AndreaBD
    567890 skrev 2024-06-26 10:59:29 följande:
    Så det är framför allt frågor runt sex som stör dig i Sverige? Religiösa människor är verkligen mycket mer sexfixerade än några andra jag känner!

Om du fostrar dina barn att vara vänliga, omtänksamma och ansvarigsfulla människor kommer de att bli fina vuxna, om de sen råkar älska någon av samma kön eller går med håret fritt- hur kan det spela någon roll? Om de skulle ha sex med någon innan de gifter sig, hur kan det påverka hurdana människor de blir?

Religiösa länder har tusen regler som måste följas, regler som inte alls har med hurdan människa du är eller hur du tar hand om vår jord men istället nästan alltid handlar om att kvinnor ska veta sin plats. Varför är detta något du vill sträva mot?
    Du har en viktig punkt där - tyvärr så tror jag inte att det påverkar TS alls. Just det här med vad sexualiteten skulle ha att göra med om man är en bra människa/ har bra värderingar, är ganska obegripligt. 

Det brukar ju vara så när folk är religiösa, men det har minskat betydligt när det gäller kristendomen. Min mormor var väldigt religiös (kristen förstås) och hon hävdade ju då att man hade "dålig karaktär" om man hade sex före äktenskapet. Och det är inte riktigt tro, utan mer skenhelighet när man står fast vid sånt. 

Men det finns också bland unga människor som inte ens är religiösa - killar som tror att man inte ska vara ihop med en tjej som redan har en del erfarenhet. Mycket av detta har ju att göra med att man försöker hålla tillbaka kvinnorna. Man hindrar jämdställdhet. Och det finns alltid även kvinnor som är med där. 
  • Anonym (Jenny)
    Gullvivor skrev 2024-06-26 13:48:23 följande:

Men vad är det för äckligt med snopp och vagina?? Hur benämner du själv de här organen för t ex dina barn?
  • AndreaBD
    Gullvivor skrev 2024-06-26 11:18:48 följande:
    Jag förstår att det är enklare att tolka det som att det skulle handla om sex och inte det jag faktiskt tar upp.
    Det handlar inte om sex (jag skiter fullständigt i vad folk gör mellan fyra väggar, kunde inte bry mig mindre), det handlar om att det skulle vara fullt normalt att älska någon av samma kön, fullt normalt att ha en relation, skaffa barn, bo ihop osv utan att vara gift, att det är fullt normalt att gå lättklädd utan minsta blyghet. 

Tänker man ur ett större perspektiv så handlar det inte om något plagg hit eller sex dit, utan att när man normaliserar sådana saker så växer barnen upp och får dåliga värderingar och samhället blir omoraliskt. 
    Är det "dåliga värderingar" att gå lättlädd eller att ha sex före äktenskapet? Jag förstår inte på vilket sätt det skulle vara värderingar? Man gör ju inte det för att på något sätt påverka eller t.o.m. skada andra! Man har sex för att man är kär och inte vill gifta sig än. Och? Hur får man detta till att vara en dålig värdering?

Och lättklätt.... KAN vara tjejer som vill ha uppmärksamhet. Kan se billigt ut, dålig stil. Men det finns ju ingen värdering bakom detta. Ibland kan ju den enda anledningen vara att det är varmt. 

Du har fel där - att du inte bryr dig vad andra gör i sina fyra väggar. Om det VORE så, så skulle du inte ens kolla noga på folk som inte gör som du tycker man ska göra. 
  • Gullvivor
    Anonym (Jenny) skrev 2024-06-26 14:03:21 följande:
    Men vad är det för äckligt med snopp och vagina?? Hur benämner du själv de här organen för t ex dina barn?
    Inget är äckligt med det, det är sättet hon uttrycker sig på som är både äckligt och vulgärt.
Svar på tråden Flytta utomlands?