• Anonym (Orolig)

Orolig över längd

Jag är gravid med en pojke vilket vi båda är väldigt glada över. Men en sak som oroat mig innan jag blev gravid och ännu mer nu när vi vet att det blir en pojke är hur lång han kommer bli. Både jag och pappan är korta, 163 resp 167 och jag är helt enkelt orolig att barnet som vuxen kommer tycka att det är jobbigt att kanske bara bli runt 165-170. Vet att min partner tyckt det varit väldogt jobbigt i perioder som tonåring och vuxen att inte vara längre. 
    För mig spelar det så klart ingen roll hur lång mitt barn blir så länge han mår bra. 

• Svar på tråden Orolig över längd
  • Anonym (Karin)
    Anonym (Rob) skrev 2024-08-11 12:45:05 följande:
    Japp, smala som i kvinnor med bmi under 20 precis som jag föredrar.

"In the past few decades, a great deal of research has investigated the BMI values associated with the most attractive female body. In well-nourished populations, it has been consistently found that the most preferred BMIs are around 18?20 (Crossley et al., 2012; Tovée & Cornelissen, 2001; Wang et al., 2015), which are far below the mean or modal values of typical young women in these populations (Lassek and Gaulin, 2016, Lassek and Gaulin, 2018b)."

www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0191886922004263
    Hur gammal är du rob undrar jag av ren nyfikenhet?
  • Anonym (Hanna)
    Anonym (Rob) skrev 2024-08-11 12:45:05 följande:
    Japp, smala som i kvinnor med bmi under 20 precis som jag föredrar.

"In the past few decades, a great deal of research has investigated the BMI values associated with the most attractive female body. In well-nourished populations, it has been consistently found that the most preferred BMIs are around 18?20 (Crossley et al., 2012; Tovée & Cornelissen, 2001; Wang et al., 2015), which are far below the mean or modal values of typical young women in these populations (Lassek and Gaulin, 2016, Lassek and Gaulin, 2018b)."

www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0191886922004263

Varför måste du motivera din personliga åsikt med forskning? 😂 Stå bara för vad DU tycker är snyggt.

• Anonym (Mimmi)
    Anonym (Julia) skrev 2024-08-11 11:52:12 följande:
    Tror inte jag heller. Jag tror att majoriteten av kvinnor och män vill ha en partner som är normalviktig. 
    Precis, ordet "normal" har ju en viss betydelse.

Sen finns det såklart de som avviker från detta och det får ju vara så. Men att hävda att majoriteten vill ha en utmager kvinna är helt enkelt inte korrekt.

Skulle tro att Pelle, nej jag menar Rob, har utvecklat detta "krav" som en sorts kompensation för sin ringa längd.
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Karin) skrev 2024-08-11 12:53:19 följande:
    Jag gissar att han är max 30 om ens det. Lite över 20 känns mer rimligt.
  • Anonym (Rob)

Tre kvinnor som var snabba på att svara på mitt inlägg. Antar att ni alla låg över bmi 20?  

Bmi 18-20 är inte ens undervikt bara så ni vet.

• Anonym (Rob)
    Anonym (Karin) skrev 2024-08-11 12:53:19 följande:
    40+
  • Anonym (Karin)

Går ej att citera dig rob, hur lång ska hon bra då rob? Andra önskemål?

• Anonym (Rob)
    Anonym (Karin) skrev 2024-08-11 13:27:07 följande:

Går ej att citera dig rob, hur lång ska hon bra då rob? Andra önskemål?

155-180 cm
    Helst inga barn sen tidigare 
    Rökfri
    Gilla träning
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Rob) skrev 2024-08-11 13:31:10 följande:
    155-180 cm
    Helst inga barn sen tidigare 
    Rökfri
    Gilla träning
    Ålder?
  • Anonym (Kort man)

Jag är man och under 170. Tjejer har inte varit ett problem. Nu är jag ju inte intresserad av ytliga, obildade eller otrevliga kvinnor. Men de tjejer jag fallit för, för det yttre och det inre, har jag också inlett förhållande med.

Lever i en mycket lycklig relation sedan många år. Har tre söner, en som är nära 30 och även han har hittat bra och lyckliga relationer trots sin korta längd. De andra två är tonåringar, mellankillen är i övre tonåren och är homosexuell och det verkar inte som längden är så betydelsefull, han dejtar och även där har det varit schyssta trygga och attraktiva partners även om han inte haft varken långa eller många relationer. Den yngste är mest inne på fotboll än så länge.
    Jag har kompisar med allehanda problem med sina barn. Jag känner mig lyckligt lottad som inte har det. Framför allt är de trygga och trevliga personer och de drar till sin andra som också är det. Hur många cm man är lång är bara ett problem för människor som ändå inte kommer berika ens liv.

Svar på tråden Orolig över längd