• Anonym (Orolig)

Orolig över längd

Jag är gravid med en pojke vilket vi båda är väldigt glada över. Men en sak som oroat mig innan jag blev gravid och ännu mer nu när vi vet att det blir en pojke är hur lång han kommer bli. Både jag och pappan är korta, 163 resp 167 och jag är helt enkelt orolig att barnet som vuxen kommer tycka att det är jobbigt att kanske bara bli runt 165-170. Vet att min partner tyckt det varit väldogt jobbigt i perioder som tonåring och vuxen att inte vara längre. 
    För mig spelar det så klart ingen roll hur lång mitt barn blir så länge han mår bra. 

• Svar på tråden Orolig över längd
  • Anonym (Rob)

This research supports the fact that women prefer tall men. Because women find tall men more attractive, taller men generally have more options and they choose the prettiest woman they can get. Let's straighten this all out; we know that women prefer tall men, so we all chase the tallest, most manly men and then those men get to pick the one woman they want from their crowd of admirers. No surprise, they pick the one they find most attractive. Bottom line, ladies: our preference lets the taller men have prettier girlfriends.

• Anonym (Hanna)
    Anonym (Rob) skrev 2024-08-09 13:58:31 följande:
    Mindre fagra tjejer har mindre fagra killar.   Eftersom längd anses attraktivt bland alla kvinnor så blir man automatiskt fulare som kort.  Så ja siktar man nedåt så är det lättare att träffa en kvinna.

eu.aberdeennews.com/story/lifestyle/2016/10/19/aller-men-have-prettier-girlfriends-studies-show/116698358/

Nu föredrar jag att vara anonym, men skulle ändå påstå att jag ser ganska bra ut (eftersom du antyder att både jag och min sambo ser mindre bra ut). Kanske är attityd och personlighet som är mest avgörande? 

Jag säger inte emot dig att de flesta tjejer föredrar långa killar, men många tjejer värderar också personlighet och kemi med en person högre än längden. 

• Anonym (Karin)

varför verkar det som om långa människor är mer värda när man läser här? 

Jag är kvinna på 1,58 och jag är jag liksom, skulle inte ändra på det om jag så kunde. Mannen är 1,72, har haft många kvinnor innan mig, andra egenskaper är så mycket mer av värde anser jag. Vi har idag en son på 16 som är 1,77 och han kanske har nån cm kvar att växa. Dottern på 15 är 1,52. 

• Pixxel
    Anonym (Karin) skrev 2024-08-09 14:35:08 följande:

Jag är kvinna på 1,58 och jag är jag liksom, skulle inte ändra på det om jag så kunde. Mannen är 1,72, har haft många kvinnor innan mig, andra egenskaper är så mycket mer av värde anser jag. Vi har idag en son på 16 som är 1,77 och han kanske har nån cm kvar att växa. Dottern på 15 är 1,52. 

När det kommer till utseendet så tror jag faktiskt att kvinnor värderar längd väldigt högt. Precis som att killar vill ha en smal tjej med fyllig rumpa (generellt).

Men ju äldre man blir prioriterar man ju insidan framför utsidan såklart.
  • Anonym (Hanna)
    Anonym (Karin) skrev 2024-08-09 14:35:08 följande:

Det undrar jag med. För Rob ovan verkar det också vara väldigt viktigt att påpeka att korta män oftast får oattraktiva kvinnor och måste sänka sina standarder för att få en tjej. Vet inte riktigt varför det är så viktigt att påpeka eller att det alltid måste vara så, möjligtvis att han själv har komplex över något. 

• Anonym (Karin)

Sen tror jag men det är också bara vad jag tror att det som oftast har betydelse (om det nu har det) så är det nog att man som tjej kanske i första hand inte attraherad av män som är kortare än en själv. 

Jag personligen har aldrig känt mig bortvald pga längd men ställer ändå frågan här nu hur ni män ser på kortare tjejer? Med tanke på att det verkar vara så viktigt med långa killar.

• Anonym
    Anonym (Rob) skrev 2024-08-09 13:07:25 följande:
    Ja, min mamma sa alltid att hon föll för pappa för att han var lång.  Det kändes mindre roligt att höra när man själv stannade på 173. Men hon trodde väl att vi alla skulle bli långa.  Men mina bröder är också kortare än sin far.

Sen är det himla fokus på att man ska berömma barn hur långa de har blivit.  
    Väljer att bara citera ett av dina inlägg, men nu är det iaf mer än bevisat att Pelle har bytt namn.
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Karin) skrev 2024-08-09 14:40:04 följande:

Sen tror jag men det är också bara vad jag tror att det som oftast har betydelse (om det nu har det) så är det nog att man som tjej kanske i första hand inte attraherad av män som är kortare än en själv. 

Jag personligen har aldrig känt mig bortvald pga längd men ställer ändå frågan här nu hur ni män ser på kortare tjejer? Med tanke på att det verkar vara så viktigt med långa killar.

Nu är jag förstås en längre kvinna (174 cm) och min partner är 184. Vi har pratat om detta med längd, det var en av de första komplimangerna han fick av mig, att det är så härligt med en lång man.

Hans inställning till längd hos en kvinna är att hon helst ska vara minst 170, annars blir skillnaden för stor. Och jag håller med, jag skulle inte heller vilja ha en man på 2 meter, skillnaden blir för stor då också.

Själv kan jag inte tänka mig en kortare man, min minimigräns är 180 cm på en potentiell partner. Det är liksom inget att diskutera ens, sen får han vara hur bra "på insidan" som helst. För mig är han oattraktiv ändå.
  • StudierKemi
    Tow2Mater skrev 2024-08-09 01:33:17 följande:

En proteinrik kost är positivt för längden. Snåla inte med köttet.

Kött är inte bra för andra kroppsfunktioner.

?They also clearly challenge the historical misconception that eating meat boosts sexual function in men, when in fact the opposite seems to be the case.?

www.veganfoodandliving.com/news/vegan-diet-reduced-risk-erectile-dysfunction/

Man behöver mycket antioxidanter (dock inte i pillerform, då fungerar de inte) som gör så att det inte blir lika mycket skadeverkan i kroppen av fria radikaler. "En fri radikal, eller bara radikal, är en atom eller molekyl som har oparade elektroner i den yttersta/högsta energinivån (orbitalen). Detta gör ofta radikaler mycket reaktiva, så att de gärna bildar nya kemiska föreningar (Wikipedia, Fri radikal)." 

Dr. Michael Greger nämnde i någon video att män får väldigt lite längre penis om de åt nyttigt som barn (och han nämnde vegetarisk kost), men jag hittar inte den videon just nu, han har väl gjort närmare 1000 st videor... Då menar jag föreläsningar inför publik också, utöver alla videor han klippt ihop själv hemma, på ett professionellt sätt. Jag gillade mycket att lyssna på honom en gång i tiden. Jag bingade på hans videor/kunskapen som tonåring och när jag var i tidiga 20-årsåldern.

Det finns inte så mycket att göra i den situationen som TS är i. Men eftersom hennes man var charmig nog inför en kvinna, trots längden, då kommer barnet säkert vara charmig/social nog också. Chansen är rätt stor iallafall. Men längre utbildning måste uppmuntras. Gärna något som ger jobb efter, alltså åtminstone lite inslag av matematik, annars blir konkurrensen i arbetslivet för hög (tänk t.ex. lärare i svenska eller historia, de blir bara receptionister senare, och liknande... Vi har för många som vill bli detta!). Det finns inga genvägar här. Man måste lära sig gilla lite matte. Att bli kemist är ett säkert kort, om man vill.

• Pixxel
    Anonym (Karin) skrev 2024-08-09 14:40:04 följande:

Ja det viktigaste för en kvinna är nog att mannen är lika lång eller längre.

Jag bryr mig inte så mycket om längd på kvinnor, men det mest optimala för mig är jämnlång. Om jag får välja.
Svar på tråden Orolig över längd