• Nervernautanpå

40år och IVF

Hej, finns det fler än jag där ute som just nu går igenom en ivf-resa som lite äldre? 

Jag har tidigare flera inseminationer i olika perioder, varav 3 i Danmark. 

Men nu gör vi ett sista försök med ivf (eller ja, kanske tre, det är vad vi har betalat för). 

Jag har tagit mina första sprutor Bemfola så jag är i början bara. 

Vore kul att följas åt och byta erfarenheter om någon fler är i samma situation. Dela gärna med er om ni gjort samma sak men lyckats, skulle gärna höra om fall där det gått bra, behöver få känna lite hopp. 

• Svar på tråden 40år och IVF
  • Nervernautanpå
    Anonym (Hoppfull) skrev 2025-05-08 19:12:20 följande:
    Och hurra för ägglossning :D
    Känns skönt att det kom igång naturligt eftersom det missade förra månaden. Men nu blev det så att vi kör på som vanligt. Jag börjat med cyclogest imorgon och på onsdag blir det återföring. Vår sista blasto ska flytta in. Vill känna hopp men känns svårt nu.
  • Nervernautanpå
    Livshopp2025 skrev 2025-05-08 22:26:59 följande:
    Härligt att ägglossning verkar vara på gång!

Aldrig hört om men jag hade nog testat om jag varit i liknande situation.
    Vet faktiskt inte vad fördelarna skulle vara. Det var en vikarierande läkare (som säkert är superduktig) men kändes rätt rörigt och hade svårt att förstå riktigt. 
    Idag när jag pratade med kliniken då min ägglossning kom igång av sig själv (hurra) så tyckte dom att vi kör som vanligt. Så börjar med cyclogest imorgon och gör återföringen på onsdag. Nu är det sista chansen. 
  • Doris2024
    Nervernautanpå skrev 2025-05-09 14:38:11 följande:
    Vet faktiskt inte vad fördelarna skulle vara. Det var en vikarierande läkare (som säkert är superduktig) men kändes rätt rörigt och hade svårt att förstå riktigt. 
    Idag när jag pratade med kliniken då min ägglossning kom igång av sig själv (hurra) så tyckte dom att vi kör som vanligt. Så börjar med cyclogest imorgon och gör återföringen på onsdag. Nu är det sista chansen. 

Så även om ni kör på som vanligt så ska du ta cyklogest, och när började du med dom, direkt vid plus på äl stickan?
  • Nervernautanpå
    Doris2024 skrev 2025-05-10 08:28:24 följande:

Så även om ni kör på som vanligt så ska du ta cyklogest, och när började du med dom, direkt vid plus på äl stickan?
    Börjar med cyclogest idag, dvs dagen efter positivt äl-test. 
  • Anonym (Hoppfull)
    Nervernautanpå skrev 2025-05-10 10:41:18 följande:
    Börjar med cyclogest idag, dvs dagen efter positivt äl-test. 

Håller tummarna!

Jag har en ask Cyclogest jag smider planet att ta även om de sagt att det inte behövs. Vågade inte förra gången men läst så mycket nu att Jag vågar nog göra det. Om det blir någon ny insättning? nästa vecka blir det ägglossningstestning igen. 

• Nervernautanpå
    Anonym (Hoppfull) skrev 2025-05-10 21:48:51 följande:

Håller tummarna!

Jag har en ask Cyclogest jag smider planet att ta även om de sagt att det inte behövs. Vågade inte förra gången men läst så mycket nu att Jag vågar nog göra det. Om det blir någon ny insättning? nästa vecka blir det ägglossningstestning igen. 

Anonym (Hoppfull) skrev 2025-05-10 21:48:51 följande:

Håller tummarna!

Dom pratar mycket om att man inte i nuläget vet hur mycket eller ens om progrestron hjälper inför en återföring. Men det är åtminstone inte skadligt, och därför känner jag att jag lika gärna kan ta det. 

Hoppas på positivt äl-test för dig nu!
  • Nervernautanpå

Det har varit ett omtumlande dygn. Igår fick jag veta att jag förlorat jobbet. Verksamheten som funnits i över 100 år avvecklas. Trodde verkligen att jag var på en plats där jag satt tryggt. Tydligen inte.
    Idag gjordes en återföring av min sista blastocyst.

• Anonym (Hoppfull)
    Nervernautanpå skrev 2025-05-14 15:32:16 följande:

Det har varit ett omtumlande dygn. Igår fick jag veta att jag förlorat jobbet. Verksamheten som funnits i över 100 år avvecklas. Trodde verkligen att jag var på en plats där jag satt tryggt. Tydligen inte.

Men oj! Tråkigt att höra om jobbet. Livet tenderar ändå att lösa sig Men förstår att det känns helt upp och ner och bedrövligt att mattan drog bort under fötterna utan förvarning. Jobbar du inom något där det finns goda möjligheter att hitta ett nytt jobb eller tror du det kan bli tufft att hitta nytt? 

håller tummarna nu för den sista blastocysten! 

• Josefine1987
    Nervernautanpå skrev 2025-05-14 15:32:16 följande:

Oj vad intensivt och två så stora saker på samma gång. Håller tummarna stenhårt för blastocysten och så hoppas jag på ett nytt, spännande och givande jobb. 

Ta hand om dig! Och lycka till ♥️

• Nervernautanpå
    Anonym (Hoppfull) skrev 2025-05-14 18:46:29 följande:

Men oj! Tråkigt att höra om jobbet. Livet tenderar ändå att lösa sig Men förstår att det känns helt upp och ner och bedrövligt att mattan drog bort under fötterna utan förvarning. Jobbar du inom något där det finns goda möjligheter att hitta ett nytt jobb eller tror du det kan bli tufft att hitta nytt? 

håller tummarna nu för den sista blastocysten! 

Jag tror jag kommer att hitta nytt relativt snabbt, men kommer förmodligen få börja pendla igen vilken jag var glad att slippa när jag fick det här jobbet för 4 år sedan. 
    Håller verkligen tummarna för lilla fröet i magen oavsett. Det får lova att lösa sig även om taimingen inte blev den bästa.
Svar på tråden 40år och IVF