• Väntarpå4an

BIM januari 2025

Hej! 

Här är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i januari 2025!

Vi diskuterar om allt och stöttar varandra i bebisverkstaden 😊

Skriv en liten presentation om dig själv och följ gärna med! 

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu hoppas vi på många plus i årets första månad ❤️😍

• Svar på tråden BIM januari 2025
  • Annpor

Nån som har koll? Är på dag 30 idag och vet inte om jag haft ägglossning. Tagit äl test sen dag 20, utan större utslag. Ingen positiv i alla fall. För några dagar sen fertilt sekret (men mer sparsamt än vanligt). Tänker och funderar över om jag kanske haft ägglossning ändå typ dag 24/25 men utan utslag på lh stickor? Någon som varit med om det? Har helt torkat upp nu ?där nere?. Låg fyra dagar innan ägglossning i så fall så missade säkert den här gången ☹️

Jag tempar inte längre eftersom det inte går pga mycket nattarbete plus att jag känt mig mer stressad av att tempa. Kom gärna med input!  

• Addy99

Här hoppas vi på att denna intensiva period ska ge resultat, trots sen ÄL 😅 synd att dagen med utslag på stickorna så var min kille borta, men men. Hoppas det räcker! 
  • 7barnsmamman87

Här väntar jag på bim. Jag brukar ju börja blöda (har alltid exakt samma mönster) två dagar efter Äl. Nu är jag gissningsvis på äl +5 och det har inte börjat än. Jag har också väldigt regelbunden cykel så jag borde inte ha fel trots att jag inte testat den här gången. 

Så klart får jag upp hoppet om att det är något nu och att det är därför blödningarna inte kommer. Men men, går hela tiden ändå och väntar för att inte bli allt för besviken. 

Håll tummarna nu. 

Väntar på nummer 8
  • Aducia

Jag plussade igår väääldigt svagt på BIM - 3 eller 4. Och tog ett nu igen, lite starkare men fortfarande svagt. Ska vänta några dagar för att se så det inte är spök men verkar inte så 🥰

N 2019 - L 2020 - I 2023
  • Anonym (Hoppas)

Fortfarande ingen mens på mig och inte heller något positivt test. Mina PMS besvär som svullna bröst och armhåla börjar bli bättre? Känner mig väldigt pigg idag också så undrar vad det här är 😆 Dag 29. Har en cykel på 28 dagar, dock förra månaden kom den på dag 26 så känns lite konstigt. 

• nannylovisa
    Annpor skrev 2025-01-18 06:49:34 följande:

Nån som har koll? Är på dag 30 idag och vet inte om jag haft ägglossning. Tagit äl test sen dag 20, utan större utslag. Ingen positiv i alla fall. För några dagar sen fertilt sekret (men mer sparsamt än vanligt). Tänker och funderar över om jag kanske haft ägglossning ändå typ dag 24/25 men utan utslag på lh stickor? Någon som varit med om det? Har helt torkat upp nu ?där nere?. Låg fyra dagar innan ägglossning i så fall så missade säkert den här gången ☹️

Jag tempar inte längre eftersom det inte går pga mycket nattarbete plus att jag känt mig mer stressad av att tempa. Kom gärna med input!  

Känns ju väldigt svårt att säga då! Hur ofta har du tagit ÄL test? Om du fick något ganska starkt test runt de dagarna så kan du ju missat peaken bara. Men om du inte började med de förens dag 20 så är väl chansen stor att du ägglossade redan innan dess? Eller ägglossar du alltid så sent?
  • nannylovisa
    Addy99 skrev 2025-01-18 09:35:22 följande:

Här hoppas vi på att denna intensiva period ska ge resultat, trots sen ÄL 😅 synd att dagen med utslag på stickorna så var min kille borta, men men. Hoppas det räcker! 

spännande! Vi har verkligen exakt samma utgångsläge nu 🙏🏻 hoppas vi båda plussar! Jag tänkte börja testa nästa helg 

• Aducia

Tog ett test nu, digitalt ändå. På ÄL+9, +8 enligt appen men var hos gynekologen och då hade ju ägget troligen redan släppts. 

Bf blir 2 oktober  så nu kommer vi ha 2 januaribarn och 2 oktoberbarn haha

Jag måste också dela med mig av att 2 av 2 Gånger har mina test visat negativt inom 5 minuter men övergått till positivt efteråt. Aldrig har varken mina eller mina 2 vänners negativa övergått till positiva efteråt om de faktiskt varit negativa.

N 2019 - L 2020 - I 2023
  • Anonym (Hoppas)
    Aducia skrev 2025-01-18 15:32:28 följande:

Tog ett test nu, digitalt ändå. På ÄL+9, +8 enligt appen men var hos gynekologen och då hade ju ägget troligen redan släppts. 

Bf blir 2 oktober  så nu kommer vi ha 2 januaribarn och 2 oktoberbarn haha

Jag måste också dela med mig av att 2 av 2 Gånger har mina test visat negativt inom 5 minuter men övergått till positivt efteråt. Aldrig har varken mina eller mina 2 vänners negativa övergått till positiva efteråt om de faktiskt varit negativa.

Åh grattis! Va tidigt Men så roligt.
Svar på tråden BIM januari 2025