• Anonym (Tredjebarnet)

Min man vill inte behålla

Jag och min man har 2 döttrar (3 och 1,5) vi hade inte planerat att skaffa fler barn. Men nu i december upptäckte jag att jag är gravid. Vi har det tufft med vår 3 åring som verkligen är i trotsåldern. Och min man och hon är konstant osams, samt att 1,5 åringen är riktigt mammig och pappa duger inte för fem öre. Jag har alltid tänkt att jag velat ha 3 barn men accepterade att det inte skulle bli fler. Vi har tidigare mist 3 graviditeter då vi försökte få de barn vi har nu och jag kan inte föreställa mig att ta bort barnet. Jag vill inte heller tvinga honom till något som han verkligen inte vill och som påverkar hela hans liv. Han verkar ha det tufft med de barn vi har och vill verkligen inte ha ett till. Jag älskar min man och vill inte separera. Men ingen av oss verkar ändra åsikt

• Svar på tråden Min man vill inte behålla
  • Anonym (An)

Kan du inte packa väskorna och åka någonstans för en vecka eller en lång helg och tänka genom? 

Lämna barn med honom, så han får provsmaka delad vårdnad?

• Anonym (Jag)
    Anonym (Tyvärr) skrev 2024-12-27 23:00:14 följande:

Du får välja. Kärnfamilj med två barn eller ensamstående med tre (med risk för halvtid längre fram). Vad din man än säger nu så kommer ni gå isär om det blir ett barn till för han kommer inte att orka, du kommer att bli bitter, båda mår skit och barnen också.

Kan bli samma om hon tvingas till abort
  • Anonym (Tyvärr)
    Anonym (Jag) skrev 2024-12-27 23:17:37 följande:
    Kan bli samma om hon tvingas till abort
    Mindre risk med två än med tre barn. Skilsmässor kan hända vad man än gör.
  • Anonym (An)

Du får välja. Kärnfamilj med två barn eller ensamstående med tre (med risk för halvtid längre fram). Vad din man än säger nu så kommer ni gå isär om det blir ett barn till för han kommer inte att orka, du kommer att bli bitter, båda mår skit och barnen också.

De kommer inte vara lyckligare om hon ska ångra abort. 

Det måste vara endast hennes beslut.

• Anonym (HannaLinnea)

Varför har ni inte skyddat er om ni inte vill ha fler barn? 

• Anonym (B)
    Min man vill inte behålla

Hon blir nog ensamstående oavsett.
    Frågan är bara om hon föredrar abort eller en tredje barn.

Barnen kan må skit oavsett. 
    Barn mår inte bra per automatik bara för att mannen bestämmer allt och kvinnan lyder.
    Barn kan må skit oavsett föräldrarna är gifta eller skilda.
  • Anonym (Tyvärr)
    Anonym (An) skrev 2024-12-27 23:32:37 följande:

De kommer inte vara lyckligare om hon ska ångra abort. 

Det måste vara endast hennes beslut.

Förhoppningsvis går inte ts omkring och mår skit dagligen under resten av barnens uppväxt så att det går ut över deras mående. En sådan människa är inte stabil nog att ha varken två eller tre barn.

Har jag sagt något annat eller...?
  • Anonym (B)
    Anonym (Tyvärr) skrev 2024-12-27 23:47:45 följande:
    Förhoppningsvis går inte ts omkring och mår skit dagligen under resten av barnens uppväxt så att det går ut över deras mående. En sådan människa är inte stabil nog att ha varken två eller tre barn.

Har jag sagt något annat eller...?
    Samma gäller en man som går runt och mår dagligen skit över att ha 3 barn.

Att TS inte mår dagligen skit innebär inte heller att hon vill fortsätta vara gift med mannen.

Det är nästan 2025 , kvinnor kan försörja sig , de måste inte stanna i ett äktenskap om de inte vill.

Eller lyda mannan blint.
    Det är okej att inte ha en kärnfamilj för varje pris.
  • Anonym (Kl)
    Du tvingar INTE honom till något, han valde att göra dig gravid. 
Svar på tråden Min man vill inte behålla