• Väntarpå4an

BIM februari 2025

BIM januari 2025

Hej! 

Här är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i februari 2025!

Vi diskuterar om allt och stöttar varandra i bebisverkstaden 😊

Skriv en liten presentation om dig själv och följ gärna med! 

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Hoppas vi på många plus i februari  ❤️😍

• Svar på tråden BIM februari 2025
  • Siripiri
    Väntarpå4an skrev 2025-01-13 20:01:23 följande:
    Det som man brukar prata är om att d-vitamin boosta. Alltså dagarna precis innan och framtill ägglossning ökar upp antalet d-vitamin, överdoserar. Sen när äl skett slutar och fortsätter med vanlig dosering.

Jag gjorde det en cykel och blev gravid. Kan vart slumpen men blev det iaf 😊 det slutade dock i mf
    Boostar man ska man typ skippa d-vitamin resten av cykeln så man inte överdoserar 😊  Kan ju orsaka förkalkning av kroppen
  • Anonym (Ardna)
    Anonym (Mojjan) skrev 2025-01-14 09:00:55 följande:

Hallå tjejer!

Hoppar in från januari-tråden. Mensen kom idag på BIM, så det är bara till att börja om igen!
    Jag är inte förvånad och det kommer nog ta tid.
    Jag T28 och min partner K28 har ett gemensamt barn som tog 7år att tillverka. Inte för att vi planerade barn i detalj under årens gång men vi var ändå väldigt aktiva oskyddat och gemensamma barn ville vi ha förr eller senare.
    Jag har 3 barn sedan innan (oplanerade) så det har inte varit några bekymmer för min del förr iaf. Och ja egentligen borde vi kanske kolla upp det, 7år är en väldigt lång tid och den tiden har inte jag just nu, haha 
    Vi vill gärna ha ett syskon till minstingen där åldersskillnaden inte är så stor. (behöver bara lätta på hjärtat lite)

Men jag tänkte fråga er som tempar er, vilka appar kör ni med? Jag har aldrig kört med tempning, men tänkte att det kunde vara en spännande grej att testa :)

Uppdaterar listan med

2/2 Vias 
    5/2 Önskan97
    7/2 - väntarpå4an
    7/2 - Palettbladet25
    8/2 - MissSE
    8/2 - Dalkullan1988 
    12/2 - Zozoi
    12/2 - Mojjan
    14/2 - Hoppaspånr3
    23/2 - Syskonet1
    26/2 - Malines
    Du måste vart ung när du fick dina första barn? 
    Jag har använt olika appar för temp men tycker fertility friend är bäst och den är också gratis att använda 😃
  • Anonym (Mojjan)
    Anonym (Ardna) skrev 2025-01-14 13:14:00 följande:
    Du måste vart ung när du fick dina första barn? 
    Jag har använt olika appar för temp men tycker fertility friend är bäst och den är också gratis att använda 😃
    Det stämmer, jag var väldigt väldigt ung 😊
    Åh, tack, jag ska kolla den!
  • Väntarpå4an
    Anonym (Mojjan) skrev 2025-01-14 09:00:55 följande:

Hallå tjejer!

Hoppar in från januari-tråden. Mensen kom idag på BIM, så det är bara till att börja om igen!
    Jag är inte förvånad och det kommer nog ta tid.
    Jag T28 och min partner K28 har ett gemensamt barn som tog 7år att tillverka. Inte för att vi planerade barn i detalj under årens gång men vi var ändå väldigt aktiva oskyddat och gemensamma barn ville vi ha förr eller senare.
    Jag har 3 barn sedan innan (oplanerade) så det har inte varit några bekymmer för min del förr iaf. Och ja egentligen borde vi kanske kolla upp det, 7år är en väldigt lång tid och den tiden har inte jag just nu, haha 
    Vi vill gärna ha ett syskon till minstingen där åldersskillnaden inte är så stor. (behöver bara lätta på hjärtat lite)

Men jag tänkte fråga er som tempar er, vilka appar kör ni med? Jag har aldrig kört med tempning, men tänkte att det kunde vara en spännande grej att testa :)

Uppdaterar listan med

2/2 Vias 
    5/2 Önskan97
    7/2 - väntarpå4an
    7/2 - Palettbladet25
    8/2 - MissSE
    8/2 - Dalkullan1988 
    12/2 - Zozoi
    12/2 - Mojjan
    14/2 - Hoppaspånr3
    23/2 - Syskonet1
    26/2 - Malines
    Välkommen ❤️ jag använder premom tycker den är bra och enkel
  • Väntarpå4an
    Siripiri skrev 2025-01-14 13:09:49 följande:
    Boostar man ska man typ skippa d-vitamin resten av cykeln så man inte överdoserar 😊  Kan ju orsaka förkalkning av kroppen
    Helt riktigt. Det blev otydligt. Påbörjar d-vitaminerna igen sen när/om mensen kommer 😊
  • Malines
    Väntarpå4an skrev 2025-01-13 20:01:23 följande:
    Det som man brukar prata är om att d-vitamin boosta. Alltså dagarna precis innan och framtill ägglossning ökar upp antalet d-vitamin, överdoserar. Sen när äl skett slutar och fortsätter med vanlig dosering.

Jag gjorde det en cykel och blev gravid. Kan vart slumpen men blev det iaf 😊 det slutade dock i mf

Tack för svar ☺️ Läste era kommentarer längre ned också och de Siripiri skrev. 

Så man kan köra dubbel dos fram till ägglossning typ och sen inget tills ev mens kommer?

• Malines
    Anonym (Ardna) skrev 2025-01-13 20:45:33 följande:
    Du ska se att det kommer snart 🥰 när din mormor försökte bli gravid hade de kanske inte finansierad ivf. Vi har trots allt bra hjälp i Sverige ned första barnet om det inte skulle gå på egen hand ☺️🥰
    Läst att snittet är omkring sju månader och helt normalt med ett år ☺️ 
    Vår första tog tid trots att allt var som det skulle enligt utredning, men sen gick det 🙏

Tack för peppen 🥰 Nej det är verkligen skönt att de har blivit möjligt med ivf så mycket tidigare, hon berättade att det fick man inte förens efter fem år och då hade de precis lyckats så det kanske finns en liten gnutta koppling med att något slappnar av när man vet att man ska få hjälp och då magiskt går det 🥰 ska försöka tänka i de banorna redan nu. Hur lång tid tog det med er första? 🥰

• Malines

Upsi uppdaterar listan igen haha, råkade lägga 26/2 som i CD26 och inte datumet, blev lite error i mens hjärnan tydligen. 😅

NYA LISTAN

2/2 Vias 
    5/2 Önskan97
    7/2 - väntarpå4an
    7/2 - Palettbladet25
    8/2 - MissSE
    8/2 - Dalkullan1988 
    9/2 - Malines
    12/2 - Zozoi

12/2 - Mojjan
    14/2 - Hoppaspånr3
    23/2 - Syskonet1

• Anonym (Ardna)
    Malines skrev 2025-01-15 00:07:57 följande:

Tack för peppen 🥰 Nej det är verkligen skönt att de har blivit möjligt med ivf så mycket tidigare, hon berättade att det fick man inte förens efter fem år och då hade de precis lyckats så det kanske finns en liten gnutta koppling med att något slappnar av när man vet att man ska få hjälp och då magiskt går det 🥰 ska försöka tänka i de banorna redan nu. Hur lång tid tog det med er första? 🥰

Vår första tog totalt två år från att vi slutade undvika graviditet de fertila dagarna till jag blev gravid. Efree nästan ett år gick det äntligen, men tyvärr missfall. Sen följde ett år av desperata försök att lyckas igen, operation av äggstocken då cysta upptäcktes i samband med missfallet, utredningar och kämpande att få hjälp av vården. Strax efter ett årsdagen av missfallet, precis innan ivf fick vi plus igen 🙏

Tror det var att vi slappnat av och gett upp lite sol gjorde det som du säger. Det är skönt att man kan få hjälp tidigare än fem år, det är verkligen länge att kämpa! Det har väl också skett en utveckling så att det är större chanser med ivf än det var förr när de precis börjat med tekniken. ☺️ Hoppas att det bara händer för er de kommande månaderna så att ni slipper bekymra er om hela den karusellen ☺️🥰
  • AngieF

Jag hoppar in här från januaritråden och BF September tråden då jag har ett pågående missfall. 

Jag fyller 38 och min man 32 i år, vi försöker få vårt första barn. Vi har försökt sen i mars förra året men min man fick sån prestationsångest att vi inte fick till några bra försök förens vi hittade heminseminering i augusti. Då gick det direkt men slutade i MA i v12 (säcken hade växt till 8+2). Sen försökte vi direkt efter men prickade inte ägglossning då den kom senare än vanligt. Första riktiga mensen efter gick det igen men slutade nu i missfall i v5+2.
    Hoppas att ägglossningen kommer som vanligt och att vi har tur med nästa försök..

BIM listan:
    2/2 Vias 
    5/2 Önskan97
    7/2 - väntarpå4an
    7/2 - Palettbladet25
    8/2 - MissSE
    8/2 - Dalkullan1988 
    9/2 - Malines 
    12/2 - Zozoi

12/2 - Mojjan
    13/2 - AngieF 

14/2 - Hoppaspånr3