• Väntarpå4an

BIM februari 2025

BIM januari 2025

Hej! 

Här är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i februari 2025!

Vi diskuterar om allt och stöttar varandra i bebisverkstaden 😊

Skriv en liten presentation om dig själv och följ gärna med! 

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Hoppas vi på många plus i februari  ❤️😍

• Svar på tråden BIM februari 2025
  • Anonym (Ardna)
    Siripiri skrev 2025-02-24 13:17:15 följande:
    Brors säkert på märke med 😊 kör ju mer apoteas egna. Fick aldrig lika starkt streck som kontrollstreck men var aldrig uppe på över 500 i HCG vad jag vet🥲 tog ju bara ett blodprov en gång veckan typ, dock när jag trodde jag äntligen fick missfall igen men det var bara ännu en mens så blev det lite svagare sen blev dem starkare och blodprovet visade samma ner och uppgång.

Det gör det! Jag testade första veckorna med fem olika märken och de utvecklades alla olika, mina e@h blev aldrig starkare efter en vis gräns, vilket när jag googlade såg massor med dye stealers på. Så även olika batcher av samma tillverkare kan visa annorlund. Det jag menar är bara att man inte ska bli rädd om det inte blir tydliga skillnader från ena dagen till den andra eller ens två dagar mellan då inga urin test är kvantitativa och urin utöver det kan vara olika utspätt. 

Sen ska man såklart vara uppmärksam på om det fortfarande efter två veckor efter befruktning bara är svaga linjer, har följt bla din resa och då är det ju super att man har hållit koll på det. Hoppas ni snart får er regnbåge 🙏❤️

Tycker bara det är synd att alla förväntar sig kraftig ökning på testen från ena dagen till andra när det är så mycket som spelar in och enda sättet att veta är blodprov. Det blir också otydligt när man utgår från bim, när bim för någon kan vara 10 dpo och för en annan 15 dpo. Det finns så mycket oro när stickan visar två streck, speciellt om man varit med om en förlust eller X innan.

• Junieverse
    Anonym (Tredje) skrev 2025-02-24 06:50:13 följande:

Mitt test verkar inte öka nu idag utan snarare avta. Ni som haft missfall såhär tidigt, när kommer blödningen igång?

Så tråkigt, skickar massor kram härifrån ❤️
  • Junieverse
    Yasen skrev 2025-02-24 11:26:22 följande:

Har slutat vara aktiv i dessa trådar men följt på avstånd. Slutade även tempa, ta ÄL-test, ha samlag på beställning, mm. efter årskiftet. BIM +1 idag, kom på att mensen inte kommit. POFF!!! 😍 tog oss 7 månader av försök. Du som läser detta och kämpar, ge inte upp. Din tid kommer också! Massa kärlek ❤️
    Tack för att du kommer in och sprider hopp och peppat oss som försöker ❤️ man blir så glad!
  • Junieverse

Själv inväntar jag BIM som är nu på torsdag, har lyckats få tillbaks mitt hopp igen efter mitt negativa test på BIM -5. Jag har haft ganska mycket humörsvängningar i mina tidigare cykler med känslosamma utbrott med gråt osv, denna gången har jag absolut NOLL pms och då har jag självfallet lyckats hitta att många andra haft utebliven PMS när de. Varit gravida. Poff så tändes hoppets strimma 😅? Kan det annars bero på att jag är sjuk? blev dålig för 1 vecka sen men har inte feber iallafall.

Någon här inne som känt så? Är det någon annan här inne som också testat negativt före BIM ( med testa tidigt test ) och senare ändå fått plus ? Jag ska resa iväg på torsdag ( BIM dagen ) och hade gärna testat innan vi åker så kanske testar på morgonen den dagen igen Men ska hålla mig tills dess. Om inte det är positivt får jag väl njuta av en pms fri månad? 

• Anonym (ÖnskarSladdis)
    Junieverse skrev 2025-02-25 07:26:19 följande:

Själv inväntar jag BIM som är nu på torsdag, har lyckats få tillbaks mitt hopp igen efter mitt negativa test på BIM -5. Jag har haft ganska mycket humörsvängningar i mina tidigare cykler med känslosamma utbrott med gråt osv, denna gången har jag absolut NOLL pms och då har jag självfallet lyckats hitta att många andra haft utebliven PMS när de. Varit gravida. Poff så tändes hoppets strimma 😅? Kan det annars bero på att jag är sjuk? blev dålig för 1 vecka sen men har inte feber iallafall.

Någon här inne som känt så? Är det någon annan här inne som också testat negativt före BIM ( med testa tidigt test ) och senare ändå fått plus ? Jag ska resa iväg på torsdag ( BIM dagen ) och hade gärna testat innan vi åker så kanske testar på morgonen den dagen igen Men ska hålla mig tills dess. Om inte det är positivt får jag väl njuta av en pms fri månad? 

Jag har bim idag och är snorig, dock ingen feber. Inga tecken på mens heller, brukar bli väldigt lös i magen innan och runt mens. Går vanligtvis på toa 2-3 ggr om dagen men har senaste veckan varit en gång om dagen?. 

tänkte ta ultratidigt test idag 

• Anonym (Tredje)
    Anonym (SN) skrev 2025-02-24 07:03:53 följande:
    Så himla tråkigt att höra 💔 Jag sitter i samma båt.. Mina blödningar brukar komma 2 dagar efter testerna är helt blanka 💔❤️
    Har du bild på dina test? Tycker det går långsamt här. 

• Junieverse
    Anonym (ÖnskarSladdis) skrev 2025-02-25 09:04:02 följande:

Jag har bim idag och är snorig, dock ingen feber. Inga tecken på mens heller, brukar bli väldigt lös i magen innan och runt mens. Går vanligtvis på toa 2-3 ggr om dagen men har senaste veckan varit en gång om dagen?. 

tänkte ta ultratidigt test idag 

Åh men herregud så spännande, du måste uppdatera här sen 😃! Håller verkligen ALLA tummar nu för dig att det blir plus ❤️
  • Siripiri
    Anonym (Ardna) skrev 2025-02-24 17:19:14 följande:

Det gör det! Jag testade första veckorna med fem olika märken och de utvecklades alla olika, mina e@h blev aldrig starkare efter en vis gräns, vilket när jag googlade såg massor med dye stealers på. Så även olika batcher av samma tillverkare kan visa annorlund. Det jag menar är bara att man inte ska bli rädd om det inte blir tydliga skillnader från ena dagen till den andra eller ens två dagar mellan då inga urin test är kvantitativa och urin utöver det kan vara olika utspätt. 

Sen ska man såklart vara uppmärksam på om det fortfarande efter två veckor efter befruktning bara är svaga linjer, har följt bla din resa och då är det ju super att man har hållit koll på det. Hoppas ni snart får er regnbåge 🙏❤️

Tycker bara det är synd att alla förväntar sig kraftig ökning på testen från ena dagen till andra när det är så mycket som spelar in och enda sättet att veta är blodprov. Det blir också otydligt när man utgår från bim, när bim för någon kan vara 10 dpo och för en annan 15 dpo. Det finns så mycket oro när stickan visar två streck, speciellt om man varit med om en förlust eller X innan.

Ahh intressant! Nä i början ska man inte stressa för mycket men det även om det ska dubblas så är det ju relativt lite som dubblas för i vecka 4-5. Finns ju såna sjuk range över vilket HCG folk ligger på under alla gravveckor med ???? 

Jaa jag har ju aldrig fått något heltstarkt plus :( 
    Tack hoppas jag med! Kanske i sommar ♥️ 

Ja blodprov är det bästa! Mmm två streck har bara gjort mig glad en gång änsålänge.. sen har det bara vart stress över svaga streck som inte ökar något eller väldigt lite😒 
  • Anonym (ÖnskarSladdis)
    Junieverse skrev 2025-02-25 09:46:25 följande:
    Åh men herregud så spännande, du måste uppdatera här sen 😃! Håller verkligen ALLA tummar nu för dig att det blir plus ❤️
    Fick negativt idag, men köpte ett trepack så tar ett till om ett par dagar om mensen inte kommer. Min cykel har ju varit stökig pga MF i januari, så har ingen aning om vad som händer i kroppen för tillfället. Är på ÄL+12? bekräftat ÄL både med test och temp.. 
Svar på tråden BIM februari 2025