• Väntarpå4an

BIM februari 2025

BIM januari 2025

Hej! 

Här är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i februari 2025!

Vi diskuterar om allt och stöttar varandra i bebisverkstaden 😊

Skriv en liten presentation om dig själv och följ gärna med! 

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Hoppas vi på många plus i februari  ❤️😍

• Svar på tråden BIM februari 2025
  • Junieverse
    Aivlys skrev 2025-02-25 18:42:30 följande:

Ja helt galet! håller så tummarna för dig! nu är det bara vänta o se om den vill vara kvar i magen, kommer nog aldrig känna mig lugn tyvärr men man får bara hoppas! Uppdatera gärna på torsdag (eller om ska testa dig✨) 

jag har varit ledsen, precis som jag har varit dom andra två gångerna jag har varit gravid. Men verkligen gråter för allt ledsen. Annars har jag haft lite kramper i magen sen i lördags, mer som ägglossningskramper som har legat dovt. annars har det inte varit några symptom alls! Men under graviditeten som va MA så fick jag inte symptom förrän vecka typ 5-6 ☀️

Jag håller verkligen alla tummar för dig att det går hela vägen ❤️
  • Siripiri
    Anonym (Tredje) skrev 2025-02-25 14:55:24 följande:
    Vet att du fick extrauterin graviditet siripiri. Hur såg dina hcg test ut då? 

Såhär: 

22/11 var första gången jag testade mig, 10 dagar efter mensen första dag då min vilopuls började balla ur och tempen gick så trodde jag hade fått tidig ÄL. 
    Den 27/11 tog jag första blodprovet, då hade jag 88 i HCG. 
    1/12 - 206 
    11/12 - 484 

20/12 blev det operation, då hade jag haft två ?menser? sen ägglossningen då jag blev gravid, vilket var den 31/10 🥲  
    För ja, jag hade såpass lite HCG så min cykel fortsatte pågå, tempen gick upp och ner, fick menserna som vanligt. Dock med en extra blödning, vilket verkligen fick mig att tro att det var ett X utöver att jag fortsatte plussa. Var också rädd att det var äggstockscancer.. 

Är du orolig att det är de du har? ♥️ 

• Anonym (Tredje)
    Siripiri skrev 2025-02-25 20:34:07 följande:

Såhär: 

22/11 var första gången jag testade mig, 10 dagar efter mensen första dag då min vilopuls började balla ur och tempen gick så trodde jag hade fått tidig ÄL. 
    Den 27/11 tog jag första blodprovet, då hade jag 88 i HCG. 
    1/12 - 206 
    11/12 - 484 

20/12 blev det operation, då hade jag haft två ?menser? sen ägglossningen då jag blev gravid, vilket var den 31/10 🥲  
    För ja, jag hade såpass lite HCG så min cykel fortsatte pågå, tempen gick upp och ner, fick menserna som vanligt. Dock med en extra blödning, vilket verkligen fick mig att tro att det var ett X utöver att jag fortsatte plussa. Var också rädd att det var äggstockscancer.. 

Är du orolig att det är de du har? ♥️ 

Tack för info. 
    Nej egentligen inte men tycker testen borde bli negativa snart. 
    Ibland är det skönt att få jämföra ❤️
    När får du börja försöka igen?
  • Addy99

Har varit borta, men har läst ikapp nu. Så kul att höra om alla som fått plus, det ger hopp till oss andra 😊💖

Jag har BIM imorgon men är som vanligt helt inställd på mens. Var till och med min kille som sa ?ska inte du ha mens snart?? och då insåg jag att jag inte ens reflekterat över det. Sån kontrast mot all hets och analyserande jag gjort förut? 😅 Vet inte om det är bra eller bara sorgligt att man inte orkar hoppas typ. Men men, vi kämpar på! 

• Junieverse
    Addy99 skrev 2025-02-25 22:10:39 följande:

Har varit borta, men har läst ikapp nu. Så kul att höra om alla som fått plus, det ger hopp till oss andra 😊💖

Jag har BIM imorgon men är som vanligt helt inställd på mens. Var till och med min kille som sa ?ska inte du ha mens snart?? och då insåg jag att jag inte ens reflekterat över det. Sån kontrast mot all hets och analyserande jag gjort förut? 😅 Vet inte om det är bra eller bara sorgligt att man inte orkar hoppas typ. Men men, vi kämpar på! 

Vad skönt att slippa hetsen ❤️ jag hoppas på plus för oss båda! jag har dock inte lyckats så bra som du med att inte övertänka 😅? men jag ska hålla mig till att testa ( igen ) till min BIM på torsdag, ja förutsatt att min lilla blodblandade flytning inte utvecklas till tidig Mens då 🤣
  • Addy99
    Junieverse skrev 2025-02-25 22:18:35 följande:
    Vad skönt att slippa hetsen ❤️ jag hoppas på plus för oss båda! jag har dock inte lyckats så bra som du med att inte övertänka 😅? men jag ska hålla mig till att testa ( igen ) till min BIM på torsdag, ja förutsatt att min lilla blodblandade flytning inte utvecklas till tidig Mens då 🤣
    Är ju ändå roligare på nåt sätt att hoppas, även om det gör väldigt ont varje gång mensen kommer. Men samtidigt inte så kul att det känns som hjärnan ställt in sig på att man är steril eller nåt. Svårt det där 😅

Håller tummarna för att det inte är mensen som är på g! 💖
  • EmmaJoh

Jag känner inte min cykel så bra eftersom att den har varit i princip obefintlig (pcos) innan jag tog letrozol för några veckor sedan. Fick omslag för ÄL både 12 och 13 februari, bekräftad med ultraljid. Är på CD26 nu men vet egentligen inte om min mens är beräknad imorgon onsdag eller på torsdag? Hur många dagar efter det senaste omslaget brukar ni få mens? 

• Junieverse
    Addy99 skrev 2025-02-25 22:22:19 följande:
    Är ju ändå roligare på nåt sätt att hoppas, även om det gör väldigt ont varje gång mensen kommer. Men samtidigt inte så kul att det känns som hjärnan ställt in sig på att man är steril eller nåt. Svårt det där 😅

Håller tummarna för att det inte är mensen som är på g! 💖

Ja heja oss och våra önskade plus 😃❤️! kommer du testa imorgon om din mens inte kommer ? 

EmmaJoh skrev 2025-02-25 22:33:17 följande:

Jag känner inte min cykel så bra eftersom att den har varit i princip obefintlig (pcos) innan jag tog letrozol för några veckor sedan. Fick omslag för ÄL både 12 och 13 februari, bekräftad med ultraljid. Är på CD26 nu men vet egentligen inte om min mens är beräknad imorgon onsdag eller på torsdag? Hur många dagar efter det senaste omslaget brukar ni få mens? 

Jag hade ÄL 12 feb enl min app och ÄL test, har en cykel på 27-28 dagar och har beräknad BIM på torsdag :) 

• Anonym (Hejsahoppsan)

Alla ni som plussa ( om ni orkar svara) hur långt efter äl plussade ni? Ni som testade innan BIM

• Addy99
    Junieverse skrev 2025-02-25 22:37:20 följande:

Ja heja oss och våra önskade plus 😃❤️! kommer du testa imorgon om din mens inte kommer ? 

EmmaJoh skrev 2025-02-25 22:33:17 följande:

Jag hade ÄL 12 feb enl min app och ÄL test, har en cykel på 27-28 dagar och har beräknad BIM på torsdag :) 

Nej, med tanke på hur tempen beter sig så kommer mensen till 99% så har inte ens funderat på test denna cykeln 😅
Svar på tråden BIM februari 2025