• Anonym (TS)

Skolskjutning

Skolskjutning i Örebro, men knapphändig info om vad som skett. Aftonbladet säger flera döda och svt säger 5 skadade. 
    Skott frånautomatvapen hörs på de som filmat, och polisen har eventuellt identifierat en manlig gärningsperson men ingen vidare info.

Hur kan detta ens ske i lilla Sverige? Vart tusan får folk automatvapen ifrån, varför skjuter man på en skola, finns det inga trygga platser?? Vad kan vi göra för att hjälpa, fler kuratorer i skolorna? Mer pengar till psykvård? Insatser på anstalter?

• Svar på tråden Skolskjutning
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Spekuleraren)
    Anonym (T) skrev 2025-02-06 00:25:48 följande:
    Anyways, ni kommer inte lyssna. Men för mig blir det uppenbart att det hade med indraget bidrag ifrån socialen att göra.

Och alltså skrek han på den där filmen "hur fan ska Jag Jobba?" och inte "ni ska ut ur Europa" i det där videoklippet där från TV4. Då han hade en dialog med socialarbetarna där som polisen säger saknas. 
    Jag förstår vad du menar, men när det gäller filmen så känns det mer troligt att den analys som TV4 gjort med sin tekniska utrustning är mer trovärdig än det du tycker dig höra med blotta örat.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Spekuleraren)
    Anonym (T) skrev 2025-02-06 00:37:12 följande:
    Javisst, jag kan inte säga säkert vad jag hör på det där klippet. Ljudet är hemskt i det och TV4 säger precis vad dom vill att jag ska höra..

Men om jag kollar på det med oobjektiva öron.. Och utgår ifrån att det polisen säger nu är sant.

Så tycker jag mig höra ett "Hur fan * ska Jag Jobba?" där stjärnan är när han slår en näve eller nått i bordet... Och sedan hörs en annan röst, vilket kan vara socialarbetare som försöker lugna han och svara... 

Men det är om jag ska bygga en teori ifrån den här texten...

"Motivet till dådet är ännu oklart för polisen. Rickard Andersson ska inte ha efterlämnat något brev eller annat som kan ge utredarna några ledtrådar. Men en av hypoteserna är att attacken var riktad mot socialen, enligt flera uppgiftslämnare.

Ett flertal anställda på socialförvaltningen uppges vara saknade.

? Den enda teorin man har att gå på är socialen-spåret, säger en källa.

Har socialtjänsten någon verksamhet i Risbergskas lokaler?

? Det vill jag inte heller svara på."
    Vadå "TV4 vill att du ska höra?" Varför skulle de vilja att du hör något annat än det som faktiskt sägs? Om något, borde du vara mer skeptisk till polisens uppgifter i det här läget, eftersom de måste väga riskerna med att situationen eskalerar till hämndaktioner om de kommunicerar hela bilden om motivet. Det kan vara mer "trygghetsskapande" att bara skylla på psykisk ohälsa eller det indragna socialbidraget. Lugnare för statsministern också, om han inte behöver ta ansvar för sin triggande kommentar om invandringen i söndags.
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Xenia
    Anonym (nn) skrev 2025-02-05 23:02:11 följande:
    Och det är just dessa män som spritt sina dåliga gener.

Nej, jag tänker inte leva i nån bubbla utan ser hellre verkligheten för vad den är, även om denna inte skulle vara PK nog för din smak. Och jag hatar inte alla män (löjlig halmdocka från dig) utan bara de med sociala förståndshandikapp som vägrar bete sig som folk, likt denna psykopat tillika massmördare. Det finns många av dem i den grupp jag nämnt, även om de flesta inte begår mord. 
    Vad snackar du om? Dessa isolerade män som varken har jobb, vänner eller flickvänner, de får inga barn och sprider inte sina gener.

I motsats till begåvade autister som Bill Gates och Elon Musk.

Men du tycks ju vilja att de ska utrotas, det skulle egentligen räknas som "hets mot folkgrupp", men funktionshindrade räknas inte som folkgrupp. Jag tycker inte du borde jobba med det jobb du har om du hatar en del av dina klienter.

Sådana autister borde ju få sjukerättning och inte behöva gå till socialen. Det är deras föräldrar som ska se till att de får en dignos redan som barn. Så att de kan få sjukersättning om det visar sig att de inte kan jobba.
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Skolskjutning