Anonym (T) skrev 2025-02-06 00:37:12 följande:
Javisst, jag kan inte säga säkert vad jag hör på det där klippet. Ljudet är hemskt i det och TV4 säger precis vad dom vill att jag ska höra..
Men om jag kollar på det med oobjektiva öron.. Och utgår ifrån att det polisen säger nu är sant.
Så tycker jag mig höra ett "Hur fan * ska Jag Jobba?" där stjärnan är när han slår en näve eller nått i bordet... Och sedan hörs en annan röst, vilket kan vara socialarbetare som försöker lugna han och svara...
Men det är om jag ska bygga en teori ifrån den här texten...
"Motivet till dådet är ännu oklart för polisen. Rickard Andersson ska inte ha efterlämnat något brev eller annat som kan ge utredarna några ledtrådar. Men en av hypoteserna är att attacken var riktad mot socialen, enligt flera uppgiftslämnare.
Ett flertal anställda på socialförvaltningen uppges vara saknade.
? Den enda teorin man har att gå på är socialen-spåret, säger en källa.
Har socialtjänsten någon verksamhet i Risbergskas lokaler?
? Det vill jag inte heller svara på."
Vadå "TV4 vill att du ska höra?" Varför skulle de vilja att du hör något annat än det som faktiskt sägs? Om något, borde du vara mer skeptisk till polisens uppgifter i det här läget, eftersom de måste väga riskerna med att situationen eskalerar till hämndaktioner om de kommunicerar hela bilden om motivet. Det kan vara mer "trygghetsskapande" att bara skylla på psykisk ohälsa eller det indragna socialbidraget. Lugnare för statsministern också, om han inte behöver ta ansvar för sin triggande kommentar om invandringen i söndags.