• Anonym (TS)

Skolskjutning

Skolskjutning i Örebro, men knapphändig info om vad som skett. Aftonbladet säger flera döda och svt säger 5 skadade. 
    Skott frånautomatvapen hörs på de som filmat, och polisen har eventuellt identifierat en manlig gärningsperson men ingen vidare info.

Hur kan detta ens ske i lilla Sverige? Vart tusan får folk automatvapen ifrån, varför skjuter man på en skola, finns det inga trygga platser?? Vad kan vi göra för att hjälpa, fler kuratorer i skolorna? Mer pengar till psykvård? Insatser på anstalter?

• Svar på tråden Skolskjutning
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Spekuleraren)
    Anonym (T) skrev 2025-02-06 00:51:28 följande:
    Lyssna på det själv. Ge det eeeeeen liten sekunds chans att han säger "hur fan ska jag jobba?" istället för att "ni ska ut ur Europa"

Om du inte gillar det eller inte hör det själv, så är det ju rätt lätt att gå tillbaka. 
    Jag har sett den och hör varken det ena eller andra, men jag har inte den tekniska utrustning som TV4 har för att analysera filmen. Jag ser heller ingen anledning till att ifrågasätta deras analys. TV4 är anslutna till det pressetiska systemet och har en ansvarig utgivare. De förmedlar nyheter och är ingen sverigedemokratisk trollfabrik som sprider desinformation.

Det vi kan konstatera är att:

- Offren är främst personer med invandrarbakgrund.
    - Gärningsmannen valde att skjuta vissa personer och lämnade andra oskadda.
    - Dådet skedde på en SFI-skola.
    - Gärningsmannen var en svensk, arbetslös socialbidragstagare. En typisk SD-väljare alltså.
    - Hade jaktlicens - också ett SD-signalement
    - Var 5:e sverigedemokrat är dömd för brott, inte minst hatbrott.
    - I helgen uppgav statsministern att regeringen har noll kontroll på våldsvågen och att den beror på invandringen.
    - Gärningsmannen agerade två dagar senare.

Sådär. Spekuleraren har spekulerat klart och är nöjd så.
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (rubb)
    Tow2Mater skrev 2025-02-05 22:53:04 följande:

Den 23-åriga kvinna som planerade skolskjutningar i fjol i Finland blev ju tagen innan hon utförde dådet. Så de finns av båda kön.

Det finns av båda kön men män är som vanligt mer förekommande i de extrema ändarna av beteende-skalan.

De våldsamma männen är fler och våldsammare än de våldsamma kvinnorna.

De ensamma männen är fler och ensammare ¨¨an de ensamma kvinnorna.
  • Anonym (rubb)
    Anonym (Sunt förnuft) skrev 2025-02-05 17:04:54 följande:
    Morden på Ikea i Västerås den 10 augusti 2015, där en kvinna och hennes 27 årige son knivhöggs till döds av en flykting från Eritrea, var inte rasistiskt motiverade. 
    Han mördade de två för att de, enligt hans eget vittnesmål, "såg svenska ut". Det är solklar rasism. Men inte terror.

Likheten mellan IKEA-mördarens och skolskjutares tankesätt förs fram.

www.vlt.se/artikel/mordarens-val-av-offer-de-sag-svenska-ut 
  • Anonym (rubb)
    Anonym (S) skrev 2025-02-05 20:19:08 följande:
    99,99999999 procent av de senaste våldsdåden i landet har begåtts av män. 
    För att de extrema männen är mer extrema än de extrema kvinnorna.

Män kommer alltid att vara "överrepresenterade" i det extrema.
  • Anonym (rubb)
    Anonym (Spekuleraren) skrev 2025-02-05 19:23:59 följande:

Sådär ja:

Ropet innan skotten i Örebro: ?Ni ska bort från Europa!?

"Så där ja" ... vadå?

Det går överhuvudtaget inte att höra vad som sägs i det där klippet och du hör det du "hör" enbart för att TV4 bokstavligt skriver i filmen skriver vad du förväntas höra.

Det mesta är bara ohörbart mummel och det ord som hörs "tydligast" tycker jag låter som "soppa", ungefär.

Andra tycker det låter som "jobba" och TV4 menar att det är "Europa".

Lyssnar du på filmen och blundar och tänker "hur fan ska jag jobba?" så hör du det också utan problem.

Så, vadå "så där ja"?
Svar på tråden Skolskjutning