• Anonym (Steve)

Fred i Ukraina

Kommer Usa att skapa fred i Ukraina nu?

• Svar på tråden Fred i Ukraina
  • Anonym (!)
    Anonym (jury) skrev 2025-03-03 20:50:20 följande:
    Man kan väl lika gärna argumentera för att det är Zelinsky som här följer Trumps regel nummer 7 och 8. "Get Heard" och "Fight Back" är väl precis vad han gjort, istället för att bara lägga sig platt och skriva under på en usel deal om att ge bort landets naturtillgångar, som bara tillfredställer motpartens ego men som inte ger några fördelar tillbaka.

I övrigt tycker jag det är lite löjligt att hänvisa till en bok med visdomsord som Trump skulle ha "skrevet". Han har säkert aldrig läst en bok från start till slut, hur i all världen skulle han kunna skriva en bok.
    Haha, det kan vara tufft när "motståndet" använder dina egna metoder emot dig.
    Är det någon som har räkning på hur många gånger Trump har skitit i det blå skåpet?
    Min gissning är att ha gör det igen i morgon när han hotat med att "såga som det är"
    När han säger som det är så relateras det till hans egen sanning - ingen annans.
  • Tow2Mater
    Anonym (!) skrev 2025-03-03 21:06:00 följande:
    Haha, det kan vara tufft när "motståndet" använder dina egna metoder emot dig.
    Är det någon som har räkning på hur många gånger Trump har skitit i det blå skåpet?
    Min gissning är att ha gör det igen i morgon när han hotat med att "såga som det är"
    När han säger som det är så relateras det till hans egen sanning - ingen annans.
    Om det blir krig mellan USA och Ryssland och det pågar mer än fyra år antar jag det kommer att vara ok att Trump sitter kvar som President även efter det :)
  • Anonym (jury)

Nixon hade Kissinger, och Clinton hade Richard Holbrooke, men Trump har bara sitt ego och ett gäng MAGA-pajasar omkring sig. Hur kan någon tro att han skall lyckas med uppgiften att få Putin till avstå från sina krigsmål, som har tydliga från dag 1? Krigsmål som är så omfattande att Trump inte kan undgå att få status som en monumental förlorare om han skulle gå med till ett avtal som gör Putin nöjd.

Det verkar som att Trump själv börjar fatta verkligheten omkring sina metoders tillkortakommanden, och letar efter en syndabock som kan förklara misslyckandet inför dom egna anhängarna. 

• Anonym (Steve)

Jag tror att Trump vill ha fred, till viss del för att kunna skriva in sig i historieböckerna och få nobelpris) Det är ju lite pinsamt att han innan valet hävdade att han kunde få slut på kriget på 48 timmar eller vad det var. Uppenbarligen så har han inte lyckats trycka på de rätta diplomatiska knapparna. Ha med sig barnrumpan Vance på ett möte visade sig vara ett misstag.

Vad ska Trump göra nu? Tror inte att han vill alienera sig med Europa, han ville nog bara försöka utöva dominans. Vad han borde göra är att snabbt boka ett möte med Europas ledare och dra upp riktningen. Han borde bekräfta att Nato fortfarande är starkt. Just nu sitter Putin och gnuggar händerna 

• FuckGoggleAskMe

Nu kräver tydligen Trump en offentlig ursäkt från Ukraina för samtalet i Oval Office, men jag har inte sett några detaljer på exakt vad han vill ha en ursäkt för. Har någon sett den infon?

• Anonym (!)
    Tow2Mater skrev 2025-03-03 21:15:35 följande:
    Om det blir krig mellan USA och Ryssland och det pågar mer än fyra år antar jag det kommer att vara ok att Trump sitter kvar som President även efter det :)
    Varför i helvete skulle det vara ok att en bidragande faktor till ett världskrig skulle få sitta kvar?
    Hur i jösse namn skulle du kunna motivera detta?
    Ligger den röda och blå kabeln ihop?
  • Tow2Mater
    Anonym (!) skrev 2025-03-03 22:00:39 följande:
    Varför i helvete skulle det vara ok att en bidragande faktor till ett världskrig skulle få sitta kvar?
    Hur i jösse namn skulle du kunna motivera detta?
    Ligger den röda och blå kabeln ihop?
    En del anser Zyljensky kan sitta kvar som President utan val för att det är krig. Samma personer borde ju då anse att det även gäller Trump om det är krig i USA - dvs inga val kan hållas.
  • Padirac
    Tow2Mater skrev 2025-03-03 21:15:35 följande:
    Kriget i Ukraina är inte över.

Om Trump sitter kvar efter ett krig så tror jag att han gör det många tror, skiter i konstitutionen för att han vill och kan.
  • Tow2Mater
    Padirac skrev 2025-03-03 22:06:41 följande:
    Kriget i Ukraina är inte över.

Om Trump sitter kvar efter ett krig så tror jag att han gör det många tror, skiter i konstitutionen för att han vill och kan.
    Som Zyljensky alltså.
  • Padirac
    Tow2Mater skrev 2025-03-03 22:06:40 följande:
    En del anser Zyljensky kan sitta kvar som President utan val för att det är krig. Samma personer borde ju då anse att det även gäller Trump om det är krig i USA - dvs inga val kan hållas.
    Det går inte att hålla val då Trumps bästa kompis Putin bombar sjukhus, skolor och bostäder.

Det är dessutom inte möjligt att hålla val under krig i Ukraina enligt deras lagar.

Trump ville och försökte väl utlösa undantagstillstånd för att slippa lämna presidentposten 2020/2021..

Det vore nog lämpligt om usa's beslutsfattare avsatte Trump innan han startar ett tredje världskrig eller ett inbördeskrig.
Svar på tråden Fred i Ukraina