• Anonym (Steve)

Fred i Ukraina

Kommer Usa att skapa fred i Ukraina nu?

• Svar på tråden Fred i Ukraina
  • Tukt
    Dr Nail skrev 2025-03-04 18:24:17 följande:
    Han får väl gå ner på knä nästa gång. Det blir bra teve.
    Tycks vara det som är det viktiga! {#emotions_dlg.cool}
  • Padirac
    Dr Nail skrev 2025-03-04 17:52:07 följande:

Det verkar som att USAs press i form av leveransstopp fungerade. Zelenskyj ber om ursäkt (ish) och är redo att signera rövaravtalet. Hierarkin har aldrig varit tydligare.

Zelenskyy vill signera avtalet redan innan han blev utsparkad från mötet med Trump och JD

Trumps agernade handlar enbart om att att visa vem som är boss - Putin alltså
  • Anonym (Trump avgå.)

Om det är några som betedde sig som mobbande 7 åringar så var det Trump och Vance. Omoget och ovärdigt av en president att bete sig så. 

Det lät som att Trump och Vance önskade att Zelinskyj skulle be på sina bara knän. Det jag bevittnade var rent och skärt storhetsvansinne. 

Både Trump och Vance är omogna bully?s med storhetsvansinne. Rena rama narcissisterna. 

Vidrigt.

• Dr Nail
    Padirac skrev 2025-03-04 18:48:09 följande:
    Zelenskyy vill signera avtalet redan innan han blev utsparkad från mötet med Trump och JD

Trumps agernade handlar enbart om att att visa vem som är boss - Putin alltså
    Visst, du har en poäng
  • Anonym (Antiextremist)
    Tow2Mater skrev 2025-03-04 15:54:21 följande:
    Dumheter.
    Jo. Dina åsikter är fientliga mot Sverige. Du försvarar Trump som uppenbarligen stödjer Ryssland och Ryssland är ett hot mot Sverige.
  • Tow2Mater
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-03-04 19:31:57 följande:
    Jo. Dina åsikter är fientliga mot Sverige. Du försvarar Trump som uppenbarligen stödjer Ryssland och Ryssland är ett hot mot Sverige.
    Inte alls.

Bara dumheter, igen.
  • Anonym (Vladimir Svensson)
    Anonym (Trump avgå.) skrev 2025-03-04 18:49:02 följande:

Om det är några som betedde sig som mobbande 7 åringar så var det Trump och Vance. Omoget och ovärdigt av en president att bete sig så. 

Det lät som att Trump och Vance önskade att Zelinskyj skulle be på sina bara knän. Det jag bevittnade var rent och skärt storhetsvansinne. 

Både Trump och Vance är omogna bully?s med storhetsvansinne. Rena rama narcissisterna. 

Vidrigt.

Det var kanske århundradets penismätartävling vi bevittnade.
    Ett stycke TV-historia dessutom.
  • Anonym (X)
    Tukt skrev 2025-03-04 17:38:15 följande:
    Du tänker dig att Zelensky styrde över hur samtalet planerades?
    Absolut ingen tvingade Zelensky att börja tjafsa emot Vance när Vance sa att "efter en misslyckad Biden så ska nu USA prova diplomati" med sitt lätt spydiga "Det har vi redan provat och det fungerade inte. Så JD vad tänkte du för diplomati?".

Vid inget tillfälle i samtalet före detta hade vare sig Vance eller Trump kritiserat Ukraina eller Zelensky.

Jag tänker att Zelensky är ansvarig för vad han själv säger men jag tvivlar på att hans hjärnsläpp dar och då var planerat.

Jag tror mer det handlar om att han var pressad av situationen där han satt och var på väg att signera ett avtal som skulle ge bort en del av landets resurser och att det blev för mycket för honom med alltihop. 

Tom Araya har lagt in samtalet transkriberat om du vill läsa
  • Anonym (X)
    Tom Araya skrev 2025-03-04 18:15:54 följande:
    ...och det är ett historielöst ställningstagande eftersom diplomati har använts tidigare med misslyckat resultat eftersom Putin har brutit avtalen.
    Vilket är fullständigt irrelevant i sammanhanget där de skall prata om en deal om mineralerna

Alla VET att avtal har brutits innan men det BEHÖVER inte nämnas varje gång, hela tiden. Och definitivt inte på ett sätt som läar upp den man vill skriva ett avtal med
    Vance och Trump talar till sin hemmapublik när de kritiserar Biden och säger att nu ska de göra saker annorlunda.

Då får Zelensky ett vansinnigt behov av att påpeka att minsann så har vi redan provat det och bla bla bla och sedan avsluta med ett spydigt "så vilken diplomati då JD?"

Att han inte har engelska som modersmål  är ingen ursäkt för att kalla en vicepresident man läxar upp för dennes förnamn.

Ingen pratade skit till eller om Zelensky innan han själv bestämde sig för att han hade något viktigt att säga ...
  • Anonym (Trump avgå.)
    Anonym (X) skrev 2025-03-05 09:05:05 följande:
    Absolut ingen tvingade Zelensky att börja tjafsa emot Vance när Vance sa att "efter en misslyckad Biden så ska nu USA prova diplomati" med sitt lätt spydiga "Det har vi redan provat och det fungerade inte. Så JD vad tänkte du för diplomati?".

Vid inget tillfälle i samtalet före detta hade vare sig Vance eller Trump kritiserat Ukraina eller Zelensky.

Jag tänker att Zelensky är ansvarig för vad han själv säger men jag tvivlar på att hans hjärnsläpp dar och då var planerat.

Jag tror mer det handlar om att han var pressad av situationen där han satt och var på väg att signera ett avtal som skulle ge bort en del av landets resurser och att det blev för mycket för honom med alltihop. 

Tom Araya har lagt in samtalet transkriberat om du vill läsa

Jag tycker det var rätt svar av Zelenskyy. Är det inte precis vad du hade sagt om din motståndare hade invaderat dig 14 ggr efter ni utlyst vapenvila? 

Är inte höjden av idioti att fortsätta göra samma misstag, och förvänta sig ett annorlunda resultat ? 

Det som Trump och JD inte klarar av är att bli ifrågasatta. Precis som äkta narcissister.

För övrigt tyckte jag att Zelenskyy verkligen inte betedde sig sarkastiskt, utan försökte bete sig ödmjukt. (Trots språksvårigheter) Tror bara det inte dög för Trump och JD, som ville att han skulle tacka på sina bara knän. Det kändes som att de var ute efter att förödmjuka Zelenskyy. Garanterat för att ställa sig in hos Putin.

Svar på tråden Fred i Ukraina