• Anonym (Hej)

Jättedålig bordplacering fest igår?!

Igår var vi på 40-årskalas med långbord.
    Jag blev placerad längst ut, längst bort. 
    Min man satt till höger om mig, men han hade ju flera att prata med medans jag hade han och en bekant diagonalt. 

Min dåliga självkänsla startar igång.. Sätter man inte ?oviktiga? personer på såna värdelösa platser?! 

Eller hur tänker man när man placerar personer på de sämsta platserna, vilket kanterna ändå är.

• Svar på tråden Jättedålig bordplacering fest igår?!
  • Anonym (Hj)
    Anonym (Ella) skrev 2025-02-23 13:37:15 följande:
    Att ha tillgång till fler personer att prata med tror jag att de flesta ser som en fördel. Det är inte lika farligt att sitta bredvid någon man inte gillar om det finns andra runtomkring. Om inte annat så kan man åtminstone dela lidandet när en olidlig pratkvarn dominerar hela konversationen.

Och "precis bara under maten" kan vara bra länge ifall det är trerätters och en massa tal och uppträdanden.

Så jag förstår att TS hade tråkigt på bröllopet, även om jag inte tror att det var värdparets avsikt.
    Nu var det inget Bröllop utan en 40 årsfest. 
  • Anonym (Ella)
    Anonym (Hj) skrev 2025-02-23 13:41:06 följande:
    Nu var det inget Bröllop utan en 40 årsfest. 
    Hoppsan! Jag är visst inte så van vid att det är bordsplacering på andra tillställningar än bröllop. Men byt ut "bröllopet" mot "festen" i mitt inlägg, så blir det rätt.
  • elmadumle

Ts har fortfarande inte svarat på frågan: vem skulle suttit där istället då du anser det vara sämsta platsen? 

• Anonym (Smilla)
    elmadumle skrev 2025-02-23 14:17:40 följande:

Ts har fortfarande inte svarat på frågan: vem skulle suttit där istället då du anser det vara sämsta platsen? 

Varför är det viktigt? 
  • Queen81
    Anonym (Hej) skrev 2025-02-23 10:32:54 följande:
    Jag är en i gänget, men det var 150pers och jag satt längst nere i hörnet vid ett fönster.. Det är klar det kändes skitpissigt
    Men alltså, NÅGON måste ju sitta på den platsen. Vem skulle suttit där enligt dig?
  • NinniQX

Jag förstår dig ts. Alla vill ha den bästa platsen men tyvärr så måste någon få den sämsta och det blev du denna gång. Som många redan har sagt så kunde du ha minglar runt lite och på så sätt kunnat prata med andra. Jag tror inte att det finns någon tanke att sätta dig där, utan det bara blev så. Nästa gång blir det någon annan. 

• Anonym (L)
    Anonym (Smilla) skrev 2025-02-23 14:21:03 följande:
    Varför är det viktigt? 

Därför att det visar att ingen är sämst eller minst viktig. Men någon måste ju sitta där. 

Vad ska man göra när man har långbord? Hur ska man placera folk om alla är viktiga och goda vänner/nära släktingar?

• Anonym (Smilla)
    Anonym (L) skrev 2025-02-23 17:40:16 följande:

Därför att det visar att ingen är sämst eller minst viktig. Men någon måste ju sitta där. 

Vad ska man göra när man har långbord? Hur ska man placera folk om alla är viktiga och goda vänner/nära släktingar?

Det är klart att några måste hamna på de dåliga platserna men jag förstår inte varför man måste låtsas som att det inte spelar någon roll. Jag tycker det är självklart att det spelar roll och att det inte är konstigt om man blir lite ledsen över att hamna där.

Det betyder ju inte att värden har gjort något fel eller att man blir arg. 

• Anonym (Hej)

Menar verkligen alla att man kan ha så god självkänsla att man får sämsta platsen i hela lokalen, och man reflekterar inte ens över det?

Under planeringen så sitter 5pers och VET att den platsen vill ingen ha, så sätter det just DITT namn där.
    Kan folk verkligen inte ens bry sig om det? 

• Anonym (?)
    Anonym (Hej) skrev 2025-02-23 10:16:09 följande:
    Jättedålig bordplacering fest igår?!

Igår var vi på 40-årskalas med långbord.
    Jag blev placerad längst ut, längst bort. 
    Min man satt till höger om mig, men han hade ju flera att prata med medans jag hade han och en bekant diagonalt. 

Min dåliga självkänsla startar igång.. Sätter man inte ?oviktiga? personer på såna värdelösa platser?! 

Eller hur tänker man när man placerar personer på de sämsta platserna, vilket kanterna ändå är.

Har fått några dåliga placeringar några gånger men det handlar mest om vem jag sitter bredvid, inte var på bordet.  Hellre på en kant med någon kul intill än mitt på och tråkmånsar 
Svar på tråden Jättedålig bordplacering fest igår?!