• Anonym (Hej)

Jättedålig bordplacering fest igår?!

Igår var vi på 40-årskalas med långbord.
    Jag blev placerad längst ut, längst bort. 
    Min man satt till höger om mig, men han hade ju flera att prata med medans jag hade han och en bekant diagonalt. 

Min dåliga självkänsla startar igång.. Sätter man inte ?oviktiga? personer på såna värdelösa platser?! 

Eller hur tänker man när man placerar personer på de sämsta platserna, vilket kanterna ändå är.

• Svar på tråden Jättedålig bordplacering fest igår?!
  • Anonym (?)
    Anonym (Hej) skrev 2025-02-24 06:03:47 följande:

Ja.. det var 5 långbord, så det fanns egentligen 10 dåliga platser (kortändan på alla bord) och jag fick den sämsta av dom 10 dessutom. 

Om din saknade bordsgranne hade dykt upp och ni hade haft jättetrevligt på er kant, hade du startat denna tråd då? 
  • Anonym (Hej)
    Anonym (?) skrev 2025-02-24 06:15:52 följande:
    Om din saknade bordsgranne hade dykt upp och ni hade haft jättetrevligt på er kant, hade du startat denna tråd då? 

Men det handlar inte om huruvida jag hade trevligt eller inte, det handlar om att 5pers satt och gjorde placeringarna och valde mig till sämsta platsen på hela festen. 

Dom visste mycket väl när de placerade alla att min plats var den sämsta, och av 150pers satte de mig där. 

Det kanske låter banalt men det var verkligen festens sämsta plats, nere i ett hörn vid fönsteren. Längst ifrån scenen så varken hörde eller såg nåt. 
    Det som gör ont i hjärtat för en med dålig självkänsla är att MITT namn hamnade där? 

• Kammen320
    Anonym (Hej) skrev 2025-02-24 06:28:42 följande:

Men det handlar inte om huruvida jag hade trevligt eller inte, det handlar om att 5pers satt och gjorde placeringarna och valde mig till sämsta platsen på hela festen. 

Dom visste mycket väl när de placerade alla att min plats var den sämsta, och av 150pers satte de mig där. 

Det kanske låter banalt men det var verkligen festens sämsta plats, nere i ett hörn vid fönsteren. Längst ifrån scenen så varken hörde eller såg nåt. 
    Det som gör ont i hjärtat för en med dålig självkänsla är att MITT namn hamnade där? 

Men alltså nån måste ju hamna där? Jag tror knappast det var att dom satt o tänkte "Hur ska vi få X att må så dåligt som möjligt? Jag vet! Vi sätter henne längst ner i hörnet! Vi sätter dessutom hennes man bredvid henne så hon inte har nån att prata med."
    Det blev så denna gången, släpp det bara. Du blev bjuden på fest, var glad och tacksam för det. Finns många ensamma människor som aldrig blir bjudna på fest, du är inte en av dom.
  • Anonym (Smilla)

Jag fattar att det gjorde ont. Hur nära vän är du med jubilaren? Det du måste tänka på är att det inte speglar ditt värde utan bara din relation till den som fyllde år och lite otur på det. 
  • Anonym (Justdet)
    Kammen320 skrev 2025-02-24 06:46:06 följande:
    Men alltså nån måste ju hamna där? Jag tror knappast det var att dom satt o tänkte "Hur ska vi få X att må så dåligt som möjligt? Jag vet! Vi sätter henne längst ner i hörnet! Vi sätter dessutom hennes man bredvid henne så hon inte har nån att prata med."
    Det blev så denna gången, släpp det bara. Du blev bjuden på fest, var glad och tacksam för det. Finns många ensamma människor som aldrig blir bjudna på fest, du är inte en av dom.

Läs det fetstilta här igen TS! Du blev bjuden på festen! Räcker inte det? Det finns många som aldrig varit på en 40-årsfest. Ingen har tyckt att de är tillräckligt viktiga för att ens få inbjudan. Troligtvis finns det såna även i er krets. Personer som idag är ledsna över att de inte blev inbjudna till festen. Hade du hellre velat att du inte var bjuden alls så som du tjurar över placeringen? 

Iaf, tror du har skrivit att du är nära vän. Då är det väl inget problem att prata om hur de planerade festen - inkl bordsplaceringen ? Då kanske du får reda på om de placerade dig där för att de vill dig illa (ah, tänk vad uttänkt av jubilaren, vi bjuder in henne bara för att göra henne ledsen! Ja, så var det säkert!) eller om de (mot förmodan givetvis!) inte var så himla genomtänkta med placeringen. 

• Anonym (?)

Hade det gjort lika ont om du haft en jjättetrevlig kväll med din bordsgrannar?
  • Anonym (Hej)
    Anonym (?) skrev 2025-02-24 07:19:15 följande:
    Hade det gjort lika ont om du haft en jjättetrevlig kväll med din bordsgrannar?

Men det handlar fortfarande inte om huruvida det var trevligt eller inte.. min sjölvkänsla kickar när jag tänker på för 2v sedan då de gjorde placeringarna? hur det än är så fick jag festens sämsta plats, jag kanske gjorde det bästa av det och hade toppenbra ändå men det tar inte ifrån att alla dessa 5 personer enades om att jag skulle sitta längst nere i hörnet. 

Det värsta är att min sambo är osäker om det ens skulle sitta nån mittemot mig, för det stod nog ingen tallrik där när han tänkte efter.. Så, isåfall satt jag längst nere i hörnet utan någon mittemot ens. 

Ja jag ska vara tacksam osv osv, det finns dom som har det värre men utifrån min situation denna gången kändes det som att blåsa på elden, bekräftat att jag inte är så noga. Hur jag än tänker så känner jag att det inte var så noga vart kag var placerad.

• Anonym (social kameleont)
    Anonym (P) skrev 2025-02-23 11:32:06 följande:

Någon måste ju sitta också på kanterna och ibland har man otur helt enkelt.

Däremot ställer jag mig frågande till förslagen om att byta plats. Vad är det för ohyfsat beteende? Har ni aldrig varit på en mer formell tillställning? Vem tusan hoppar runt bordet under sittande middag? Det är så ouppfostrat och obildat beteende!

Givetvis inte under en rätt, men efter varmrätten brukar det finnas möjlighet att byta samtalspartner medan andra ska pudra näsan eller sträcka på benen eller personligen tala med brudpar/festföremål osv.

Så brukas det där jag är, även när det bärs frack.
  • Anonym (?)
    Anonym (Hej) skrev 2025-02-24 07:27:53 följande:

Men det handlar fortfarande inte om huruvida det var trevligt eller inte.. min sjölvkänsla kickar när jag tänker på för 2v sedan då de gjorde placeringarna? hur det än är så fick jag festens sämsta plats, jag kanske gjorde det bästa av det och hade toppenbra ändå men det tar inte ifrån att alla dessa 5 personer enades om att jag skulle sitta längst nere i hörnet. 

Det värsta är att min sambo är osäker om det ens skulle sitta nån mittemot mig, för det stod nog ingen tallrik där när han tänkte efter.. Så, isåfall satt jag längst nere i hörnet utan någon mittemot ens. 

Ja jag ska vara tacksam osv osv, det finns dom som har det värre men utifrån min situation denna gången kändes det som att blåsa på elden, bekräftat att jag inte är så noga. Hur jag än tänker så känner jag att det inte var så noga vart kag var placerad.

Någon måste sitta där

Tror du värdparet avsiktlig valde dig för att vara taskig eller att det bara blev så när de skulle fixa ihop alla andra krav på bordsplaveringen?
  • Anonym (Hej)
    Anonym (social kameleont) skrev 2025-02-24 07:29:08 följande:
    Givetvis inte under en rätt, men efter varmrätten brukar det finnas möjlighet att byta samtalspartner medan andra ska pudra näsan eller sträcka på benen eller personligen tala med brudpar/festföremål osv.

Så brukas det där jag är, även när det bärs frack.
    Nej vid denna festen var det signal vid pauser, korta för att alla tal osv skulle hinnas. Så det var verkligen sitta på sin plats som gällde
Svar på tråden Jättedålig bordplacering fest igår?!