• Anonym (Hej)

Jättedålig bordplacering fest igår?!

Igår var vi på 40-årskalas med långbord.
    Jag blev placerad längst ut, längst bort. 
    Min man satt till höger om mig, men han hade ju flera att prata med medans jag hade han och en bekant diagonalt. 

Min dåliga självkänsla startar igång.. Sätter man inte ?oviktiga? personer på såna värdelösa platser?! 

Eller hur tänker man när man placerar personer på de sämsta platserna, vilket kanterna ändå är.

• Svar på tråden Jättedålig bordplacering fest igår?!
  • Anonym (Sigrid)
    Anonym (Hej) skrev 2025-02-23 10:34:28 följande:
    Nej men borde och borde, det handlade väl mer om att JAG tycker att det säger mycket om vad man tycker om en person utifrån vart man placerar dom på ett sånt kalas?
    150pers och JAG fick sämsta platsen
    Fast nej? Så funkar det inte med bordsplacering.  Det finsn ingen oviktig plats om man som jag jobbar med fester och event.  
    Jag har många gånger placerat syskon och andra närstående vid bordskanten vid både bröllop och andra fester helt enkelt för att det varit många gäster som ska få plats och ska sitta enligt önskemål från brudpar/jubilaren. 

Det låter som att din självkänsla talar här istället för att du ser nyktert på situationen. 

Hade du ens brytt dig om vem som sitter på kanten om nån annan suttit där? Hade du tittat på personen och tänkt att det var en oviktig person.? 
  • Anonym (Hej)
    Anonym (K) skrev 2025-02-23 10:39:25 följande:

Vem är du i förhållande till värdparet, och vem tycker du borde suttit där du satt? 

Men inte borde suttit, festens sämsta plats fick jag. Jag tänker mer när de fixade placeringarna så satte dom mitt namn vid absolut sämsta platsen? Klart jag blir ledsen?
  • Fjäril kär
    Anonym (Hej) skrev 2025-02-23 10:39:00 följande:

Absolut, men jag tänker mer från då som skapade placeringarna. Min plats vill INGEN ha, så tog dom mig. 

Är det inte konstigt att jag blev lite ledsen

Vem skulle ha suttit där istället då ?  

Jag föredrar placering längst ut för det ger mig möjlighet att enkelt smita ut utan att störa ett halvt bord när jag ska på toa tex .
    Och just för att hörnplacering ger mg friheten att mingla runt och byta plats. Jag är väldigt social så jag vill gärna ha en sån plats så jag kan nyttja den maximalt.

Att du satt kvar där hela kvällen är enbart ditt fel , ingen tvingade dig att sitta kvar. Du kunde ha satt dig mittemot om den platsen var tom så hade du nån till att prata med. 
  • Anonym (Sigrid)
    Anonym (Hej) skrev 2025-02-23 10:41:43 följande:
    Men inte borde suttit, festens sämsta plats fick jag. Jag tänker mer när de fixade placeringarna så satte dom mitt namn vid absolut sämsta platsen? Klart jag blir ledsen?
    Fast värdparet tyckte kanske inte att det var sämsta platsen? 
    Du kan omöjligt veta hur dom tänker. 

Nu låter du bara extremt gnällig   varför bytte du inte plats med någon under kvällen? 
  • EpicF
    Anonym (Hej) skrev 2025-02-23 10:39:00 följande:

Absolut, men jag tänker mer från då som skapade placeringarna. Min plats vill INGEN ha, så tog dom mig. 

Är det inte konstigt att jag blev lite ledsen

Någon måste sitta där. Det är förövrigt inget man normalt sätt blir ledsen över.
  • Anonym (Systern)

På min brors bröllop var bordet L format, men kortare delen gick tom in i ett annat rum, där man öht inte kunde se de andra. Släkten satt nära brudparet... förutom jag och min sambo, som placerades i änden i det separata rummet, där de satt de med småbarn... DÄR kan vi snacka diss...

• Anonym (P)

Någon måste ju sitta också på kanterna och ibland har man otur helt enkelt.

Däremot ställer jag mig frågande till förslagen om att byta plats. Vad är det för ohyfsat beteende? Har ni aldrig varit på en mer formell tillställning? Vem tusan hoppar runt bordet under sittande middag? Det är så ouppfostrat och obildat beteende!

• Yllop
    Anonym (Hej) skrev 2025-02-23 10:29:42 följande:
    Jomen en kväll är ju läng, typ sittande fram till 22. Då är ju verkligen en sån plats jag fick helt värdelös
    Vem skulle suttit där istället då?
  • Anonym (Ella)

Är du, eller din man, en person som är allmänt tyst och blyg? Jag tänker eftersom ni fick varandra till bordet. Jag har själv blivit placerad så en gång, för min partners skull, och det blev en rätt trist middag för mig som varit beredd på att göra mig nya bekantskaper.

Sedan var det ju en himla otur att personen mittemot inte dök upp. Det hade varit ett mindre problem om den luckan var mitt i smeten istället för ute på kanten, men det är ju inte alltid som man kommer att tänka på sånt eller hinner ändra i tid.

Hur som helst så ska man vara försiktig med att ta sådana här missar personligt. Det är så himla mycket att styra mednnär man ordnar ett bröllop och det går knappt att undvika att det blir fel här och var.

• burleskburkläsk

Hur mycket lime light behöver du?

Din man kunde blivit placerad längre bort mellan två puddingar till singlar, då kan jag förstå om man vill prata av sig.

Hur är den platsen av mindre betydelse????

Tror inte där var nån annan vid det bordet som ens hade reflekterat över det om de fick sitta där.

Jag är en simpel människa, troligen därför jag inte begriper denna märkliga tråd.

Svar på tråden Jättedålig bordplacering fest igår?!