• Anonym (Hej)

Jättedålig bordplacering fest igår?!

Igår var vi på 40-årskalas med långbord.
    Jag blev placerad längst ut, längst bort. 
    Min man satt till höger om mig, men han hade ju flera att prata med medans jag hade han och en bekant diagonalt. 

Min dåliga självkänsla startar igång.. Sätter man inte ?oviktiga? personer på såna värdelösa platser?! 

Eller hur tänker man när man placerar personer på de sämsta platserna, vilket kanterna ändå är.

• Svar på tråden Jättedålig bordplacering fest igår?!
  • Anonym (Ella)
    Anonym (Hej) skrev 2025-02-23 20:09:40 följande:

Menar verkligen alla att man kan ha så god självkänsla att man får sämsta platsen i hela lokalen, och man reflekterar inte ens över det?

Under planeringen så sitter 5pers och VET att den platsen vill ingen ha, så sätter det just DITT namn där.
    Kan folk verkligen inte ens bry sig om det? 

Nej. Jag har väl inte skrivit att jag inte skulle reflektera över det? Men jag skulle inte dra samma slutsats som du.

Värdarna har misslyckats med att skapa en trevlig fest för dig, men så utstuderat illasinnade är de knappast att de med flit har satt dig på en sämre plats och gjort den mycket sämre genom att säga åt personen som var placerad mig emot dig att inte komma.

Men om du, mot min förmodan, har rätt, så är de riktigt vidriga människor. Ytterst få beter sig så illa mot andra.
  • Anonym (Smilla)
    Anonym (Ella) skrev 2025-02-23 20:29:11 följande:
    Nej. Jag har väl inte skrivit att jag inte skulle reflektera över det? Men jag skulle inte dra samma slutsats som du.

Värdarna har misslyckats med att skapa en trevlig fest för dig, men så utstuderat illasinnade är de knappast att de med flit har satt dig på en sämre plats och gjort den mycket sämre genom att säga åt personen som var placerad mig emot dig att inte komma.

Men om du, mot min förmodan, har rätt, så är de riktigt vidriga människor. Ytterst få beter sig så illa mot andra.
    Hur läste du nu? Var har TS skrivit något av de du skriver här? 
  • Studentpappa

Jag hade inte funderat över det, sitter du på hörnet så har du ju snarare väldigt mångas uppmärksamhet. Jämför det med ett möte där den som leder mötet sitter på kortsidan. 

Men är man blyg är det säkert svårt, jag hade med stor sannolikhet bara hållit låda med fler än om jag satt på långsidan. Men så är jag en person som är van att stå i centrum, och hamnar i regel där även om jag sitter i källaren..

Ride it like you stole it
  • burleskburkläsk

Detta är tidernas mest omdiskuterade bordsplacering.

• Anonym (Sid)

Håller med dig Ts. Det var en trist placering och säger väl att du inte står så högt i kurs. Med så många gäster så hamnar du längst bort längst ut. Hur känner du jubilaren? Är det en ytlig bekant skulle jag inte bry mig men är det en nära vän kan man ju börja fundera. 

• Anonym (Ella)
    Studentpappa skrev 2025-02-23 20:51:35 följande:

Jag hade inte funderat över det, sitter du på hörnet så har du ju snarare väldigt mångas uppmärksamhet. Jämför det med ett möte där den som leder mötet sitter på kortsidan. 

Men är man blyg är det säkert svårt, jag hade med stor sannolikhet bara hållit låda med fler än om jag satt på långsidan. Men så är jag en person som är van att stå i centrum, och hamnar i regel där även om jag sitter i källaren..

Som jag förstod det satt inte TS på kortsidan utan längst ut på ena långsidan, med sin man bredvid sig och en tom plats (en gäst som aldrig dök upp) mittemot. Så, förutom hennes man, var det bara personen snett emot henne som satt i lämpligt läge för att konversera med.
  • Studentpappa
    Anonym (Ella) skrev 2025-02-23 22:11:26 följande:
    Som jag förstod det satt inte TS på kortsidan utan längst ut på ena långsidan, med sin man bredvid sig och en tom plats (en gäst som aldrig dök upp) mittemot. Så, förutom hennes man, var det bara personen snett emot henne som satt i lämpligt läge för att konversera med.
    Sant, tolkade den knasigt kanske..
    Ride it like you stole it
  • Anonym (Qr)

Sist vi hostade stor fest lottades bordsplacering, man drog sitt nummer när man kom och så fick man söka upp sin plats. Lite lagomt svenskt obekvämt först, de i par vill ju gärna sitta som par i vissa fall.

Det slutade med en fantastisk fest med dynamiska diskussioner och nya vänskaper bildades.

• Anonym (Valentina)
    Anonym (Hej) skrev 2025-02-23 20:09:40 följande:

Menar verkligen alla att man kan ha så god självkänsla att man får sämsta platsen i hela lokalen, och man reflekterar inte ens över det?

Under planeringen så sitter 5pers och VET att den platsen vill ingen ha, så sätter det just DITT namn där.
    Kan folk verkligen inte ens bry sig om det? 

Jag hade verkligen inte trott att placeringen betydde att jag var mindre värd i värdens ögon. Klart att det kan vara roligare att sitta mer i mitten, beroende på vilka som sitter bredvid, men någon måste ju som sagt vara längst ut. Var det dessutom 150 gäster bör det ju ha varit rätt många som hamnade längst ut för de lär ju ha varit ett gäng bord som användes. 

Vill du tjura får du ju absolut göra det, men det är ju bara larvigt och slöseri på energi. 
  • Anonym (Hej)
    Anonym (Valentina) skrev 2025-02-23 23:00:26 följande:
    Jag hade verkligen inte trott att placeringen betydde att jag var mindre värd i värdens ögon. Klart att det kan vara roligare att sitta mer i mitten, beroende på vilka som sitter bredvid, men någon måste ju som sagt vara längst ut. Var det dessutom 150 gäster bör det ju ha varit rätt många som hamnade längst ut för de lär ju ha varit ett gäng bord som användes. 

Vill du tjura får du ju absolut göra det, men det är ju bara larvigt och slöseri på energi. 

Ja.. det var 5 långbord, så det fanns egentligen 10 dåliga platser (kortändan på alla bord) och jag fick den sämsta av dom 10 dessutom. 

Svar på tråden Jättedålig bordplacering fest igår?!