• Anonym (Againandagain)

BF november 2025

Hej!
    Startar en tråd för oss som har BF i augusti 2025. Så spännande resa detta ska bli!

• Svar på tråden BF november 2025
  • Berry001

Härligt för alla som varit på
    tidiga ultraljud och fått bekräftat hjärtslag💓 
    var på ett själv i veckan och det kändes lugnande. Jag tänkte kolla om nån i tråden som vill göra nipt vet vart dom tänker göra det. Har kollat lite och finns ju många olika ställen så det är svårt att välja. Vi bor i Stockholm och som jag förstått det finns det olika varianter på hur provet utförs eller analyseras, bl.a vanadis eller harmony metoden, men blir inte klok på det.
    nån som har tips?❤️

• Anonym (Kossan)

Varit hos bm idag inskrivning del 2. Nästa besök är den 28 april och då är det kub. Låt tiden gå fort kan inte låta bli att känna att kroppen bara lurar mig och det inte finns något som växer i mig överhuvudtaget trots illamående dygnet runt, trötthet, yrsel och huvudvärk! Blev sjukskriven 2 veckor och hoppas verkligen jag piggnar till och att jag mår bättre snart igen

• Mattis94
    Anonym (Kossan) skrev 2025-04-11 10:14:35 följande:

Varit hos bm idag inskrivning del 2. Nästa besök är den 28 april och då är det kub. Låt tiden gå fort kan inte låta bli att känna att kroppen bara lurar mig och det inte finns något som växer i mig överhuvudtaget trots illamående dygnet runt, trötthet, yrsel och huvudvärk! Blev sjukskriven 2 veckor och hoppas verkligen jag piggnar till och att jag mår bättre snart igen

Vi har KUB samma dag 😊 men yrsel och illamåendet är ju verkligen ett ?bra? tecken om man tänker graviditet. Hemskt att må skit men så länge den lille växer och mår bra 😅 hoppas du får må bättre snart! 🙏

• noorah

Hej!

Jag hoppar gärna in i denna tråd då jag är beräknad 24/11 (är i vecka 8, 7+5).
    Jag har tidigare barn födda 08, 09, 15, 24 och nu förhoppningsvis snart en 25:a :)
    Är 37 år ung :)
    Hur gamla är ni andra i tråden? Någon annan som kommer få tätt mellan syskon (min yngsta föddes i Juli så det blir 16 månader mellan).

• Tyra90
    noorah skrev 2025-04-13 18:52:36 följande:

Hej!

Jag har tidigare barn födda 08, 09, 15, 24 och nu förhoppningsvis snart en 25:a :)
    Hur gamla är ni andra i tråden? Någon annan som kommer få tätt mellan syskon (min yngsta föddes i Juli så det blir 16 månader mellan).

Vad kul! Vi har samma bf datum :D Jag är 34 och väntar nr två, vi har ett barn sedan innan som är född -18 så det blir 7 år mellan dom. Vad roligt med så många barn i blandad ålder! Vilken åldersskillnad tycker du har varit bäst när det blivit småsyskon? 
  • CharlotteT

Hej!

Jag blir 33 i juni. Det kommer vara två år ca mellan dem, om allt går som det ska. Är just nu i vecka 11 enligt min beräkning, men har första ultraljudet om två veckor så får mer exakt då 🙂

Längtar tills man mår bättre. Illamåendet hänger fortfarande kvar 🤢

Hur mår ni andra? 
  • Mattis94

Hej!

Kul! Välkommen 😍 jag är 31 och väntar första barnet 😊
    CharlotteT skrev 2025-04-14 11:00:17 följande:
    Jag blir 33 i juni. Det kommer vara två år ca mellan dem, om allt går som det ska. Är just nu i vecka 11 enligt min beräkning, men har första ultraljudet om två veckor så får mer exakt då 🙂

Hur mår ni andra? 
    Här är en till som mår illa 🥲 trots Xonvea.. fattar inte när det ska gå över. Fler och fler dofter som jag inte tål, våran handtvål med lemongrass fick bytas ut idag då jag mår illa varje gång jag tvättar händerna haha. Så knäppt. 
  • CharlotteT
    Mattis94 skrev 2025-04-14 18:17:40 följande:
    Kul! Välkommen 😍 jag är 31 och väntar första barnet 😊
    CharlotteT skrev 2025-04-14 11:00:17 följande:

Hur mår ni andra? 
    Här är en till som mår illa 🥲 trots Xonvea.. fattar inte när det ska gå över. Fler och fler dofter som jag inte tål, våran handtvål med lemongrass fick bytas ut idag då jag mår illa varje gång jag tvättar händerna haha. Så knäppt. 
    Åh, fy! Jag är inte känslig för lukter, men aptiten för mat finns inte. En leda att äta, fast jag måste. Använder också xonvea, men tror den tar bara bort udden. Kan tänka mig att jag hade spytt betydligt mer på morgonen utan den. 

Glöm inte bort att trappa ner xonvea när du är redo! Man kan bli illamående om det går för snabbt 🤢 erfarade det förra gången. 
  • Jl00

Förutom illamående och sådana symtom, hur upplever ni andra symtom från själva livmodern? första veckorna kände jag av väldigt mycket, som att det stretchade, drog och lite små ?kramper?. Går in i vecka 8+0 imorgon och inte känt något alls senaste veckan vilket gör mig lite orolig😕

• CharlotteT
    Jl00 skrev 2025-04-15 11:37:06 följande:

Förutom illamående och sådana symtom, hur upplever ni andra symtom från själva livmodern? första veckorna kände jag av väldigt mycket, som att det stretchade, drog och lite små ?kramper?. Går in i vecka 8+0 imorgon och inte känt något alls senaste veckan vilket gör mig lite orolig😕

Jag hade molvärk vecka 5-6 ca. Sen var det inte lika ständigt. Numera är det mer enstaka hugg i ligamenten, men inte varje dag. 
    Tror inte du behöver vara orolig 🙂 lita på det utvecklar sig som det ska. 

Kan ju nämna att livmodern värkte betydligt mer första graviditeten än nu. Men tidsmässigt var det samma spann som nu. 
Svar på tråden BF november 2025