BF november 2025
Hej!
Startar en tråd för oss som har BF i augusti 2025. Så spännande resa detta ska bli!
Hej!
Startar en tråd för oss som har BF i augusti 2025. Så spännande resa detta ska bli!
Tack alla för pepp och stöd inför undersökningen idag. Det gick fortfarande inte att se något tydligt, möjligen en liten uppklarning bara och det tyder ju på att något är fel När jag är i v6+4 då man ska se mer. Jag fick åka och ta blodprov för mäta HCG ökningen mellan idag och ett till prov jag ska ta på onsdag för att konstatera eller kunna utesluta utomkveds. Tog ett test hemma igen som var var jätte jättestarkt positivt så hcg är högt iallafall ?
oddsen än ser iallafall inte bra ut för att detta är en normal grav 💔😭 är orimligt förkrossad och ledsen. Om det nu är utomkveds så är det ju bara 1-2% grav som blir så och det vore ju maximal otur alltså ?
kram på er
Tack alla för pepp och stöd inför undersökningen idag. Det gick fortfarande inte att se något tydligt, möjligen en liten uppklarning bara och det tyder ju på att något är fel När jag är i v6+4 då man ska se mer. Jag fick åka och ta blodprov för mäta HCG ökningen mellan idag och ett till prov jag ska ta på onsdag för att konstatera eller kunna utesluta utomkveds. Tog ett test hemma igen som var var jätte jättestarkt positivt så hcg är högt iallafall ?
oddsen än ser iallafall inte bra ut för att detta är en normal grav 💔😭 är orimligt förkrossad och ledsen. Om det nu är utomkveds så är det ju bara 1-2% grav som blir så och det vore ju maximal otur alltså ?
kram på er
Så tråkigt att höra. Hoppas ni får hjälp snabbt så ni vet hur det blir med allt.
kramar
kram på er
Kram till dig ❤️
Varit på mitt första bm besök idag och enligt min senaste mens fick hon bf till den 4 nov som det ser ut just nu. 7+1 idag och illamående mest hela tiden. Äter nästan konstant är enda som hjälper för stunden och känner mig vrålhungrig hela tiden. Nästa besök är den 11 april.
Varit på mitt första bm besök idag och enligt min senaste mens fick hon bf till den 4 nov som det ser ut just nu. 7+1 idag och illamående mest hela tiden. Äter nästan konstant är enda som hjälper för stunden och känner mig vrålhungrig hela tiden. Nästa besök är den 11 april.
Vad spännande! Var det ett inskrivningsamtsl?
jag har inte kontaktar någon mvc än för är fortfarande så orolig för mf, främst pga min ålder. Tänkte kontakta dom i slutet av nästa vecka om inget händer innan dess.
Vad spännande! Var det ett inskrivningsamtsl?
jag har inte kontaktar någon mvc än för är fortfarande så orolig för mf, främst pga min ålder. Tänkte kontakta dom i slutet av nästa vecka om inget händer innan dess.
när jag pratade med dem om funderingar pga tidigare ma så ville dem skriva in mig men jag vägrade o bad dem skicka en tid längre fram i tiden just pga det du skriver, oron.. fick en tid bortåt v 9 eller 10 istället..
hur gammal är du om det är okej att fråga, jag är 36 så också äldre..
Ok förstår. Jag fyller 41 i år.
Hej på er!
Efter nästan två års försök kom det efterlängtade plusset efter min första IVF 🥹
Har varit så tröstande och fint att läsa alla era inlägg här, så skönt med lite gemenskap i all den här ovissheten.
Enligt app bekäknad till 23/11, så det är väldigt tidigt än. I och med att det är IVF vet vi dock att jag är i v. 4+6 nu. Har inte direkt några andra symtom än lite molvärk som kommer och går.
Var euforisk första dagarna, men nu börjar oron smyga sig på. Kan inte heller låta bli att testa, noja över HCG-stegringen (ja jag testar tyvärr som en galning, hade massa test kvar från när jag fortfarande hoppades på att bli gravid på naturlig väg) och så kan jag inte låta bli att undra varför jag skulle ha så tur att det gick för mig på första IVF-försöket, när det varit så svårt under tidigare års försök.
Gällande tidigt ultraljud som någon undrade över, jag startade en tråd här på familjeliv och bad om tips om ställen som gör tidiga VUL (fr 6+0) i Stockholm, fick tips om Vasamamma och Babyscreen. Har också sett att Capio Solna gör test från 6+0. Tror att båda Vasammama och Capio kostade runt 700kr, men jag bokade på Babyscreen (1100kr 😅) då det var där det fanns ledig tid EXAKT när jag är i v 6+0?
Är rädd att testet bara kommer göra mig mer orolig (tänker att det kan vara svårt att se något så tidigt även om graviditeten är frisk?), men kan inte hålla mig? Får ett tidigt UL genom min IVF-klinik, men det blev inte så tidigt utan först i v. 9+6, och det känns helt outhärdligt att vänta så länge?
Hejsan! Jag hoppar också in här 34 år och plussade tidigare i veckan och har smällt det lite nu, har bf 24nov. Vi fick vårat första barn 2018, en underbar dotter.. Hon är verkligen mitt allt. Begriper inte hur man ska kunna älska någon lika mycket igen!? För oss var det rätt att vänta innan vi försökte på nytt, främst för att den första bebistiden var fruktansvärd pga kolik. Jag var länge inställd på att jag aldrig skulle göra om det men here we are. Nu vet man ju att alla faser har ett slut, om det skulle bli så igen skulle jag nog klara av det bättre. Då var allt nattsvart.
Även om jag är sjukt rädd att få ett till missfall (vilket jag fick vid nyår i vecka 6), så ser jag fram emot att få göra den här resan en gång till, speciellt nu när vår dotter är så stor att hon kan vara involverad i allt som händer. Hon har längtat och tjatat om att få bli storasyster så länge, jag kan knappt vänta till dagen vi ska berätta för henne. Grattis till alla andra här inne som plussat Blir kul att följas åt.
Vill bara säga tack för allas fina stöd här inne, tyvärr visade mina prover inte det som önskades och jag blev akut inkallad till sjukhuset i onsdags. Nu är jag hemma igen en graviditet och äggledare mindre, såklart helt förkrossad och fortfarande i chock över att detta hänt 💔😭. Får bli en dag i taget här och försöka läka min kropp och hjärta innan vi försöker vidare.
kram på er alla