• Anonym (Againandagain)

BF november 2025

Hej!
    Startar en tråd för oss som har BF i augusti 2025. Så spännande resa detta ska bli!

• Svar på tråden BF november 2025
  • Aivlys
    Mattis94 skrev 2025-03-06 16:59:59 följande:

Är det någon som överväger att göra ett tidigt ultraljud? Jag har inte tålamod att väta till KUB för att få se ett hjärtslag 😅

Jag blev lovad ett tidigt ultraljud efter mitt första MA, så förväntar mig lite det annars tänker jag boka ett privst runt v6-7☀️
  • Mattis94
    Aivlys skrev 2025-03-06 18:38:40 följande:
    Jag blev lovad ett tidigt ultraljud efter mitt första MA, så förväntar mig lite det annars tänker jag boka ett privst runt v6-7☀️

Ah hoppas du får ett som lovat! Jag tänker att jag vill göra ett tidigt ändå. Känns lite lugnande även om allt kan hända efter också såklart. 

Rädslan för MA är ju inte kul.

• Solrosen96

Hej på er! Jag hoppar in här också ☺

Testade positivt igår.
    Första gången jag testat positivt under våra 1.8 år av försök. Detta var vårat första ivf försök :) 

Har haft bruna flygningar i 5 dagar men enligt bm så är det ingen konstigt men man nojjar ju såklart. 

Har ultraljud 26 mars, då ska ja va i vecka 7.

• Mattis94
    Solrosen96 skrev 2025-03-08 10:21:42 följande:

Testade positivt igår.
    Första gången jag testat positivt under våra 1.8 år av försök. Detta var vårat första ivf försök :) 

Har haft bruna flygningar i 5 dagar men enligt bm så är det ingen konstigt men man nojjar ju såklart. 

Åh vad kul, grattis! Vilken dag har du BF i sådana fall? 😍 kul att vi är så många med bf i november!  
  • Aivlys
    Mattis94 skrev 2025-03-06 19:54:26 följande:

Ah hoppas du får ett som lovat! Jag tänker att jag vill göra ett tidigt ändå. Känns lite lugnande även om allt kan hända efter också såklart. 

Rädslan för MA är ju inte kul.

Hoppas jag med! 
    jag vill egentligen inte vara så orolig som jag är nu. Vågar inte tro på graviditeten men har och typ dåligt samvete (??) över att jag inte är så glad som graviditeten som slutade med MA. 

håller bara tummarna att allt går hela vägen för oss alla här inne ❤️

• Aivlys
    Solrosen96 skrev 2025-03-08 10:21:42 följande:

Testade positivt igår.

Stort grattis och skönt med ett bokat ultraljud! ❤️
  • Mattis94

Vilken vecka är ni i och vilka symptom har ni just nu? Jag är i vecka 6 (5+3) och känner mig verkligen inte så gravid, än. Ömma och större bröst, trötthet samt molande värk i ländryggen är det enda. 

Sen när jag misstänkte att jag var gravid (BIM-5 redan) så testade jag tidigt pga kände mig inte PMSig (var ovanligt glad och tillsfred 😂), hade konstig smak i munnen/supertorr i munnen och stora ömmande bröst. 

Läst om många som får illamående v. 7 typ, jag hoppas man slipper det.. 😅 men vore kul att höra era symptom! 

• Solrosen96
    Mattis94 skrev 2025-03-08 16:21:30 följande:
    Åh vad kul, grattis! Vilken dag har du BF i sådana fall? 😍 kul att vi är så många med bf i november!  
    Min glädje varande inte länge, fick mensliknande blödningar igår eftermiddag och kväll😕 idag är det bara brunt än så länge, så de är nog kört tyvärr.  Men nu vet jag iallafall att jag kan bli gravid, alltid nåt. 
  • CharlotteT
    Mattis94 skrev 2025-03-09 08:40:41 följande:

Vilken vecka är ni i och vilka symptom har ni just nu? Jag är i vecka 6 (5+3) och känner mig verkligen inte så gravid, än. Ömma och större bröst, trötthet samt molande värk i ländryggen är det enda. 

Sen när jag misstänkte att jag var gravid (BIM-5 redan) så testade jag tidigt pga kände mig inte PMSig (var ovanligt glad och tillsfred 😂), hade konstig smak i munnen/supertorr i munnen och stora ömmande bröst. 

Läst om många som får illamående v. 7 typ, jag hoppas man slipper det.. 😅 men vore kul att höra era symptom! 

Är i vecka 6 (5+2). Jag började må illa redan en vecka efter ägglossning, men fick inget positivt förrän BIM+2 (typ 16 dagar efter ägglossning). Kanske var det progesteronet som spökade innan dess. 
    Just nu är det trötthet och illamående, men mår förvånansvärt bra. Är väldigt hanterbart! Med sonen mådde jag tre gånger värre plus ömma bröst och grym molvärk. 

Hoppas du slipper illamåendet, om annars att det blir en mild sådan! 
  • CharlotteT
    Mattis94 skrev 2025-03-06 16:59:59 följande:

Är det någon som överväger att göra ett tidigt ultraljud? Jag har inte tålamod att väta till KUB för att få se ett hjärtslag 😅

Nej, tror inte det. Min bror och hans fru gjorde ett tidigt i vecka åtta och allt såg bra ut. Men i vecka 13 hade fostret dött Gråter

Vill nog inte själv ta ut nån lycka i förväg, så inväntar det vid 12 veckor. 
Svar på tråden BF november 2025