Anonym (Ana) skrev 2025-04-12 08:52:07 följande:
Nej, så tänkte jag med till min bästa väns man lämna henne för en ung vacker kvinna. Hon blev lämnad vid 55 årsålder och då blev det snudd på omöjligt att dejta eftersom hon inte längre var intressant.
Hon är som sagt inte så glad över att vara osynlig. Sen finns det vissa som har turen att hålla sig någorlunda attraktiva upp till 60 år.
Fast det där är lite olika saker. Det TS tar upp är ju den generella objektifieringen och sexualiseringen av kvinnor som många kvinnor kan uppleva som tröttsam och känner sig lättade över att slippa i medelåldern.
Förhållanden är något annat. Det finns män som prioriterar ett snyggt yttre och därför väljer yngre kvinnor men det finns även män som uppskattar sällskapet av en mogen kvinna.
Det är säkert svårare men inte omöjligt att träffa en man i medelåldern. Jag hade en kollega som träffade sin sambo när hon var över 60 och de är fortfarande tillsammans.
För min del är det skönt att inte längre bry mig om mäns bekräftelse, som kvinnor fortfarande till stor del uppfostras att eftersträva när de är yngre.
Skulle jag träffa en vettig man nu så skulle det vara trevligt men jag skulle aldrig vara med någon som tar mer energi än han ger, vilket har varit fallet med flera män som jag har träffat tidigare. Då är jag mycket hellre ensam.