• Anonym (Nina)

Skönt att vara osynlig i medelåldern

Är det fler som känner så? Man slipper män som ögnar ens kropp, och manliga kollegor som vill vara nära en. Man får äntligen leva sitt liv utan att män ska blanda sig i. Jag har hört kvinnor säga att de tycker att det är trist att inte längre ses som snygg mm men jag tycker bara att det är så himla skönt.

• Svar på tråden Skönt att vara osynlig i medelåldern
  • burleskburkläsk
    Jeanette2003 skrev 2025-04-10 13:36:11 följande:
    Väldans vad snygg och het du var då! Om du har så många män som tittar efter dig att det blir jobbigt måste du verkligen ha utseendet på din sida.

Cope innebär att man intalar sig själv något som inte stämmer, bara för att det är bekvämare att ljuga för sig själv än att se sanningen i vitögat.
    För det första är jag en 46-årig man...jag är inte speciellt snygg men du har ju inte läst nåt märker jag.

Vad menar du inte skulle stämma?

Läs på lite...sen kan du klanka ner på mig igen.

Tack.

/Jonny
  • Anonym (Man 9)

Ja de e skönt på ett sätt men jobbigt atten blir tröttare ,
    Men skönt å inte bry sig så mycke alls:)

• Anonym (Frida)
    Jeanette2003 skrev 2025-04-10 13:36:11 följande:
    Väldans vad snygg och het du var då! Om du har så många män som tittar efter dig att det blir jobbigt måste du verkligen ha utseendet på din sida.

Cope innebär att man intalar sig själv något som inte stämmer, bara för att det är bekvämare att ljuga för sig själv än att se sanningen i vitögat.
    Haha alltså det här fick mig att skratta högt 😂😂

En man på 46 år har nog inte som högsta prioritet i livet att ha en massa män som tittar på honom.
  • Anonym (tutti frutti)

Halvjobbigt att jag nyss har passerat "tuttgränsen" igen och blev utstirrad på mathaket iväll när min man var borta för att hämta nåt.

Dvs har gått upp i vikt typ 5 kg men då blir det i princip ett kilo extra på bysten om man är jag och jag är kurvig från början.

Och nu börjar gubbarna glo igen. Dags att banta...

• Anonym (hahaha)
    Anonym (tutti frutti) skrev 2025-04-11 00:01:53 följande:

Halvjobbigt att jag nyss har passerat "tuttgränsen" igen och blev utstirrad på mathaket iväll när min man var borta för att hämta nåt.

Dvs har gått upp i vikt typ 5 kg men då blir det i princip ett kilo extra på bysten om man är jag och jag är kurvig från början.

Och nu börjar gubbarna glo igen. Dags att banta...

Det där är ju positivt :) Jag brukar gå upp 2-3kg varje jul (Är väldigt smal och har dålig aptit om det inte är julbord eller buffé) efter nyår nånstans har jag fått 2-3 kg tuttar, sedan är jag så jäkla stolt över mina tuttar men de försvinner nånstans i februari.

Att försöka äta semlor hjälper inte att underhålla med, de lägger sig på magen. Julmat (inte godis utan julmat. Skinka, lax, sill, pastej, korv, köttbullar, rostbiff osv) blir till tuttar.   
  • Anonym (tutti frutti)
    Anonym (hahaha) skrev 2025-04-11 00:34:39 följande:
    Det där är ju positivt :) Jag brukar gå upp 2-3kg varje jul (Är väldigt smal och har dålig aptit om det inte är julbord eller buffé) efter nyår nånstans har jag fått 2-3 kg tuttar, sedan är jag så jäkla stolt över mina tuttar men de försvinner nånstans i februari.

Att försöka äta semlor hjälper inte att underhålla med, de lägger sig på magen. Julmat (inte godis utan julmat. Skinka, lax, sill, pastej, korv, köttbullar, rostbiff osv) blir till tuttar.   
    Tack men jag har inget behov av att bli utstirrad av män. Om jag håller mig på normal vikt ser de mig som en person och det är klart trevligare.
  • Anonym (M)

Jag tycker att det är underbart!

Jag gillar att resa ensam och nu kan jag passera mer obemärkt. Visst finns det män som tittar ibland men det är inte som förr med kletig, kvävande sexualisering.

Dessutom tycker jag att de kvinnor i medelåldern som jag umgås med är härliga. De har inget att bevisa, är starkare, mer självsäkra och blommar upp på ett inspirerande sätt. 

Jag träffar ytterst få bittra kvinnor i den åldern. Ibland tror jag att en del män uppfattar kvinnor i min ålder så eftersom de har tröttnat på att vara servila och behaga. 

Jag är full av nyfikenhet, kreativitet och energi (nå ja, ibland är man ju trött ). I vår ska jag fjällvandra, bara jag och den storslagna naturen. 

• Anonym (Anna)

Jag håller med. Det är så skönt att slippa hantera besvikna mäns ilska över att bli avvisade. Det konstanta tiptåandet med att inte ge för mycket uppmärksamhet för då är man en teas men inte för lite för då är man en snorkig bitch. 

• Anonym (Man 9)
    Anonym (Anna) skrev 2025-04-11 15:13:28 följande:

Jag håller med. Det är så skönt att slippa hantera besvikna mäns ilska över att bli avvisade. Det konstanta tiptåandet med att inte ge för mycket uppmärksamhet för då är man en teas men inte för lite för då är man en snorkig bitch. 

Haha men de e ju din syn på dig själv, tur du kan va dig själv nu !
  • Anonym (30 är ju ungt)

30 är ju fortfarande mumma. Värre med 50+ då slipper man nog oftast mäns suktande blickar och ovälkomna inviter.

Svar på tråden Skönt att vara osynlig i medelåldern