Sjukt barn på bytesdag
Ena föräldern är infektionskänslig och rädd för att bli sjuk, den andra (som haft barnet denna vecka) har planer för helgen och kan inte heller ha barnet, så hur gör man? Vems ansvar är det att lösa?
Ena föräldern är infektionskänslig och rädd för att bli sjuk, den andra (som haft barnet denna vecka) har planer för helgen och kan inte heller ha barnet, så hur gör man? Vems ansvar är det att lösa?
Man blir alldeles matt när man läser vissa kommentarer här. Barnet har 40 graders feber, har ingen av er legat med så hög feber så att ni vet hur yr man kan bli ? När man reser sig för att gå på toaletten till exempel kan man ramla och slå sig illa! Jag hade själv lunginflammation som barn och mamma följde mig när jag klev ur sängen, varje steg. Barnet ska inte flyttas och inte lämnas ensamt över natten. Hade ni tänkt att sätta ert barn på en buss i det skicket? Oavsett vilka helgplaner som finns går barnets hälsa före. Man tar sig för pannan och tänker på sina föräldrar, alltid där för oss barn. När jag blev lite bättre fick jag välja den godaste mat jag då visste, och det var dillkött. Fortfarande tycker jag att det är gott.