Sjukt barn på bytesdag
Ena föräldern är infektionskänslig och rädd för att bli sjuk, den andra (som haft barnet denna vecka) har planer för helgen och kan inte heller ha barnet, så hur gör man? Vems ansvar är det att lösa?
Ena föräldern är infektionskänslig och rädd för att bli sjuk, den andra (som haft barnet denna vecka) har planer för helgen och kan inte heller ha barnet, så hur gör man? Vems ansvar är det att lösa?
Kommer aldrig förstå mig på såna här föräldrar.
Man är förälder alltid.
Så man ställer självklart in sina planer för helgen och kurerar sitt barn. Oavsett ålder.
2-3 dagar. Sen kan man börja snacka om den andre ska ta över. Om det är den förälder som är infektionskänslig så tycker jag den måste ha en plan för sånt här. Samma där - föräldraansvar.
Om någon av er satt detta i system så gäller inte det jag skrivit här uppe.
Fyfan för och vara barn till såna här föräldrar.
Som vanligt är vissa här med fördomar, epicF t.ex. alltid tro det värsta. Patetiskt.
ingen vet vilken av förälder som är TS. Och heller inte vilka planer den andre föräldern har.
Alltid lika kul när de utan barn läxar upp de med barn.
Inte konstigt samhället ser ut som det gör när folk tycker att föräldrar ska ta ansvar för sina vuxna barn hela livet.
Inte konstigt samhället ser ut som det gör när folk tycker att föräldrar ska ta ansvar för sina vuxna barn hela livet.
Som vanligt är vissa här med fördomar, epicF t.ex. alltid tro det värsta. Patetiskt.
ingen vet vilken av förälder som är TS. Och heller inte vilka planer den andre föräldern har.