BIM Maj 2025
Hej, jag börjar sakna en tråd att tagga försök för BIM i maj.
Skriv gärna in er i BIM listan och om ni vill lite bakgrund. Nu hoppas vi att maj ger ett plusregn ➕☔️ 🤗🙏
Hej, jag börjar sakna en tråd att tagga försök för BIM i maj.
Skriv gärna in er i BIM listan och om ni vill lite bakgrund. Nu hoppas vi att maj ger ett plusregn ➕☔️ 🤗🙏
Ok här inne har det varit aktivitet sedan jag var inne sist 😍 wow!
Tack alla ni som svarade på mitt meddelande och vad vi verkar vara många som gått igenom X (?!?) så ledsen för er skull också 😞 och alla som drabbats av missfall och MA också för den delen❤️!
Jag är så tacksam att jag stod på mig och krävde att jag skulle få utreda min andra äggledare som är kvar för egentligen sa de att jag inte skulle få det utan att försöka 6 månadet igen då vi lyckats bli gravida? Så nervös inför spolningen på måndag, har någon annan gjort det och vet om det gör ont ??
Skickar massor grattis till alla plus, ni ger hopp 🥰 och pepp till oss andra som fortfarande kämpar ❤️
Förstår verkligen att oron finns där!
När jag blev gravid igen (vår första blev ma) letade jag ständigt efter tecken på att det skulle gå åt ena eller andra hållet, var på helspänn hela tiden.
Klart att allt som påminner om hur det kändes vid X sätter igång oron för dig ❤️
Även om vi får ta all skit så får vi också ha ett band till vår bebis i hela nio månader innan pappan får en chans. Det är också helt fantastiska saker vi får uppleva genom en graviditet. Du kommer dit också, även om ni skulle ha några fler gupp på vägen 🙏❤️
Ja exakt.. inte alls kul :( ♥️
Det är sant! ♥️ vi får hoppas de! Är inte så intresserad av att göra IVF, vet inte om jag hade pallat med processen..
Monki19 skrev 2025-04-30 08:51:47 följande:
Hej!
Detta är första gången jag skriver på denna sida. Jag har 3 barn sen förut och vill försöka få en till innan det är för sent, är snart 38 år. Detta är första försöket. Har inte tagit ägglossningstest eller något. Hade bim egentligen 9/5 enligt min klocka, men nu har den ändrat till den 5/5 och säger att jag hade ägglossning 24. Vi hade bara sex en gång denna månad och det var 23. Så en liten chans kanske det finns. Tycker jag känner mig lite illamående men kanske inbillar mig 😅 väntar otåligt på att få börja testa.
BIM på lördag och min temp har sjunkit, tror ni det är kört? På CD 27 var min temp 37,45 vilket NC uteslöt. Vet ingen anledning till den höga tempen, sov som vanligt & tempar med apple watch. Jag har molvärk nertill i magen och är extremt trött och snurrig? Mår lite illa idag med. Ville inte tempa imorse eftersom temperaturen är så låg, men nu kan jag ändå inte sluta analysera. Någon som haft en liknande kurva som gravid?
Hej, såg frågan om spolning ovan.
Jag gjorde en förra veckan och var nervös innan när jag läste om alla som hade fått jätteont.
Jag förstår att det kan vara olika för alla men för mig gick det hur bra som helst, det var typ som ett vanligt gyn besök men hon fick trixa lite mer.
Kändes typ lite obehagligt men absolut inte att det gjorde ont, när väl de "spolade" så märkte jag inget alls.
Jag hade inga stopp i äggledarna, vilket jag har förstått kan vara skillnaden om det gör ont eller inte. Men hur som helst, så gick det jättebra, och hade inga känningar efter bara lite lätt mensvärk typ 🙂
BIM på lördag och min temp har sjunkit, tror ni det är kört? På CD 27 var min temp 37,45 vilket NC uteslöt. Vet ingen anledning till den höga tempen, sov som vanligt & tempar med apple watch. Jag har molvärk nertill i magen och är extremt trött och snurrig? Mår lite illa idag med. Ville inte tempa imorse eftersom temperaturen är så låg, men nu kan jag ändå inte sluta analysera. Någon som haft en liknande kurva som gravid?
Först vill jag bara skriva grattis till de som redan plussat här i tråden! Så glad för er skull och det väcker även hopp om att själv få uppleva det en dag <3
Idag fick jag positivt LH-test vilket är 3 dagar senare än tidigare cykler vilket antagligen beror på att jag var sjuk över påsken och fortfarande har haft förkylningssymtom som hängt kvar. Nu väntar jag bara på att tempen skall stiga inom ett par dagar för att bekräfta min äl. Varit lite orolig att sjukdagarna skulle påverka äl så den ev uteblev helt men förhoppningsvis blir den bara förskjuten ett par dagar.
Stort lycka till till er som väntar på att testa för graviditet i kommande dagarna! <3
Det är så spännande att gå in här. Så så skoj att följa er alla. Jag är på äl+6/7/8 just nu. Tog inga tester, så nc fattar inte riktigt. Min premom-app säger äl+8 (då plussade jag senast, den graviditeten som blev ett MA) min nc säger äl+7, eller äl+6. Så rörigt.
Mådde helt uruselt igårkväll. Jätteilla verkligen. Trodde jag blivit magsjuk eller något. Imponerad över att jag lyckades sova hela natten utan att behöva spy. Typ så. Imorse vaknade jag och mådde mycket bättre, inget direkt illamående, men 2 omgångar med diarré. Fräscht värre. Mitt första symtom på min förra graviditet var dålig mage/diarré och det höll i sig under hela graviditeten. Mår lite små-illa men har ätit och så. Mår liksom lite risigt eller hur man ska säga.
Gud vet om det är ett gravtecken eller om det är något annat, typ matförgiftning eller magsjuka. Men ingen annan är dålig här hemma. Tiden får utvisa. Kanske tar ett tidigt test imorgon. Eller lördag 😁
Håller tummarna för oss alla!
Hej!
Jag åkte in till gyn akuten igår då jag började blöda och på ultraljudet såg de att det inte fanns något foster kvar, säcken mätte till 8 veckor och jag skulle ha varit i vecka 11+1, så alltså MA. Ska påbörja aborten imorgon, på min födelsedag. Det var inte så jag trodde att jag skulle fira min 20-års dag💔 Skulle haft bf 17e november. Vet tyvärr inte när jag har BIM eller om jag ens kommer ha ägglossning den här månaden men jag hoppas på det iallafall. Kommer börja testa med ägglossningstester direkt aborten är klar. Känns väldigt skönt att det är fler här inne som varit med om samma och att vi kan stötta varandra, man känner ju sig ensammast i världen. Min sambos bror och hans tjej ska ha barn nu, det skiljde bara en månad för oss, så det gör allt ännu jobbigare💔 Försöker vara glad för deras skull men det är så svårt. Har dessutom kort lutealfas så är rädd att det ska ta lång tid. Vi hade väldig tur och blev gravida på andra försöket så hoppas att det går lika lätt den här gången.
Hej!
Jag åkte in till gyn akuten igår då jag började blöda och på ultraljudet såg de att det inte fanns något foster kvar, säcken mätte till 8 veckor och jag skulle ha varit i vecka 11+1, så alltså MA. Ska påbörja aborten imorgon, på min födelsedag. Det var inte så jag trodde att jag skulle fira min 20-års dag💔 Skulle haft bf 17e november. Vet tyvärr inte när jag har BIM eller om jag ens kommer ha ägglossning den här månaden men jag hoppas på det iallafall. Kommer börja testa med ägglossningstester direkt aborten är klar. Känns väldigt skönt att det är fler här inne som varit med om samma och att vi kan stötta varandra, man känner ju sig ensammast i världen. Min sambos bror och hans tjej ska ha barn nu, det skiljde bara en månad för oss, så det gör allt ännu jobbigare💔 Försöker vara glad för deras skull men det är så svårt. Har dessutom kort lutealfas så är rädd att det ska ta lång tid. Vi hade väldig tur och blev gravida på andra försöket så hoppas att det går lika lätt den här gången.