• Anonym (Ardna)

BIM Maj 2025

Hej, jag börjar sakna en tråd att tagga försök för BIM i maj. 
    Skriv gärna in er i BIM listan och om ni vill lite bakgrund. Nu hoppas vi att maj ger ett plusregn ➕☔️ 🤗🙏

• Svar på tråden BIM Maj 2025
  • Anonym (Ardna)
    Anonym (Saltakatten) skrev 2025-05-19 19:02:03 följande:
    Det ska jag ta med mig, att inte fastna i denna cirkus och vänta på ÄL, vänta på BIM och glömma leva life 😄

Varit så dålig på att ta tillvara på dagarna som jag velat, har tillåtit mig vara väldigt nere pga avbrytandet och har nog fastnat lite extra i det här med bebisverkstad just för att jag nästan var halvvägs när det stals ifrån mig. Men tjänar ingenting till att bara leva för bebisverkstade som du säger. Så tack för kloka ord ????
    Anonym (Önskan97) skrev 2025-05-19 19:26:53 följande:
    Anonym (Saltakatten) skrev 2025-05-19 19:02:03 följande:
    Det ska jag ta med mig, att inte fastna i denna cirkus och vänta på ÄL, vänta på BIM och glömma leva life 😄

Varit så dålig på att ta tillvara på dagarna som jag velat, har tillåtit mig vara väldigt nere pga avbrytandet och har nog fastnat lite extra i det här med bebisverkstad just för att jag nästan var halvvägs när det stals ifrån mig. Men tjänar ingenting till att bara leva för bebisverkstade som du säger. Så tack för kloka ord ????

Tur att man har varandra här i tråden och kan peppa varandra🥰 håller med, ska försöka njuta mer av att bara vara jag och sambon ett tag till, vill dock inget annat än att dela det med en liten såklart 😄 
    Man får göra så gott man kan, klart man ändå ska känna alla känslor och få bli besviken men göra sitt bästa att inte låta det ta över livet 🥰 
    Även om barn är den största gåvan som finns så finns det ju saker som är svårare/kräver mer planering med barn. Passa på att göra sånt som är svårare sen, hälsa på långväga vänner och släkt eller åka utomlands. Eller typ bara ha massa sex med sin man 😂

• Anonym (Saltakatten)

Drömde att jag plussade inatt, och det var såååå verkligt. Kände rent hur glad och chockad jag blev när strecket blev tydligare för varje sekund typ. Snopet när väckarklockan ringde sen 😆

Är väldigt säker på att jag inte kommer plussa denna cykel men kanske snart, vill ju som tro att drömmen slår in snart, framöver 😄🙏🏻 

Precis innan vi var tvungna avbryta graviditeten drömde jag en jättefin dröm om pojken som var i min mage. Han föddes, blev snabbt några månader och var så himla söt, log och verkligen tittade mig djupt i ögonen och jag kände så himla tydligt att han ville visa sig för mig, liksom säga med blicken och sitt leende att han mår bra, att allt ordnar sig och blir bra. Vaknade så lugn efter det.

Låter så flummigt men jag har valt att tro på att han ville komma till mig och bara lugna mig, trösta mig och när jag vaknade i morse efter nattens dröm kände jag samma sak som då. Som att jag inte ska tappa hoppet, ljus kommer igen 😊 

Ja det var dagens tankar från mig. Hoppas ni får en fin dag tjejer, kämpa på 🌸

• Monki19

Jag har haft mycket lägre temperatur än tidigare cykler och det känns lite skumt. Fick stark peak på ÄL-test 18/5, hade en peak 17/5 men den blev starkast 18/5.
    Någon annan som tycker att det ser ut som att jag ägglossade 18/5? Fertilityfriend har inte bekräftat än och jag är otålig 😅
  • Elisand
    Anonym (Saltakatten) skrev 2025-05-20 10:46:18 följande:

Drömde att jag plussade inatt, och det var såååå verkligt. Kände rent hur glad och chockad jag blev när strecket blev tydligare för varje sekund typ. Snopet när väckarklockan ringde sen 😆

Är väldigt säker på att jag inte kommer plussa denna cykel men kanske snart, vill ju som tro att drömmen slår in snart, framöver 😄🙏🏻 

Precis innan vi var tvungna avbryta graviditeten drömde jag en jättefin dröm om pojken som var i min mage. Han föddes, blev snabbt några månader och var så himla söt, log och verkligen tittade mig djupt i ögonen och jag kände så himla tydligt att han ville visa sig för mig, liksom säga med blicken och sitt leende att han mår bra, att allt ordnar sig och blir bra. Vaknade så lugn efter det.

Låter så flummigt men jag har valt att tro på att han ville komma till mig och bara lugna mig, trösta mig och när jag vaknade i morse efter nattens dröm kände jag samma sak som då. Som att jag inte ska tappa hoppet, ljus kommer igen 😊 

Ja det var dagens tankar från mig. Hoppas ni får en fin dag tjejer, kämpa på 🌸

Men åh vad fint! <3 Håll fast vid det, såklart han ville komma och lugna dig i drömmen. Och nu får du budskapet att det finns hopp. Tack för att du delar med dig! Det här gav mig också lite hopp idag faktiskt och tårar i ögonen <3
  • Anonym (Saltakatten)
    Elisand skrev 2025-05-20 12:15:51 följande:
    Men åh vad fint! <3 Håll fast vid det, såklart han ville komma och lugna dig i drömmen. Och nu får du budskapet att det finns hopp. Tack för att du delar med dig! Det här gav mig också lite hopp idag faktiskt och tårar i ögonen <3
    Vad fint att jag kunde dela med mig av nåt som landar fint hos andra 🥹💕 
  • Anonym (Hoppaspånr1)

Jag tror att kroppen försöker ägglossa nu men att det kanske inte riktigt går. Graviditetstesten är äntligen negativa efter mitt MA och igår började jag testa med ägglossningstest vilket har gett starka streck både idag och igår men inte lika starka som kontrollstrecket. Det får jag bara dagen innan och dagen efter ett positivt test så det känns lite konstigt. Har även ägglossningsflytningar. Vad tror ni, är det ägglossning eller försöker kroppen bara? Någon som varit med om samma?🌸

• Junieverse
    Anonym (Hoppaspånr1) skrev 2025-05-20 13:45:17 följande:

Jag tror att kroppen försöker ägglossa nu men att det kanske inte riktigt går. Graviditetstesten är äntligen negativa efter mitt MA och igår började jag testa med ägglossningstest vilket har gett starka streck både idag och igår men inte lika starka som kontrollstrecket. Det får jag bara dagen innan och dagen efter ett positivt test så det känns lite konstigt. Har även ägglossningsflytningar. Vad tror ni, är det ägglossning eller försöker kroppen bara? Någon som varit med om samma?🌸

Efter min operation tog det ca 3v innan jag ägglossade igen, då tror jag att jag hade testat negativt ca 1-1,5 v innan. Om du har både ÄL flytningar och starka tester låter det iallafall positivt i mina öron ❤️ hoppas! 

Jag har BIM på lördag men då jag ska åka bort på torsdag och vill testa med min sambo tänkte vi testa på torsdag morgon. Borde man få positivt BIM -2 ? Jag fi k plus på BIM sist och hade testat på BIM -5 negativt samma cykel. Har många av er testat positivt innan BIM ? 
  • Anonym (Hoppaspånr1)
    Junieverse skrev 2025-05-20 13:55:44 följande:
    Efter min operation tog det ca 3v innan jag ägglossade igen, då tror jag att jag hade testat negativt ca 1-1,5 v innan. Om du har både ÄL flytningar och starka tester låter det iallafall positivt i mina öron ❤️ hoppas! 

Jag har BIM på lördag men då jag ska åka bort på torsdag och vill testa med min sambo tänkte vi testa på torsdag morgon. Borde man få positivt BIM -2 ? Jag fi k plus på BIM sist och hade testat på BIM -5 negativt samma cykel. Har många av er testat positivt innan BIM ? 
    Tack för svar, hoppas verkligen att det är ägglossning🤞🏻 Men jag har ställt in mig på att det förmodligen inte är det så att jag inte blir besviken😅 Får fortsätta med ägglossningstester och se om det blir starkare❤️

Det beror nog på när du har BIM. Jag har BIM på äl+10 så jag har inte fått positivt innan det, men har du BIM på t.ex. äl+14 är det absolut möjligt❤️
  • Anonym (Är inte säker)
    Anonym (Hoppaspånr1) skrev 2025-05-19 20:37:15 följande:
    Har du fått svar?❤️
    Hon var ganska säker på att det är ett fullgånget missfall jag fått, att det är därför jag blöder och graviditetstesten både via urin och blod är så svaga. 
  • Anonym (Saltakatten)
    Anonym (Hoppaspånr1) skrev 2025-05-20 13:45:17 följande:

Jag fick positiva ÄL ett tag efter mitt avbrytande trots att gravtesten var negativa. ÄL-testen kan ge utslag på hcg och är känsliga även fast nivåerna är jättelåga. Så har du starka/positiva ÄL-test flera dagar kan det vara så att dom reagerar för att det finns yttepytte lite hcg kvar i kroppen. 

Du får avvakta och se hur det blir. Kan ju vara så att kroppen kommer ägglossa snart, hoppas det 🤞🏻😊 Min första menscykel efter avbruten graviditet var utan ägglossning. Fick mens ändå men fick aldrig ÄL. Vet för jag tempade. 

Svar på tråden BIM Maj 2025