• Anonym (Ardna)

BIM Maj 2025

Hej, jag börjar sakna en tråd att tagga försök för BIM i maj. 
    Skriv gärna in er i BIM listan och om ni vill lite bakgrund. Nu hoppas vi att maj ger ett plusregn ➕☔️ 🤗🙏

• Svar på tråden BIM Maj 2025
  • Anonym (Saltakatten)
    Junieverse skrev 2025-05-20 13:55:44 följande:
    Efter min operation tog det ca 3v innan jag ägglossade igen, då tror jag att jag hade testat negativt ca 1-1,5 v innan. Om du har både ÄL flytningar och starka tester låter det iallafall positivt i mina öron ❤️ hoppas! 

Jag har BIM på lördag men då jag ska åka bort på torsdag och vill testa med min sambo tänkte vi testa på torsdag morgon. Borde man få positivt BIM -2 ? Jag fi k plus på BIM sist och hade testat på BIM -5 negativt samma cykel. Har många av er testat positivt innan BIM ? 
    Jag har alltid fått plus ÄL+9, alltså BIM-3 för mig, men det är tidigt och det får verkligen inte alla. Tror jag är en som plussar tidigt då jag har lite kortare lutealfas. 
  • Anonym (Saltakatten)
    Anonym (Är inte säker) skrev 2025-05-20 14:43:26 följande:
    Hon var ganska säker på att det är ett fullgånget missfall jag fått, att det är därför jag blöder och graviditetstesten både via urin och blod är så svaga. 
    Beklagar 💔🌸
  • Anonym (Hoppaspånr1)
    Anonym (Är inte säker) skrev 2025-05-20 14:43:26 följande:
    Hon var ganska säker på att det är ett fullgånget missfall jag fått, att det är därför jag blöder och graviditetstesten både via urin och blod är så svaga. 
    Åh nej vad synd, beklagar❤️?????
  • Anonym (Hoppaspånr1)
    Anonym (Saltakatten) skrev 2025-05-20 15:04:41 följande:

Jag fick positiva ÄL ett tag efter mitt avbrytande trots att gravtesten var negativa. ÄL-testen kan ge utslag på hcg och är känsliga även fast nivåerna är jättelåga. Så har du starka/positiva ÄL-test flera dagar kan det vara så att dom reagerar för att det finns yttepytte lite hcg kvar i kroppen. 

Du får avvakta och se hur det blir. Kan ju vara så att kroppen kommer ägglossa snart, hoppas det 🤞🏻😊 Min första menscykel efter avbruten graviditet var utan ägglossning. Fick mens ändå men fick aldrig ÄL. Vet för jag tempade. 

Konstigt ändå att ägglossningstest kan vara känsligare än graviditetstest😅 Det låter nog som att det är så, så jag ställer in mig på att det inte är ÄL och fortsätter ha sex varannan dag och inväntar mensen istället, blir det så blir det. Nästan lite skönt att inte ha några förväntningar och att slippa stressen🌸
  • Anonym (Är inte säker)
    Anonym (Saltakatten) skrev 2025-05-20 15:08:18 följande:
    Beklagar 💔🌸
    Anonym (Hoppaspånr1) skrev 2025-05-20 15:08:36 följande:
    Tack snälla ni! 🌸❤️

Detta var ju inte ens planerat utan kom som en chock, både graviditeten och missfallet.. svårt att veta hur man ska hantera det känslomässigt.

Har aldrig haft missfall förut, och det måste vara ännu hemskare för de som planerar barn och får missfall efter missfall... 😔

Vi kvinnor är så himla starka psykiskt och mentalt på många sätt! 🥰
  • Anonym (Hoppaspånr1)
    Anonym (Är inte säker) skrev 2025-05-20 15:26:24 följande:
    Tack snälla ni! 🌸❤️

Detta var ju inte ens planerat utan kom som en chock, både graviditeten och missfallet.. svårt att veta hur man ska hantera det känslomässigt.

Har aldrig haft missfall förut, och det måste vara ännu hemskare för de som planerar barn och får missfall efter missfall... 😔

Förstår verkligen! Låt dig själv känna alla känslor, det finns inget som är fel att känna. Och det är helt normalt att ha blandade känslor❤️
  • Junieverse
    Anonym (Hoppaspånr1) skrev 2025-05-20 14:16:49 följande:
    Tack för svar, hoppas verkligen att det är ägglossning🤞🏻 Men jag har ställt in mig på att det förmodligen inte är det så att jag inte blir besviken😅 Får fortsätta med ägglossningstester och se om det blir starkare❤️

Det beror nog på när du har BIM. Jag har BIM på äl+10 så jag har inte fått positivt innan det, men har du BIM på t.ex. äl+14 är det absolut möjligt❤️
    Anonym (Saltakatten) skrev 2025-05-20 15:07:43 följande:
    Jag har alltid fått plus ÄL+9, alltså BIM-3 för mig, men det är tidigt och det får verkligen inte alla. Tror jag är en som plussar tidigt då jag har lite kortare lutealfas. 

Ja det blir väl BIM - 2 eller 3 för mig Om jag räknar rätt, jag brukar ha 14 dagar från ÄL till mens på ett ungefär. Vill gärna veta när vi är tillsammans men också om jag kan ta ett glas vin eller inte på min weekend med tjejerna 😅? 
    Anonym (Är inte säker) skrev 2025-05-20 15:26:24 följande:
    Tack snälla ni! 🌸❤️

Skickar styrkekram, oavsett planerat eller inte är det inte en rolig upplevelse ❤️
  • Anonym (Lily96)
    Anonym (Saltakatten) skrev 2025-05-20 10:46:18 följande:

Drömde att jag plussade inatt, och det var såååå verkligt. Kände rent hur glad och chockad jag blev när strecket blev tydligare för varje sekund typ. Snopet när väckarklockan ringde sen 😆

Är väldigt säker på att jag inte kommer plussa denna cykel men kanske snart, vill ju som tro att drömmen slår in snart, framöver 😄🙏🏻 

Precis innan vi var tvungna avbryta graviditeten drömde jag en jättefin dröm om pojken som var i min mage. Han föddes, blev snabbt några månader och var så himla söt, log och verkligen tittade mig djupt i ögonen och jag kände så himla tydligt att han ville visa sig för mig, liksom säga med blicken och sitt leende att han mår bra, att allt ordnar sig och blir bra. Vaknade så lugn efter det.

Låter så flummigt men jag har valt att tro på att han ville komma till mig och bara lugna mig, trösta mig och när jag vaknade i morse efter nattens dröm kände jag samma sak som då. Som att jag inte ska tappa hoppet, ljus kommer igen 😊 

Ja det var dagens tankar från mig. Hoppas ni får en fin dag tjejer, kämpa på 🌸

Visst är det fascinerande hur verkliga drömmar kan kännas! Jag tror hundra procent att drömmar kan påverka och tala om saker för oss, som kommer eller kan ske i framtiden 😍

Själv drömde jag i natt att jag flög ett flygplan genom en matstrupe, inte alls lika fin dröm som du hade haha och väldig oklar i betydelse😂 
    Monki19 skrev 2025-05-20 10:48:08 följande:

Jag har haft mycket lägre temperatur än tidigare cykler och det känns lite skumt. Fick stark peak på ÄL-test 18/5, hade en peak 17/5 men den blev starkast 18/5.
    Någon annan som tycker att det ser ut som att jag ägglossade 18/5? Fertilityfriend har inte bekräftat än och jag är otålig 😅

Jag tycker det ser ut som du ägglossat den 16:e på själva dippen men är en rookie på tempkurvor så ska nog låta det vara osagt hehe ☺️

• Anonym (Hoppaspåtur)

Är helt virrig.  Menar såklart inte mors dag. Utan 28-29/5 borde jag som absolut tidigast kunna testa. 🤣

• elliibellii

Älskar verkligen hur fina alla är i tråden ❤️
    Oavsett hur det går så är det alltid en positiv känsla

Även fast jag inte varit så social denna månaden så har jag ändå följt och hållit tummar och tår för alla tappra krigare, blivit så glad att se alla plusstickor när mina är negativa ❤️?????

Snart är det negstickornas tur, jag känner det i tårna ❤️
    Heja oss kvinnor, starka jäklar som ska klara detta också ❤️

Svar på tråden BIM Maj 2025