• Anonym (Censur)

Varför tror ni att tråden raderades?

Tråden: Sexuellt utnyttjad som barn
    Försvann spårlöst?

Vad tror ni att anledningen är till att Familjeliv valde att ta bort den?

Mitt perspektiv (behöver inte stämma)

Men det är att den levde så länge kvinnor uttalade sig om vad de har varit med om som barn. Sedan kom det in en som kallade sig för "Grabben" och berättade om vad han hade varit med om.

Han berättar att han har blivit utsatt av en kvinna som var hans adoptivmor i riktigt ung ålder.

Därefter kom det in en till användare som som berättade en händelse som man möjligtvis kunde ställa sig tveksam till om det verkligen gick att anse som ett sexuellt övergrepp.

Sedan kom burleskburlesk in och svarade på Ts huvudinlägg där han uttrycke sig medömkande till förmån för ts.
    Därefter raderades tråden. Tror den var ca 10 sidor lång? (Kan ha fel.)

Så vad gjorde att familjeliv raderade tråden?

Var det användaren "Grabben" som berättade att en kvinna var förövaren och att det även var en adoptiv mamma som gjorde att man tog bort tråden?

Var det rätt av familjeliv att radera tråden?
    Vågade de inte att endast radera "Grabben´s" inlägg?

Eller vad handlade det hela om egentligen??
    Finns andra liknande trådar kvar ute men just denna raderades, även i denna endast 2 av manligt kön som även berättade om sina händelser.

Varför censurerar familjeliv när manligt kön berättar om övergrepp på dom som barn och samtidigt dessutom straffar alla de andra som har skrivit i tråden?

• Svar på tråden Varför tror ni att tråden raderades?
  • Mayjel
    Anonym (Censur) skrev 2025-04-10 23:31:23 följande:

Så i över 10 sidor fulla med länkar till liknande trådar går bra att ha kvar, där det uppenbarligen är kvinnor som har berättat i detalj vad som har skett.

Men när en man kommer in och berättar om vad han har varit med om så tycker alla helt plötsligt att det är bra att tråden försvann?

Självklart håller man inte med i detta, nu ska man väl försöka smutskasta mig antar jag ? 
    Men varför har då inte någon anmäld säkert de över 50 andra trådar där endast kvinnor berättar detaljerat om vad de har varit med om?

Hur kan ni påstå att ni tycker att det var bra att just den här tråden försvann och samtidigt skylla på att "då har inte någon annan anmält de andra trådarna, därför som de är kvar". Men just den tråden som en man skrev vad han var med om, raderades på mindre än 1 dag?

Antingen ljuger ni eller så lever ni i självförnekelse.

Det är du som väljer att göra detta till en könsfråga, inte jag. 
    Kan inte heller uttala mig om övriga berättelser då jag bara läste de två sista sidorna i den raderade tråden. 

• Mayjel
    Anonym (Censur) skrev 2025-04-10 23:36:40 följande:

Ni som tycker att det är bra att dessa trådar försvinner, varför anmäler ni inte de andra trådarna då?

Jag kan ta tag i de andra trådarna lite senare. Tror inte att moderatorerna är aktiva just nu.
  • Anonym (Censur)

Då mod raderar vad som helst så fort de har fått en anmälan (det har påståtts det tidigare) även om inlägget inte strider mot någonting, alltså raderas det rakt av enligt andra som har påstått det på det här forumet och att det itne raderas endast godtyckligt.

Så ber jag nu om ursäkt till er alla som har skrivit de andra trådarna.

Men jag känner att jag bara måste utföra detta för att se om lögnen håller eller inte!

Jag kommer gå in och anmäla varenda tråd inom detta område.

Återigen, jag ber så hemskt mycket om ursäkt till er som har skrivit i de andra trådarna. Jag tycker att alla förtjänar att få sin röst hörd. Men nu har lögnerna gått för långt om vad som gäller och vilka reglerna faktiskt är att förhålla sig till på detta forum så jag är ledsen, men nu är det dags till: Upp till bevis! För Familjelivs forumsvärdar! 

Raderar man inte alla så har därmed lögnen spräckts om att det endast räcker att någon anmäler ett inlägg eller en tråd för att det ska raderas!

Jag kommer även anmäla några trådar helt slumpmässigt utan för detta område med för att motverka en besviken acceptans i förmån för att hålla masken från forumet håll! Så ber om ursäkt till er med! 

• Mayjel
    Anonym (Censur) skrev 2025-04-10 23:46:45 följande:

Då mod raderar vad som helst så fort de har fått en anmälan (det har påståtts det tidigare) även om inlägget inte strider mot någonting, alltså raderas det rakt av enligt andra som har påstått det på det här forumet och att det itne raderas endast godtyckligt.

Så ber jag nu om ursäkt till er alla som har skrivit de andra trådarna.

Men jag känner att jag bara måste utföra detta för att se om lögnen håller eller inte!

Jag kommer gå in och anmäla varenda tråd inom detta område.

Återigen, jag ber så hemskt mycket om ursäkt till er som har skrivit i de andra trådarna. Jag tycker att alla förtjänar att få sin röst hörd. Men nu har lögnerna gått för långt om vad som gäller och vilka reglerna faktiskt är att förhålla sig till på detta forum så jag är ledsen, men nu är det dags till: Upp till bevis! För Familjelivs forumsvärdar! 

Raderar man inte alla så har därmed lögnen spräckts om att det endast räcker att någon anmäler ett inlägg eller en tråd för att det ska raderas!

Jag kommer även anmäla några trådar helt slumpmässigt utan för detta område med för att motverka en besviken acceptans i förmån för att hålla masken från forumet håll! Så ber om ursäkt till er med! 

Jättebra. Då slipper jag sköta arbetet helt ensam. 
  • Anonym (Censur)
    Mayjel skrev 2025-04-10 23:39:39 följande:
    Jag kan ta tag i de andra trådarna lite senare. Tror inte att moderatorerna är aktiva just nu.
    Det är lugnt. Jag lämnar inte över det till några hycklande händer. Jag kommer anmäla varenda tråd ! 
  • Mayjel
    Anonym (Censur) skrev 2025-04-10 23:50:13 följande:
    Det är lugnt. Jag lämnar inte över det till några hycklande händer. Jag kommer anmäla varenda tråd ! 
    Kallar du mig hycklare? Jag har inte anmält din tråd, okej?

Bryr mig inte heller om könet på skribenterna härinne. Jag har anmält både kvinnor och män så..
  • Anonym (Censur)
    Mayjel skrev 2025-04-10 23:52:55 följande:
    Kallar du mig hycklare? Jag har inte anmält din tråd, okej?

Bryr mig inte heller om könet på skribenterna härinne. Jag har anmält både kvinnor och män så..
    Okej, då får du anmäla varenda tråd. Jag vill att du startar en tråd där du lägger in alla trådar som du har anmält.

Jag klarar tyvärr inte av det själv, har för mycket samvete. Men en dag kommer jag tappa det totalt och det kommer man läsa om och se i nyheterna. För hyckleriet är för extremt i det här landet. Men jag kommer se till att det endast är skyldiga som blir drabbade och inte oskyldiga.
  • Mayjel
    Anonym (Censur) skrev 2025-04-10 23:55:16 följande:
    Okej, då får du anmäla varenda tråd. Jag vill att du startar en tråd där du lägger in alla trådar som du har anmält.

Jag klarar tyvärr inte av det själv, har för mycket samvete. Men en dag kommer jag tappa det totalt och det kommer man läsa om och se i nyheterna. För hyckleriet är för extremt i det här landet. Men jag kommer se till att det endast är skyldiga som blir drabbade och inte oskyldiga.

Jag brukar inte gräva bland äldre trådar utan anmäler de som kommer upp i dagsaktuella fältet. 

Och det rör sig om så många trådar (flera stycken varje dag) att jag omöjligen kan minnas alla dessa, ännu mindre skriva ner dem i en lista.

Du kanske skulle behöva tala om dina problem med en psykolog? Där kan du prata helt fritt, utan att bli censurerad.

• Fjäril kär
    Anonym (Censur) skrev 2025-04-10 23:31:56 följande:
    Du kom med påståndet, då får du förklara!
    Nej DU startade tråden och berättar detaljerat om vem som skrivit vad ,  DU får bevisa påståendet 
  • Anonym (Censur)
    Mayjel skrev 2025-04-11 00:02:31 följande:

Jag brukar inte gräva bland äldre trådar utan anmäler de som kommer upp i dagsaktuella fältet. 

Och det rör sig om så många trådar (flera stycken varje dag) att jag omöjligen kan minnas alla dessa, ännu mindre skriva ner dem i en lista.

Du kanske skulle behöva tala om dina problem med en psykolog? Där kan du prata helt fritt, utan att bli censurerad.

Ursäkter. Ursäkter och ursäkter.
    Du säger dig vara en van anmälare. Då kan du anmäla de aktuella trådarna med! 

Jag har tagit skärm dumpar på alla 10 sidor nu med sök rubriken "Sexuellt utnyttjade"

Finns flera trådar mot slutet som inte borde finnas med där om man endast tittar på rubriken. Dessa behöver inte tas bort. Men i övrigt. Jag kommer kontrollera och jämföra om du är en hycklare eller inte.
Svar på tråden Varför tror ni att tråden raderades?