• Anonym (Censur)

Varför tror ni att tråden raderades?

Tråden: Sexuellt utnyttjad som barn
    Försvann spårlöst?

Vad tror ni att anledningen är till att Familjeliv valde att ta bort den?

Mitt perspektiv (behöver inte stämma)

Men det är att den levde så länge kvinnor uttalade sig om vad de har varit med om som barn. Sedan kom det in en som kallade sig för "Grabben" och berättade om vad han hade varit med om.

Han berättar att han har blivit utsatt av en kvinna som var hans adoptivmor i riktigt ung ålder.

Därefter kom det in en till användare som som berättade en händelse som man möjligtvis kunde ställa sig tveksam till om det verkligen gick att anse som ett sexuellt övergrepp.

Sedan kom burleskburlesk in och svarade på Ts huvudinlägg där han uttrycke sig medömkande till förmån för ts.
    Därefter raderades tråden. Tror den var ca 10 sidor lång? (Kan ha fel.)

Så vad gjorde att familjeliv raderade tråden?

Var det användaren "Grabben" som berättade att en kvinna var förövaren och att det även var en adoptiv mamma som gjorde att man tog bort tråden?

Var det rätt av familjeliv att radera tråden?
    Vågade de inte att endast radera "Grabben´s" inlägg?

Eller vad handlade det hela om egentligen??
    Finns andra liknande trådar kvar ute men just denna raderades, även i denna endast 2 av manligt kön som även berättade om sina händelser.

Varför censurerar familjeliv när manligt kön berättar om övergrepp på dom som barn och samtidigt dessutom straffar alla de andra som har skrivit i tråden?

• Svar på tråden Varför tror ni att tråden raderades?
  • Anonym (Censur)
    Mayjel skrev 2025-04-11 01:56:27 följande:
     Det finns hjälp att få på annat håll. 
    Det här är en lögn. 

Det finns inte hjälp att få när man har varit med om så många saker. som jag har varit med om, även utanför vad dessa 2 trådar handlar om.

Det finns enbart tvångsmedicinering eller tvång överhuvudtaget.

För "vanligt" utsatta så finns det alternativ. Men inte för någon med otroligt många olika trauman! Sluta ljug och leka så jäkla duktig! 
  • Anonym (Min teori)

Min teori är att moderatorerna vet av erfarenhet från relationsvåldstrådar att det är ett ämne som bäst diskuteras i separata trådar beroende på om det är utsatta kvinnor eller män. Annars blir det jämförelser om vad som är värst, inlägg om att det skall ses på samma sätt, inlägg som säger att det inte skall ses på samma sätt. Det blir en metadiskussion om diskussionen och könskrig. 

Därför försvann den. 

• Anonym (Censur)
    Mayjel skrev 2025-04-11 02:22:47 följande:
    Dumt att upprepa det du skrev, med tanke på att tråden stängdes.

Du får ta dina frågor med moderatorerna. Jag är ingen moderator, aldrig varit. Varför tror du det? 

Jag vet att de inte brukar vara så aktiva om nätterna eftersom jag själv brukar vara online vid de tiderna. Jag har lärt mig deras dygnsrytm helt enkelt. 

Du har läxat upp mig om att man inte får skriva vissa saker på det här forumet, för vulgärt osv. Så var vänlig och svara mig, vad var det som var fel ?

Tråden kommer ändå att raderas då jag har uttryckt tankar om självmord. 

• Mayjel
    Anonym (Censur) skrev 2025-04-11 02:26:37 följande:
    Det här är en lögn. 

Det finns inte hjälp att få när man har varit med om så många saker. som jag har varit med om, även utanför vad dessa 2 trådar handlar om.

Det finns enbart tvångsmedicinering eller tvång överhuvudtaget.

För "vanligt" utsatta så finns det alternativ. Men inte för någon med otroligt många olika trauman! Sluta ljug och leka så jäkla duktig! 
    Men sluta själv och lägg ner din otrevliga attityd. Jag försökte vara uppmuntrande och det har inget med nåt "spela duktig" att göra. Om du bara ska vara otrevlig och elak så kan vi sluta prata.

Nej, det är ingen lögn. Alla som mår dåligt måste inte bli inlagda. Men du avgör själv vad som är rätt för dig. Skulle föredra om du inte svarade mig mer då du mest verkar på bråkhumör och jag orkar inte med såna typer. 
  • Mayjel
    Anonym (Censur) skrev 2025-04-11 02:27:57 följande:

Du har läxat upp mig om att man inte får skriva vissa saker på det här forumet, för vulgärt osv. Så var vänlig och svara mig, vad var det som var fel ?

Tråden kommer ändå att raderas då jag har uttryckt tankar om självmord. 

Nej, jag har inte läxat upp nånting utan enbart skrivit lite kort om hur reglerna ser ut härinne. Resten får du ta upp med moderatorerna. Jag har inget med saken att göra då det är nån annan som anmält tråden och även raderat den.
  • Anonym (Censur)
    Anonym (Min teori) skrev 2025-04-11 02:27:01 följande:

Min teori är att moderatorerna vet av erfarenhet från relationsvåldstrådar att det är ett ämne som bäst diskuteras i separata trådar beroende på om det är utsatta kvinnor eller män. Annars blir det jämförelser om vad som är värst, inlägg om att det skall ses på samma sätt, inlägg som säger att det inte skall ses på samma sätt. Det blir en metadiskussion om diskussionen och könskrig. 

Därför försvann den. 

Men då ska de väl radera de inlägg som håller på med sådant krig. 

Jag Det första jag skrev i mitt inlägg om vad jag har varit med om var att det säkert inte var lika allvarligt som flera andras i den tråden! 

Jag ställde mig alltså "under" redan från start! 

Så dom straffade oss alla som hade skrivit i tråden dittills alltså för vad som KANSKE skulle ske? Låter som ett överdrivet bra jobb, att bara radera så man slipper arbeta.

• Eurydike
    Anonym (Censur) skrev 2025-04-11 02:22:14 följande:

Jag skrev även att hon hade en bok som förklarade att adoptivföräldrar fick a sex med adoptivbarn. Var de det som var för känsligt?

Eller att jag skrev att hon hade markerat ut de meningar hon ville att jag skulle läsa? Eller att hon tjatade på mig om att bada naken med henne när jag var mellan 8-10 års åldern?

Jag skrev även ordet "sög av" Men finns ju många sådana trådar om just avsugningar?

Vad exakt var mer vulgärt än tråden med fastern där personen detaljerat skriver ordet "slickar"?

Så vad var problemet??? Du försvarar det ända in i väggen och ska tala om vad man får och inte får skriva på det här forumet, så vänligen tala om fö mig vad som var för vulgärt med det jag skrev?

Vissa trådar i ämnet tas bort utan att innehålla några detaljer alls. Det beror antagligen på vad som anmäls och på vad någon moderator råkar få syn på. Jag vet att en tråd med liknande innehåll togs bort alldeles nyligen och trådstartaren undrade varför och startade en tråd om det. Vet inte om hen fick något svar eller ej. Jag förstår såklart att det känns jobbigt att det du skrev togs bort, eftersom det var så personligt. Däremot tror jag inte att det var riktat mot dig, din upplevelse eller ditt kön.
  • Anonym (Censur)
    Mayjel skrev 2025-04-11 02:31:36 följande:
    Nej, jag har inte läxat upp nånting utan enbart skrivit lite kort om hur reglerna ser ut härinne. Resten får du ta upp med moderatorerna. Jag har inget med saken att göra då det är nån annan som anmält tråden och även raderat den.
    Är jag på bråkhumör för att jag ber dig förklara något som du har uppgett flera gånger luddigt under hela trådens gång?
  • Mayjel
    Anonym (Censur) skrev 2025-04-11 02:34:01 följande:
    Är jag på bråkhumör för att jag ber dig förklara något som du har uppgett flera gånger luddigt under hela trådens gång?
    Du är otrevlig när du säger en massa osanningar om mig och sen hävdar trams som att "du spelar duktig" och annat nedlåtande. Sluta med det.

Jag har redan förklarat mer än ingående hur reglerna ser ut härinne och kan inte bli mer tydlig än så.
  • Anonym (Censur)
    Mayjel skrev 2025-04-11 02:29:36 följande:
    Men sluta själv och lägg ner din otrevliga attityd. Jag försökte vara uppmuntrande och det har inget med nåt "spela duktig" att göra. Om du bara ska vara otrevlig och elak så kan vi sluta prata.

Nej, det är ingen lögn. Alla som mår dåligt måste inte bli inlagda. Men du avgör själv vad som är rätt för dig. Skulle föredra om du inte svarade mig mer då du mest verkar på bråkhumör och jag orkar inte med såna typer. 
    Du har kommit med flera påståenden om beteende regler i det här forumet. Så inte konstigt att jag då frågar dig vad i det jag skrev, var det som var fel? Då du är en självutnämnd "viktigpetter".

På det så kommer du med påstående om att det finns hjälp att få, även efter att jag har sagt att nej, det finns det inte förutom tvångsvård eller tvångsmedicinering. Så du leker duktig visst.

Dessutom har jag skapat tråden, så jag får skriva till vem jag vill i den. Duger det inte lilla fina i kanten, viktigpetter samt duktig, så är du mer än välkommen att lämna. Men det är du själv som utmålat dig för att veta om forums reglerna, därav är det inte mer än rätt att du talar om för mig vad det var jag skrev som var fel?
Svar på tråden Varför tror ni att tråden raderades?