• Anonym (Censur)

Varför tror ni att tråden raderades?

Tråden: Sexuellt utnyttjad som barn
    Försvann spårlöst?

Vad tror ni att anledningen är till att Familjeliv valde att ta bort den?

Mitt perspektiv (behöver inte stämma)

Men det är att den levde så länge kvinnor uttalade sig om vad de har varit med om som barn. Sedan kom det in en som kallade sig för "Grabben" och berättade om vad han hade varit med om.

Han berättar att han har blivit utsatt av en kvinna som var hans adoptivmor i riktigt ung ålder.

Därefter kom det in en till användare som som berättade en händelse som man möjligtvis kunde ställa sig tveksam till om det verkligen gick att anse som ett sexuellt övergrepp.

Sedan kom burleskburlesk in och svarade på Ts huvudinlägg där han uttrycke sig medömkande till förmån för ts.
    Därefter raderades tråden. Tror den var ca 10 sidor lång? (Kan ha fel.)

Så vad gjorde att familjeliv raderade tråden?

Var det användaren "Grabben" som berättade att en kvinna var förövaren och att det även var en adoptiv mamma som gjorde att man tog bort tråden?

Var det rätt av familjeliv att radera tråden?
    Vågade de inte att endast radera "Grabben´s" inlägg?

Eller vad handlade det hela om egentligen??
    Finns andra liknande trådar kvar ute men just denna raderades, även i denna endast 2 av manligt kön som även berättade om sina händelser.

Varför censurerar familjeliv när manligt kön berättar om övergrepp på dom som barn och samtidigt dessutom straffar alla de andra som har skrivit i tråden?

• Svar på tråden Varför tror ni att tråden raderades?
  • Mayjel
    Anonym (Censur) skrev 2025-04-11 02:38:09 följande:
    Du har kommit med flera påståenden om beteende regler i det här forumet. Så inte konstigt att jag då frågar dig vad i det jag skrev, var det som var fel? Då du är en självutnämnd "viktigpetter".

På det så kommer du med påstående om att det finns hjälp att få, även efter att jag har sagt att nej, det finns det inte förutom tvångsvård eller tvångsmedicinering. Så du leker duktig visst.

Dessutom har jag skapat tråden, så jag får skriva till vem jag vill i den. Duger det inte lilla fina i kanten, viktigpetter samt duktig, så är du mer än välkommen att lämna. Men det är du själv som utmålat dig för att veta om forums reglerna, därav är det inte mer än rätt att du talar om för mig vad det var jag skrev som var fel?
    Dumheter från din sida igen. Jag har aldrig gjort mig till nån viktigpetter, rent trams.

Nej, jag har aldrig lekt duktig nånstans utan försökte bara (tydligen helt förgäves) att vara uppmuntrande. Det var tydligen ett sort misstag det med så nu tänker jag inte vara det mer.

Jag vet hur reglerna ser ut ja, och detta är inget jag hittat på själv utan det är moderatorerna som skapat dessa regler. Det är också de som raderat tråden där du postade. Du får ta det med dem, inte mig.
  • Anonym (Min teori)
    Anonym (Censur) skrev 2025-04-11 02:31:52 följande:

Men då ska de väl radera de inlägg som håller på med sådant krig. 

Jag Det första jag skrev i mitt inlägg om vad jag har varit med om var att det säkert inte var lika allvarligt som flera andras i den tråden! 

Jag ställde mig alltså "under" redan från start! 

Så dom straffade oss alla som hade skrivit i tråden dittills alltså för vad som KANSKE skulle ske? Låter som ett överdrivet bra jobb, att bara radera så man slipper arbeta.

De raderar hela tråden istället. Det är personer som modererar gratis (är jag nästan säker på) då kan man inte kräva att de skall bedöma varje enskilt inlägg. 

De går också efter antal anmälningar en tråd får (är jag 99% säker på) efter ett visst antal ryker en tråd. Så oavsett vad den handlar om, så X antal anmälningar och "Det här blir för mycket jobb att gå igenom och bedöma rättvist. Jag plockar bort den"
  • Anonym (Censur)
    Mayjel skrev 2025-04-11 02:43:18 följande:
    Dumheter från din sida igen. Jag har aldrig gjort mig till nån viktigpetter, rent trams.

Nej, jag har aldrig lekt duktig nånstans utan försökte bara (tydligen helt förgäves) att vara uppmuntrande. Det var tydligen ett sort misstag det med så nu tänker jag inte vara det mer.

Jag vet hur reglerna ser ut ja, och detta är inget jag hittat på själv utan det är moderatorerna som skapat dessa regler. Det är också de som raderat tråden där du postade. Du får ta det med dem, inte mig.
    Inlägg 5
    kan ändå förstå varför den blev borttagen. Ett tips kan ju vara att man tänker sig lite för innan man börjar skriva om så känsliga ämnen. Särskilt kring språkbruk och att lägga sitt fokus på det viktiga i berättelsen. Att snöa in sig på en massa sexuella detaljer är onödigt och tillför inget, annat än till möjliga pedofiler då. 
    Man kan ju berätta utan att gå in på exakta detaljer kring vad som hände i övergreppen? Och man behöver inte heller vara grov i sina beskrivningar. 

inlägg 10
    Har man behov av att berätta så kan det väl räcka med att säga att man blev just utnyttjad. Man behöver inte beskriva in i minsta detalj på vilket sätt det skedde. Det är just då som det hela kanske börjar likna en sexnovell. 
    Och tänk gärna också på språket och vilka ord du väljer att skriva. Var inte grov eller vulgär.

inlägg 14
    Det är nämligen inte tillåtet att beskriva detaljer kring sexövergrepp på barn för då kan det uppfattas som en sexnovell. 
    Folk skulle nog tro på grabbens ord, även om han var lite mer diskret i sin berättelse och utelämnade just de sexuella bitarna. 

Inläg 37
    Jag kan personligen intyga för dig att moderatorerna inte raderar inlägg på beställning.
    Tänk bara på detta med sexuella detaljer, typ sånt som berör kropp och intima kroppsdelar. Sånt är känsligt och där bör man vara återhållsam med sina beskrivningar.
    Det finns hjälp att få på annat håll. 

inlägg 40
    Jag har lärt mig deras dygnsrytm helt enkelt. 

inlägg 44
    lägg ner din otrevliga attityd. Jag försökte vara uppmuntrande 

inlägg 49
    Jag har redan förklarat mer än ingående hur reglerna ser ut härinne
    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Du är inte så trevlig som du verkar tro om dig själv.
  • Mayjel
    Anonym (Censur) skrev 2025-04-11 03:01:52 följande:
    Inlägg 5
    kan ändå förstå varför den blev borttagen. Ett tips kan ju vara att man tänker sig lite för innan man börjar skriva om så känsliga ämnen. Särskilt kring språkbruk och att lägga sitt fokus på det viktiga i berättelsen. Att snöa in sig på en massa sexuella detaljer är onödigt och tillför inget, annat än till möjliga pedofiler då. 
    Man kan ju berätta utan att gå in på exakta detaljer kring vad som hände i övergreppen? Och man behöver inte heller vara grov i sina beskrivningar. 
    inlägg 10
    Har man behov av att berätta så kan det väl räcka med att säga att man blev just utnyttjad. Man behöver inte beskriva in i minsta detalj på vilket sätt det skedde. Det är just då som det hela kanske börjar likna en sexnovell. 
    Och tänk gärna också på språket och vilka ord du väljer att skriva. Var inte grov eller vulgär.
    inlägg 14
    Det är nämligen inte tillåtet att beskriva detaljer kring sexövergrepp på barn för då kan det uppfattas som en sexnovell. 
    Folk skulle nog tro på grabbens ord, även om han var lite mer diskret i sin berättelse och utelämnade just de sexuella bitarna. 
    Inläg 37
    Jag kan personligen intyga för dig att moderatorerna inte raderar inlägg på beställning.
    Tänk bara på detta med sexuella detaljer, typ sånt som berör kropp och intima kroppsdelar. Sånt är känsligt och där bör man vara återhållsam med sina beskrivningar.
    Det finns hjälp att få på annat håll. 
    inlägg 40
    Jag har lärt mig deras dygnsrytm helt enkelt. 
    inlägg 44
    lägg ner din otrevliga attityd. Jag försökte vara uppmuntrande 
    inlägg 49
    Jag har redan förklarat mer än ingående hur reglerna ser ut härinne
    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Du är inte så trevlig som du verkar tro om dig själv.
    Jag har varit saklig i samtliga inlägg. Och är du otrevlig mot mig (du inledde alltsammans) så kommer jag naturligtvis att försvara mig mot dina attacker. Jag tar ingen skit från folk förstår du. 
  • Anonym (Censur)
    Mayjel skrev 2025-04-11 02:43:18 följande:
    Trots allt ovan så kan du inte ge förklaring på vad jag skrev som var fel?
  • Mayjel
    Anonym (Censur) skrev 2025-04-11 03:05:27 följande:
    Trots allt ovan så kan du inte ge förklaring på vad jag skrev som var fel?
    Jag har redan förklarat. Så jo, det kan jag visst.
  • Anonym (Censur)
    Mayjel skrev 2025-04-11 03:04:26 följande:
    Jag har varit saklig i samtliga inlägg. Och är du otrevlig mot mig (du inledde alltsammans) så kommer jag naturligtvis att försvara mig mot dina attacker. Jag tar ingen skit från folk förstår du. 
    Fast du har synonymt påstått att jag dels skulle ha skrivit en sexnovell och dels att jag skulle ha varit pedofil. Allt är inte med i inlägget som jag la in här ovan. 
  • Anonym (Censur)
    Mayjel skrev 2025-04-11 03:06:09 följande:
    Jag har redan förklarat. Så jo, det kan jag visst.
    Så skriv då, vad exakt var det i det jag skrev som var för vulgärt?
    Så jag inte gör om samma misstag igen?

Som sagt så finns det många andra trådar som är minst lika beskrivande om inte mer, som inte har blivit raderade / anmälda eller borttagna.
  • Mayjel
    Anonym (Censur) skrev 2025-04-11 03:06:51 följande:
    Fast du har synonymt påstått att jag dels skulle ha skrivit en sexnovell och dels att jag skulle ha varit pedofil. Allt är inte med i inlägget som jag la in här ovan. 
    Nej, det har jag inte alls gjort. Bara påpekat att det du skrivit mycket väl kan uppfattas som en sexnovell då du beskrivit i detalj vad som hände i din barndom med sexuella utnyttjanden.

Någon annan (moderatorerna) har tydligen gjort den bedömningen och därmed raderat din text. Om det inte var en annan medlem i samma tråd som anmäldes då förstås. 
  • Mayjel
    Anonym (Censur) skrev 2025-04-11 03:09:13 följande:
    Så skriv då, vad exakt var det i det jag skrev som var för vulgärt?
    Så jag inte gör om samma misstag igen?

Som sagt så finns det många andra trådar som är minst lika beskrivande om inte mer, som inte har blivit raderade / anmälda eller borttagna.
    Redan förklarat. Läs om mina svar om något är oklart. Jag är ingen papegoja och har därmed ingen lust att upprepa mig.
Svar på tråden Varför tror ni att tråden raderades?