• Anonym (Censur)

Varför tror ni att tråden raderades?

Tråden: Sexuellt utnyttjad som barn
    Försvann spårlöst?

Vad tror ni att anledningen är till att Familjeliv valde att ta bort den?

Mitt perspektiv (behöver inte stämma)

Men det är att den levde så länge kvinnor uttalade sig om vad de har varit med om som barn. Sedan kom det in en som kallade sig för "Grabben" och berättade om vad han hade varit med om.

Han berättar att han har blivit utsatt av en kvinna som var hans adoptivmor i riktigt ung ålder.

Därefter kom det in en till användare som som berättade en händelse som man möjligtvis kunde ställa sig tveksam till om det verkligen gick att anse som ett sexuellt övergrepp.

Sedan kom burleskburlesk in och svarade på Ts huvudinlägg där han uttrycke sig medömkande till förmån för ts.
    Därefter raderades tråden. Tror den var ca 10 sidor lång? (Kan ha fel.)

Så vad gjorde att familjeliv raderade tråden?

Var det användaren "Grabben" som berättade att en kvinna var förövaren och att det även var en adoptiv mamma som gjorde att man tog bort tråden?

Var det rätt av familjeliv att radera tråden?
    Vågade de inte att endast radera "Grabben´s" inlägg?

Eller vad handlade det hela om egentligen??
    Finns andra liknande trådar kvar ute men just denna raderades, även i denna endast 2 av manligt kön som även berättade om sina händelser.

Varför censurerar familjeliv när manligt kön berättar om övergrepp på dom som barn och samtidigt dessutom straffar alla de andra som har skrivit i tråden?

• Svar på tråden Varför tror ni att tråden raderades?
  • Anonym (Censur)
    Fjäril kär skrev 2025-04-11 00:08:24 följande:
    Nej DU startade tråden och berättar detaljerat om vem som skrivit vad ,  DU får bevisa påståendet 
    Jag har redan återberättat det som var viktigt.
    Du hoppade in och sa något om tidigare inlägg som jag inte har koll på, därav så ber jag dig berätta / bevisa vad du menar.

Svårare än så är det inte, om det du nu sa var sant vill säga.
  • Anonym (Censur)
    Mayjel skrev 2025-04-11 00:02:31 följande:

Jag brukar inte gräva bland äldre trådar utan anmäler de som kommer upp i dagsaktuella fältet. 

Och det rör sig om så många trådar (flera stycken varje dag) att jag omöjligen kan minnas alla dessa, ännu mindre skriva ner dem i en lista.

Du kanske skulle behöva tala om dina problem med en psykolog? Där kan du prata helt fritt, utan att bli censurerad.

sök rubrik "Sexuellt utnyttjad".  Inte det jag skrev precis nyss. 
  • Mayjel
    Anonym (Censur) skrev 2025-04-11 00:23:58 följande:
    Ursäkter. Ursäkter och ursäkter.
    Du säger dig vara en van anmälare. Då kan du anmäla de aktuella trådarna med! 

Jag har tagit skärm dumpar på alla 10 sidor nu med sök rubriken "Sexuellt utnyttjade"

Finns flera trådar mot slutet som inte borde finnas med där om man endast tittar på rubriken. Dessa behöver inte tas bort. Men i övrigt. Jag kommer kontrollera och jämföra om du är en hycklare eller inte.

Vilka ursäkter? Jag har inte använt mig av några sådana.

Ja, jag sa ju precis detta? Att jag anmäler aktuella trådar som syns i diskussionfältet för dagen och där folk skriver aktivt.

Jag söker dock inte efter döda trådar som ingen diskuterar i, ser inte det nödvändiga i detta.

Jag är ingen hycklare. Det finns heller inget sätt för dig att kontrollera vilka trådar jag anmäler. Sluta tramsa nu.

• Mayjel
    Anonym (Censur) skrev 2025-04-11 00:27:48 följande:
    sök rubrik "Sexuellt utnyttjad".  Inte det jag skrev precis nyss. 
    Nej som sagt. Jag kommer inte att anmäla ?döda? trådar som ingen skriver i längre.
  • Mayjel

Ville bara säga att jag har kollat dina länkar nu och de flesta av dem är väldigt korta och har inget explicit i berättarväg. Möjligen den om fastern då.

Sen så har jag inte kollat igenom den sista tråden längst ner heller. Det är väldigt många sidor i den tråden så kan ta en stund. Kollar imorgon.

Tänk också på att vissa trådar har så många år på nacken att dess innehåll blivit "preskriberat" så att säga och dess innehåll inte alltid går att få raderat.

Men jag kan hursomhelst lova dig att det inte var jag som anmälde tråden där "grabben" berättade om sina upplevelser. Det var någon annan.

• Anonym (Censur)
    Mayjel skrev 2025-04-11 01:09:45 följande:

Ville bara säga att jag har kollat dina länkar nu och de flesta av dem är väldigt korta och har inget explicit i berättarväg. Möjligen den om fastern då.

Sen så har jag inte kollat igenom den sista tråden längst ner heller. Det är väldigt många sidor i den tråden så kan ta en stund. Kollar imorgon.

Tänk också på att vissa trådar har så många år på nacken att dess innehåll blivit "preskriberat" så att säga och dess innehåll inte alltid går att få raderat.

Men jag kan hursomhelst lova dig att det inte var jag som anmälde tråden där "grabben" berättade om sina upplevelser. Det var någon annan.

Mm ok.

Har lugnat ner mig nu.

Är inte så att jag är ute efter alla andra trådar egentligen. Utan jag tycker att det som är fel är i hur moderatorerna enbart kan radera vad som helst bara för att någon anmäler eller för att de känner för det godtyckligt.

Vi har yttrandefrihet i Sverige. Då kan man inte enbart radera vad som inte passar forumet utan tydliga raka regler och att de i sin tur följer dessa själ dessutom!

Det är inte första gången sådant sker på det här forumet.

Sedan som flera säkerligen redan har misstänkt, så var det jag som var "grabben". Och allt jag skrev var sant och inte någon jäkla sexnovell. Det trauman jag har gått igenom, och när jag väl öppnade mig om vad jag har varit med om sexuellt så raderas hela tråden. Jag blev självklart ledsen, arg, besviken och kände mig maktlös återigen.

Samtidigt som andra trådar är minst lika detaljrika så självklart har jag att se något annat är särbehandling. För vi fattar alla att tråden togs bort för det jag skrev.

Känner inte att jag klarar av livet längre här. Maktlösheten, det tysta utsattheten i relation till att man har varit med om tidigare får mig att må riktigt dåligt. 

Men det är lugnt, har förstått att jag inte har en plats här på jorden. Det förstod jag redan som barn, ändå har man envist kämpat på, men spelar ingen roll hur mycket man än försöker för allt faller om och om igen och får existentiell oro konstant. Har insett att jag måste sluta kämpa helt enkelt och ge upp det här skit livet.

Jag ger upp dagen hunden går bort så slipper ni alla mig sen. Man blir ärligt talat ett psykfall som konstant utsatt eller felbehandlad eller särbehandlad. Orkar inte mer. Och tänker inte tillåta att bli inlåst någonstans för att jag mår dåligt för allt som hänt mig, för ärligt talat så hade nog ingen orkat med att överleva så länge som jag gjort. Och inte kan jag ens uttrycka mig på nätet utan att det ska censureras.

Är riktigt less på all skit. 

Tack för mig. 
  • Mayjel
    Anonym (Censur) skrev 2025-04-11 01:43:14 följande:
    Mm ok.

Har lugnat ner mig nu.

Är inte så att jag är ute efter alla andra trådar egentligen. Utan jag tycker att det som är fel är i hur moderatorerna enbart kan radera vad som helst bara för att någon anmäler eller för att de känner för det godtyckligt.

Vi har yttrandefrihet i Sverige. Då kan man inte enbart radera vad som inte passar forumet utan tydliga raka regler och att de i sin tur följer dessa själ dessutom!

Det är inte första gången sådant sker på det här forumet.

Sedan som flera säkerligen redan har misstänkt, så var det jag som var "grabben". Och allt jag skrev var sant och inte någon jäkla sexnovell. Det trauman jag har gått igenom, och när jag väl öppnade mig om vad jag har varit med om sexuellt så raderas hela tråden. Jag blev självklart ledsen, arg, besviken och kände mig maktlös återigen.

Samtidigt som andra trådar är minst lika detaljrika så självklart har jag att se något annat är särbehandling. För vi fattar alla att tråden togs bort för det jag skrev.

Känner inte att jag klarar av livet längre här. Maktlösheten, det tysta utsattheten i relation till att man har varit med om tidigare får mig att må riktigt dåligt. 

Men det är lugnt, har förstått att jag inte har en plats här på jorden. Det förstod jag redan som barn, ändå har man envist kämpat på, men spelar ingen roll hur mycket man än försöker för allt faller om och om igen och får existentiell oro konstant. Har insett att jag måste sluta kämpa helt enkelt och ge upp det här skit livet.

Jag ger upp dagen hunden går bort så slipper ni alla mig sen. Man blir ärligt talat ett psykfall som konstant utsatt eller felbehandlad eller särbehandlad. Orkar inte mer. Och tänker inte tillåta att bli inlåst någonstans för att jag mår dåligt för allt som hänt mig, för ärligt talat så hade nog ingen orkat med att överleva så länge som jag gjort. Och inte kan jag ens uttrycka mig på nätet utan att det ska censureras.

Är riktigt less på all skit. 

Tack för mig. 
    Jag kan personligen intyga för dig att moderatorerna inte raderar inlägg på beställning. De har nekat mina anmälningar ibland och jag har även fått mina egna inlägg borttagna då och då. Det händer när man gör misstag helt enkelt. Inget konstigt i detta.

Det är helt okej att berätta om sina negativa upplevelser. Tänk bara på detta med sexuella detaljer, typ sånt som berör kropp och intima kroppsdelar. Sånt är känsligt och där bör man vara återhållsam med sina beskrivningar. Du får tänka på att detta är ett familjeforum. Behöver du få ur dig din sorg och ilska mer ocensurerat så är forumet Flashback betydligt mer tillåtande. 

Fast det är ju ingen annan än du själv som gör den bedömningen. Tror du på riktigt att du inte har en plats på denna planet så kanske du skulle prata med någon professionell som kan ge dig nya perspektiv på livet? Man behöver inte bli inlåst för att man mår dåligt. Det finns hjälp att få på annat håll. 
  • Anonym (Censur)
    Mayjel skrev 2025-04-11 01:56:27 följande:
    Jag kan personligen intyga för dig att moderatorerna inte raderar inlägg på beställning. De har nekat mina anmälningar ibland och jag har även fått mina egna inlägg borttagna då och då. Det händer när man gör misstag helt enkelt. Inget konstigt i detta.

Det är helt okej att berätta om sina negativa upplevelser. Tänk bara på detta med sexuella detaljer, typ sånt som berör kropp och intima kroppsdelar. Sånt är känsligt och där bör man vara återhållsam med sina beskrivningar. Du får tänka på att detta är ett familjeforum. Behöver du få ur dig din sorg och ilska mer ocensurerat så är forumet Flashback betydligt mer tillåtande. 

Fast det är ju ingen annan än du själv som gör den bedömningen. Tror du på riktigt att du inte har en plats på denna planet så kanske du skulle prata med någon professionell som kan ge dig nya perspektiv på livet? Man behöver inte bli inlåst för att man mår dåligt. Det finns hjälp att få på annat håll. 
    De ord jag använde var, kön mot kön. Högg mig i rumpan med termometer och missade första gången. Sparkade mig så jag slog i byrån 2 meter bort.

Rörde huvudet upp oh ne 5 ggr. O juste, att jag var tvungen att vara naken och massera henens tuttar mellan 4-6/7 års åldern skrev jag.

Var det för känsligt alltså? Hur kan det ha varit för känsligt?

Får man inte säga tuttar? Är det fult?
    Får man inte säga rumpa?
    Får man inte säga rörde huvudet upp och ner x antal gånger?

Vad var det som var för vulgärt med det?

Jag fattar ju att du är mod som du försvarar deras arbete och även vet om att de inte är aktiva just nu.
  • Anonym (Censur)
    Mayjel skrev 2025-04-11 01:56:27 följande:

Jag skrev även att hon hade en bok som förklarade att adoptivföräldrar fick a sex med adoptivbarn. Var de det som var för känsligt?

Eller att jag skrev att hon hade markerat ut de meningar hon ville att jag skulle läsa? Eller att hon tjatade på mig om att bada naken med henne när jag var mellan 8-10 års åldern?

Jag skrev även ordet "sög av" Men finns ju många sådana trådar om just avsugningar?

Vad exakt var mer vulgärt än tråden med fastern där personen detaljerat skriver ordet "slickar"?

Så vad var problemet??? Du försvarar det ända in i väggen och ska tala om vad man får och inte får skriva på det här forumet, så vänligen tala om fö mig vad som var för vulgärt med det jag skrev?

• Mayjel
    Anonym (Censur) skrev 2025-04-11 02:16:32 följande:
    De ord jag använde var, kön mot kön. Högg mig i rumpan med termometer och missade första gången. Sparkade mig så jag slog i byrån 2 meter bort.

Rörde huvudet upp oh ne 5 ggr. O juste, att jag var tvungen att vara naken och massera henens tuttar mellan 4-6/7 års åldern skrev jag.

Var det för känsligt alltså? Hur kan det ha varit för känsligt?

Får man inte säga tuttar? Är det fult?
    Får man inte säga rumpa?
    Får man inte säga rörde huvudet upp och ner x antal gånger?

Vad var det som var för vulgärt med det?

Jag fattar ju att du är mod som du försvarar deras arbete och även vet om att de inte är aktiva just nu.
    Dumt att upprepa det du skrev, med tanke på att tråden stängdes.

Du får ta dina frågor med moderatorerna. Jag är ingen moderator, aldrig varit. Varför tror du det? 

Jag vet att de inte brukar vara så aktiva om nätterna eftersom jag själv brukar vara online vid de tiderna. Jag har lärt mig deras dygnsrytm helt enkelt. 
Svar på tråden Varför tror ni att tråden raderades?